کشاورزان هندی اعتصاب کردند

به گزارش مجله پارمیسفان، کشاورزان هندی که دهلی نو را محاصره نموده اند، روز سه شنبه اعتصاب یک روزه سراسری عمومی خود را به منظور پافشاری بر خواسته های خود از دولت مبنی بر لغو قوانین اصلاحی که تجارت محصولات کشاورزی را آزاد گذاشته، شروع کردند.

کشاورزان هندی اعتصاب کردند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، ده ها هزار کشاورز از 27 نوامبر (7 آذر) در حومه پایتخت هند در اعتراض به قوانینی که به یکی از عظیم ترین چالش های دولت ملی گرای هند تبدیل شده، چادر زده اند.

کشاورزان وعده بستن جاده های مهم و خطوط ریلی سراسر هند به مدت چند ساعت را داده و مورد حمایت کارکنان خطوط ریلی، رانندگان کامیون، معلمان و دیگر اتحادیه ها قرار گرفته اند.

مقامات، هزاران پلیس اضافی را در خیابان های دهلی مستقر نموده و در کوشش برای مقابله با هرگونه دردسر، امنیت در سایر نقاط کشور را تقویت نموده اند.

پنج دوره مذاکرات نتوانسته اختلافات بین کشاورزان و وزرا را کاهش دهد. کشاورزان و طرفداران فزاینده آن ها که حومه پایتخت چادر زده اند، می گویند تا زمانی که قوانین لغو نگردد، به خانه نمی فرایند.

قوانین به کشاورزان اجازه می دهد به جای آنکه مجبور باشند محصولات خود را به وسیله سازمان های تحت اداره دولت که کم ترین قیمت را تضمین می نمایند بفروشند، آن ها را در بازار آزاد- از جمله فروشگاه های زنجیره ای- به فروش برسانند.

کشاورزان هندی می گویند به این ترتیب صنعت کشاورزی تحت سلطه شرکت های عظیمی درمی آید که اجبار به پایین آوردن قیمت ها می نمایند. دولت اصرار دارد این تغییرات برای آینده بلندمدت کشاورزی- که هنوز ستون فقرات اقتصاد هند است- لازم است.

اعتراضات کشاورزان هندی همین حالا هم به خاطر محدودیت منابع، باعث افزایش قیمت میوه و سبزیجات در دهلی شده است.

حزب اصلی اپوزیسیون کنگره و حدود 15 گروه سیاسی دیگر، در حال حمایت از اعتراض کشاورزان هستند اما دولت آن ها را به فرصت طلبی متهم نموده و اقداماتی را که آن ها هنگام بودن در قدرت خواهان بودند، رد نموده است.

کشاورزان در شمال کشور قوی ترین هستند، اما حتی دولت در ایالت جنوبی کارناتاکا هم دروس آنلاین مدرسه را به منظور نشان دادن حمایت خود، در این روز به حالت تعلیق درآورد.

دور جدیدی از مذاکرات در خصوص قوانین مناقشه آمیز، قرار است روز چهارشنبه برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1325

به "کشاورزان هندی اعتصاب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان هندی اعتصاب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید