سفر به شهر لبخندها (بانکوک)

به گزارش مجله پارمیسفان، با عرض سلام به همه دوستان با توجه به طولانی بودن سفرنامه سعی در خلاصه کردن مطالب و حذف توضیحات اضافی و پرداختن به مطالب گفته نشده در سفرنامه های قبلی کرده و همچنین هدف اصلی بنده اشنایی هرچه بیشتر هموطنان با زیبایی های شهر بانکوک به روایت تصویر است.

سفر به شهر لبخندها (بانکوک)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بنده عاشق سفر هستم و از طرفی به دلیل رفتن به مدرسه و کمبود وقت و با توجه به رفتن به وان و استانبول و دوبی و ... تصمیم به رفتن یک کشور و شهر متفاوت کردم و پس از مشورت با خانواده و قبول کردن انها پس از جستجوهای فراوان بین 2 کشور استوایی و اسیای شرقی پرطرفدار یعنی مالزی و تایلند به دلایلی که اخر سفرنامه عرض میکنم تصمیم سفر به کشور تایلند و شهر زیبای بانکوک گرفتیم. به دلیل علاقه بنده به کامل گشتن یک شهر و مناسب نبودن اب و هوا در فصل تیرماه و بارش های استوایی از سفر به دو جزیره زیبای پوکت و پاتایا صرف نظرکردیم و پس از جست و جو از بین اژانس های معتبر و یاری از سایت خوب خبرنگاران تور بانکوک را برای 7 تیرماه تا 15 تیر7شب و 8 روزبا پرواز مستقیم ماهان و هتل مرکور ماکاسان به مبلغ 2.480تومان از اژانس آدا سیر نیلی خریداری کردیم و طی 3 روزکاری ویزا و وچر هتل اماده شد.

روزاول سفر 96/4/8

بلاخره پس از دو هفته روز سفر فرارسید و از انجا که پرواز ساعت 22.15 شب بود و ما ساکن تهران بودیم ساعت 17 تاکسی فرودگاه اومد دنبالمون و به سمت فرودگاه امام راهی شدیم و پس از گذراندن ترافیک های پراکنده ساعت 18.30 به فرودگاه رسیدیم. پس انجام کارهای معمول فرودگاهی ساعت 21.10 رسیدیم جلوی گیت پرواز و پس از گذشت مدتی بدون معطلی سوار هواپیما شدیم و هواپیما راس ساعت 22.15 پرواز کرد. ساعت رسمی تایلند 2.30 از ایران جلوتره و مدت پرواز 6.30 دقیقه است . پس از گذشت یک ساعت از پرواز شام سرو شد که دو نوع غذا بود که شامل خوراک مرغ و خوراک گوشت می شد و کیفیت متوسطی داشت و بعد از شام پتو نازک و بالش و چشم بند برای خوابیدن داده شد. نزدیک فرودگاه بانکوک هم صبحانه سرو شد که کیفیت مطلوب و قابل قبولی داشت.

شام داخل هواپیما

صبحانه داخل هواپیما

نمایی از اطراف بانکوک ترمینال های زیبا فرودگاه سوارنابومی

پس از فرود در فرودگاه و پیاده شدن از هواپیما اولین چیزی که جلب توجه می کرد فرودگاه بزرگ و شیک و صد البته تمیز بانکوک بود .پس از انجام امور فرودگاهی و دریافت چمدان ها بدون دردسر خانم تایلندی که از طرف تورلیدر اصلی امده بود و به فارسی هم تا حدودی صحبت می کرد پیدا کردیم و وقتی به سمت اش رفتیم و اسم اژانس اوردیم با لبخند و شوخ طبعی امد استقبال و خوش امد گویی و پس از دادن سیم کارت ها و گفتن یک سری نکات ما را سوار ون کرد و راهی هتل شدیم. پس از حرکت از فرودگاه وارد اتوبان های تمیز و عریض بانکوک شدیم که در اطراف زمین های کشاورزی و یک سری نمایندگی های خودرو و کارخانه قرار داشت و طبیعت بی نظیر تایلند تو بانکوک هم می شد حس کرد.پس ازگذشت یک ساعت و پشت سر گذاشتن ترافیک های سنگین و معروف بانکوک راس ساعت 10.30 به هتل رسیدیم و پس از ملاقات با تورلیدر و انجام کارهای تحویل دریافت اتاق و عدم علاقه به خرید تور پس از اتمام کارها و تحویل دادن چمدان ها به هتل بیرون امده و با توک توک به مبلغ 100 بت به منطقه سیام رفتیم و تصمیم گرفتیم روز اول بریم به موزه مادام توسوز واکواریوم بانکوک SEA LIFE .

اولین مکان دیدنی که رفتیم اکواریوم بانکوک SEA LIFE در مرکز خرید سیام پاراگون بود و در ورودی انجا بلیط اکواریوم را به همراه بلیط موزه مادام توسوز به صورت پکیجی نفری 1400 بت خریدیم.اکواریوم ارزش دیدن بالایی داشت و گونه های متنوع ابزی و کمیاب داخل اکواریوم قرار داشت و ضمناً محیط زیبا و جالبی داشت و به چهار بخش تقسیم می شد که برای گشتن کامل به دو الی سه ساعت زمان احتیاج داشت.

اکواریوم زیبای بانکوک که به دلیل تاریک بودن اکثر مکان های داخل اش عکاسی سخت بود

بعد اکواریم در همان سیام پاراگون که مرکز خرید بزرگ و خیلی شیک با برند های معروف بود نهار در مک دونالد خوردیم و سپس به سمت موزه مادام توسوز که در همان منطقه سیام بود راه افتادیم و از داخل سیام پاراگون به سمت سیام دیسکاوری رفتیم.

نمایی از بیرون و داخل پاساژ سیام دیسکاوری

موزه داخل پاساژ سیام دیسکاوری است و در سه طبقه واقع شده است که مجسمه ها با واقعیت مو نمی زنند و اکثر شخصیت های معروف از گاندی گرفته تا تام کروز مجسمه هاشون در انجا واقع شده است و شامل بخش های مختلفی از جمله بخش هنرمندان و ورزشکاران و ... با دیزاین مرتبط با انها بود و مکان جالبی برای عکاسی است.

موزه مادام توسوز بانکوک

در خاتمه هم به سمت یک سینما 4 بعدی در طبقه سوم راهنمایی شدیم که نمایش عصر یخبندان بود و 20 دقیقه ای طول کشید. پس از موزه و ثبت کلی خاطرات خوش از پاساژ خارج شده و با توجه به توصیه اطرافیان و تورلیدر راهی خیابان پتونم شدیم و بخاطر محیط نه چندان جالب پس از گشتی کوتاه به مرکز خرید پالادیوم رفتیم و از انجا هم پیاده حرکت کردیم به سمت مرکز خرید سنترال ورلد و گیسورن که برخلاف پالادیوم دو مرکز خرید شیک با برند های مطرح بودند و سنترال ورلد بسیار بزرگ بود که بیرون سنترال ورلد بازراچه ای راه انداخته بودند که انجا از اب نارگیل تازه و خنک به مبلغ 100 بت خریداری کردیم.

نمایی از برج بایوک(بیوک) در خیابان پتونم

روز دوم 96/4/9

روز صبح دوم با توجه به تفاوت ناچیز قیمت تورهای تورلیدر و تورازاد تور سافاری ورلد و سیام پارک به همراه نهار از تورلیدر هتل به مبلغ 45 دلار نفری برای هرتور برای روز های اینده خریداری کردیم و ساعت 7.30 به سمت سالن غذاخوری رفتیم و پس از صرف صبحانه به قصد بازدید از مجموعه معبد بودای خوابیده و کاخ پادشاهی از هتل خارج شدیم و به دلیل ترافیک سنگین بانکوک راننده توک توک ما را به یه اسکله تقریبا معروف با اسم سخت در منطقه سیلوم برد. محیط اسکله بسیار زیبا و سرسبز با ساختمان های زیبا و معبدی کوچک بود و در کنار اسکله می شد با رود معروف چائو فرایا و ساختمان های بلند اطراف ان عکس های زیبا گرفت. سپس از انجا بلیط قایق های چوبی سنتی را به صورت خصوصی 1100 خریداری کردیم و پس از سوار شدن به قایق و گذشتن از جاذبه های متعدد بانکوک و پل های بزرگ و کوچک و ساختمان های نسبتا بلند که کنار رود هستند به اسکله کاخ پادشاهی رسیدیم و پس از مشاهده معبد WAT ARUN از اسکله و انداختن عکس از دور و از این دست رودخانه ابتدا راهی معبد بودای خوابیده شدیم. مبلغ ورودی نفری 100 بت بود و پس از خرید بلیط وارد محوطه زیبای بودای خوابیده شدیم که در داخل علاوه بر بودای خوابیده چندین ساختمان و معبد با بت های زیبا هم قرار داشت از جمله بودای ایستاده و پس از گشتن کامل در محوطه بزرگ معبد و دریافت عکس های زیبا در اخر وارد ساختمان اصلی محوطه یعنی بودای خوابیده شدیم که بی نهایت زیبا و عظیم بود. (کسانی که به معابد و تاریخ علاقه دارند حتما پیشنهاد می گردد)

نمایی از داخل اسکله

تصویر قایقی که بصورت خصوصی اجاره کردیم

معبد وات ارون(wat arun) از دور که در حال بازسازی بود

معبد بودای خوابیده(wat pho) و محوطه اطراف ان

پس از بودای خوابیده پیاده راهی گرند پالاس شدیم و در نگاه اول دیوار های کوتاه و سفید رنگ و محیط اطراف حس و ارامش خاصی داشت و پس از رسیدن به ورودی با سیل عظیم جمعیت که اکثرا چینی بودن روبه رو شدیم و پس از گذر از جمعیت و رسیدن به بلیط فروشی بلیط مجموعه را نفری 400 بت خریداری کردیم و وارد محوطه بزرگ و بسیار زیبا گراند پالاس با معابد و ساختمان های خیره نماینده اش شدیم که معماری ساختمان ها واقعا قابل تحسین بود و پس از گشت کامل در محوطه که شامل تعداد زیادی ساختمان و مجسمه و معبد می شد از معبد خارج شدیم.

دیوار و محیط اطراف گرند پالاس(پلیس)

معابد و بت های زیبا داخل محوطه بهمراه محل زندگی رسمی پادشاه کنونی تایلند که در اخر مجموعه واقع شده است(عکس بالا)

در خیابانی که ورودی و خروجی معبد از انجا بود یک سری مغازه وجود داشت که هم خوراکی می فروختند هم پوشاک و صنایع دستی که ما در انجا از بسکین رابینز 2 تا بستی 3 اسکوپ به مبلغ هر لیوان 150 بت خریداری کردیم و پس از صرف بستنی با توک توک راهی یکی دیگه از معابد زیبا بانکوک به اسم WAT SAKET شدیم. معبد در بالای یک تپه قرار داشت و راه ورودی به معبد پله های کوتاه و البته مارپیچ بود و در سرتاسر پله گل و گیاه و ابشار های کوچک قرار داشت و معبد دو طبقه بود که در طبقه اول زنگ های بزرگ قرار داشت و در طبقه دوم معبد ساختمانی واقع شده است که در پشت بام ان بت اصلی واقع شده است که از ان بالا ویو بسیار زیبایی به شهر دارد و کل شهر بصورت 360 درجه زیر پا واقع شده است.

نمای معبد از بیرون که این معبد هم مثل معابد دیگر در حال بازسازی بود

راه ورودی و محوطه جالب و زیبای داخل معبد و ویو خوب ان به شهر

بلیط ورودی هم نفری 100 بت بود. پس از گشتن در انجا راهی منطقه سیام شده و پس از صرف نهار در برگر کینگ داخل مرکز خرید MBK راهی شهر دایناسورها در خیابان ساخومویت شدیم که در انجا چرخ و فلک نسبتا بزرگی هم قرار داشت و انواع دایناسورها در نمونه های واقعی و متحرک شبیه سازی شده بودند و بلیط ان نفری 600 بت بود و به نظر بنده بزرگ تر ها بیشتر لذت می بردند تا کوچک تر ها.

ورودی مجموعه دایناسور پلنت در خیابان ساخومویت

محوطه داخل مجموعه دایناسور پلنت

پس از گشت کوتاه و دیدن یک نمایش نسبتا جالب از انجا خارج شدیم. پس از طی مسافتی کوتاه به دو مرکز خرید EMquartier و emporium که بسیار شیک و بزرگ با برند های معروف بود رفتیم و پس از گشتن در داخل انها و خرید از هایپرمارکت EMquartier در راه بازگشت به هتل شام را داخل دومینوز پیتزا خوردیم و راهی هتل شدیم .

پاساژ EMquarter

پاساژ emporium

روز سوم 96/4/10

روز صبح سوم پس از صرف صبحانه طبق قرار قبلی با تورلیدر راس ساعت 8 ون سافاری ورلد به دنبال ما آمد و بدون تاخیر راهی سافاری ورلد شدیم و پس از طی مسافتی نسبتا طولانی به سافاری ورلد رسیدیم و در انجا پس از تهیه بلیط توسط تورلیدر و توضیحات لازمه از گروه جدا شده و به بازدید از مجموعه پرداختیم. سافاری ورلد بانکوک از دو بخش تشکیل شده و بخش اول باغ وحش و بخش دوم سافاری با ماشین میان حیوانات که در بخش اول باغ وحش علاوه بربازدید از حیوانات نمایش های زیبایی هم صورت میگرفت که نمایش ها شامل : نمایش فک وشیرهای دریایی.نمایش دلفین ها.نمایش و بوکس اورانگوتان ها.نمایش کابوی.نمایش طوطی هاو نمایش فیل ها بود. به نظر بنده زیباترین بخش باغ وحش غذا دادن به زرافه ها بود که به تجربه اش می ارزد . در باغ وحش با پرداخت 600 بت امکان عکس با توله ببر و شیر دادن به انها امکان پذیر بود و عکاسی با اورانگوتان هم 560 بت بود که پس از گشت کامل طبق قرار قبلی به مکان معین شده برگشتیم و پس از جمع شدن بقیه اعضا تور به سمت سافاری حرکت کردیم.(البته نهار راس ساعت 12 در سالنی مخصوص سرو می شد که متاسفانه به دلیل بوی نامطبوع غذاها و جور نبودن با سلیقه ما از صرف نهار خودداری کردیم)

محل اجرای نمایش اوران گوراتان ها به همراه موی تای اورانگوتان ها

مکان بالا بخشی از باغ وحش که میتوان زرافه ها را از نزدیک دید و به ان ها غذا داد که دید خوبی به محوطه سافاری دارد

بهمراه ون وارد محوطه سافاری شدیم که محوطه بسیار بزرگ بود و از 2 بخش حیوانات اهلی و وحشی تشکیل شده بود که بخش حیوانات وحشی جذاب ترین بخش سافاری بود و تعداد زیادی ببر و شیر ازادانه اطراف ماشین پرسه میزدند.پس از اتمام سافاری ون از محوطه خارج شد.

ساعت پنج با ترافیک زیاد به هتل رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه از هتل خارج شده و با توک توک به سمت خیابان خاوسان راه افتادیم.خاوسان خیابانی است که هر چیزی که فکرش بکنید در انجا پیدا می گردد از پوشاک گرفته تا غذاهای عجیب و غریب و شب زنده دار ترین خیابان بانکوک است و بخاطر بارهای زیاد مردم تا صبح مشغول تفریح هستند.(قیمت لباس های تایلندی در این خیابان ارزان تر از بقیه جاهای دیگر بود)

خیابان سرزنده و همواره شلوغ خاوسان

روزچهارم 96/4/11

روزصبح چهارم پس از صرف صبحانه به سمت چهارراه سیام حرکت کردیم و پس از گشتن در مرکز خرید mbk به سمت خانه جیم تامسون رفتیم.

مرکز خرید بزرگ mbk بعد از بازسازی

خانه جیم تامسون داستان مفصلی دارد و چون توضیحات اش در سایت ها موجود است فقط به خود خانه میپردازیم که خانه ای بزرگ و زیبا است که کل خانه از چوب ساخته شده و محوطه زیبایی دارد و در داخل خانه ارامش خاصی وجود دارد و همه وسایل از کنده کاری های چوبی زیبا ساخته شده است. برای گشتن یک ساعته جای جالب و خوبی است و چون جیم تامسون تو کار ابریشم تایلندی بوده به همین دلیل مغازه های فروش محصولات جیم تامسون در سراسر شهر وجود دارد و معروف ترین مارک ابریشم تایلند هم متعلق به جیبم تامسون و خود خانه فقط برای بازدید است و فروش محصولات در مغازه های داخل شهر و اوت لت اش صورت می گیرد.(البته قیمت اجناس بجز اوت لت که ما نرفتیم بالا بود و بعید میدانم که در اوت لت هم قیمت پایین باشد)

خانه جیم تامسون

بعد از جیم تامسون مجدد به mbk رفته و انجا به سمت یکی دیگه از مراکز خرید معروف و شیک بنام central embassy رفتیم که مرکز خریدی بزرگ با برند های بنام و البته گرون بود.

ساختمان بزرگ central embassy با معماری زیبای اروپایی اش

پس از گشت در داخل ان پیاده راهی بانکوک fashion outlet شدیم که بزرگ ترین اوت لت بانکوک بود ولی چون روز یک شنبه بود و تعطیل بود از انجا پیاده به سمت معبد هندو ها رفتیم که بسیار زیبا بود و مجسمه ها و رنگ بندی معبد هندو ها از دور جلوه خاصی داشت .

معبد هندو های بانکوک(Sri Mariamman Hindu Temple Bangko)

جهت پیاده ادامه دادیم تا بریم به مرکز خرید رابینسون که در راه یک اسمان خراش بسیار زیبا با معماری جذاب و جالب توجه ما را به خودش جلب کرد که همان بلند ترین اسمان خراش تایلند بود که قراره اخر سال 2017 افتتاح گردد و واقعا زیبا بود.

پس از انداختن چند عکس دوباره به راه ادامه دادیم و به منطقه سیلوم که حال و هوای شهر دهلی هند داشت رسیدیم و به مرکز خرید رابینسون رفتیم که مرکز خریدی پنج طبقه بود.

مرکز خرید رابینسون و ساختمان بلند روبروی ان که هر طبقه و هر واحدی برای خودش یه تراس نیم دایره داشت و در نوع خودش جالب بود

درانجا پس از گشتن و صرف عصرونه با تاکسی راهی asiatique the riverfront شدیم. asiatique the riverfront بازارچه ای بزرگ و جالبه که کنار رود چائو فرایا قراردارد و متاسفانه ایرانیان کمی به انجا می روند در صورتی که واقعا جای جالبی هم برای خرید و هم تفریح.

ورودی بازراچه asia tique

بازارچه محیط جالب و جذابی داشت و در ابتدای ورودی در سمت راست سوله ای بزرگ و سربسته بود که مغازه ها داخل ان بودند و در سمت چپ هم محیط بازی بود که دستفروش ها انواع و اقسام خوراکی ها و نوشیدنی ها می فروختند و در خاتمه هم انواع رستوران ها و کافه ها بهمراه شهربازی کناررود قرار داشت. و ضمناً قیمت پوشاک و اجناس نسبت به برخی پاساژ های دیگر بانکوک ارزان تر بود. بزرگ ترین چرخ و فلک تایلند در بانکوک هم در همین بازارچه قرار داره که واقعا بینظیربود و بلیط ان هم 300بت برای هر نفر بود و تو هر دور 5 الی 10 دقیقه بالا نگه میداشت که از ان بالا منظره فوق العاده ای به شهر بانکوک و رودخانه داشت.پس از گشتن کامل در بازارچه به سراغ فیش اسپا های معروف تایلند رفته و به مدت 15 دقیقه نفری 150 بت پرداخت کردیم و بعد از فیش اسپا که خستگی به تمام معنا از بدن بیرون رفت در همانجا تو فست فود kfc شام خورده و با توک توک به هتل برگشتیم.

محلی که عشاق در انجا به امید زندگی بهتر قفل می بستند

بازارچه اسیاتک

روز پنجم 96/4/12

روز صبح پنجم طبق قرار قبلی و خرید تور سیام پارک راس ساعت 7 ماشین شخصی اومد دم در هتل و پس از سوار کردن ما به سمت سیام پارک حرکت کردیم . ماشین در بست در اختیار ما بود و میتوانستیم تا شب در پارک بمونیم ولی به پیشنهاد خود ما و راننده ساعت چهار دم در ورودی برای برگشتن قرار گذاشتیم که که کل روز از دست ندهیم و از طرفی از ساعت چهار به بعد اوج ترافیک بود. پس از طی مسافتی به siam park city رسیدیم.

راننده پس از پارک کردن ماشین در پارکینگ و راهنمایی ما به سمت ورودی مجموعه و تهیه بلیط به همراه تیکت غذا و بن تخفیف نوشیدنی شماره اش را به ما داد و پس از خداحافظی وارد مجموعه شدیم. siam park city مجموعه بزرگی که شامل دو بخش :بخش اول شهربازی.بخش دوم پارک ابی.شهربازی اش وسایل تقریبا کامل و امروزی اکثر شهربازی ها را داره و محیط اش سرسبز و زیبا با ترن های مهیج که با برنامه ریزی میتوان همه وسایل را سوار شد.

نمایی از شهربازی سیام پارک

در قسمتی از شهربازی ورودی پارک ابی قرار داشت که دارای محیطی تمیز و بزرگ و زیبا بود که در وسط پارک ابی ساختمان فودکورت و رختکن و کمد هایی برای قرار دادن وسایل وجود داشت.

قیمت کمدها بر اساس سایز کمد فرق می کرد مثلا قیمت کمد بزرگی که ما اجاره کردیم 100 بت بود و هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از کمد ها وجود نداشت. پارک ابی شامل یک رودخانه بزرگ و 4 سرسره و یک استخر موج بزرگ بهمراه یک ابشار زیبا بود که البته کنار این بازی ها یک استخر مخصوص بزرگان و بچه ها هم وجود داشت.

نهارهم مانند سافاری ورلد با ذایقه ما جور نبود ولی تفاوت اش وجود میوه های مختلف و نوشیدنی با محیطی تمیز تر و بدون بو بود که امتیاز خوبی نسبت به سافاری داشت و انتها پس از کلی گشتن ساعت 3 با تورلیدر تماس گرفته و رفتیم سوار ماشین شدیم و برگشتیم هتل. پس از استراحتی کوتاه به سمت مرکز خرید terminal 21 در خیابان ساخومویت حرکت کردیم. یکی از جالب ترین و جذاب ترین پاساژهای بانکوک همین پاساژ است که هر طبقه مختص به یک کشور با نماد و بوتیک های سبک همان کشور است و قیمت برخی اجناس در این پاساژ نیز مناسب بود.

طبقه شهر سانفرانسیسکو

طبقه کشور ترکیه

طبقه شهر لندن

طبقه شهر توکیو

پس از گشت و گذار در این پاساژ پیاده راهی مرکز خرید emporium شدیم و پس از خرید از هایپر مارکت انجا به سمت هتل برگشتیم.

روزششم 96/4/13

صبح پس از صرف صبحانه به قصد خرید از هتل خارج شدیم و اول به سراغ مرکز خرید های منطقه سیام رفتیم تا پاساژهای این منطقه که روز اول خوب نگشتیم بگردیم . اولین پاساژی که رفتیم mbk بود که جزو معروف ترین مرکز خرید های بانکوک است و همه رنج قیمتی در این پاساژ پیدا می گردد و اکثر تورلیدرها این پاساژ معرفی میکنن که خیلی بزرگ و دقیقا در خود چهارراه سیام واقع شده است که بعد از بازسازی دکور بیرون اش هم تغییر نموده است. دومین پاساژ سیام پاراگون بود که فقط برای گشتن خوبه و اکثر مغازه های این پاساژ برند و مارک های گران بود. ضمناً همه نمایندگی های خودرویی معروف نیز داخل این پاساژ شوروم داشتند. سومین مرکز خرید که رفتیم سیام سنتر بود که درست روبروی سیام پاراگون قرار داشت و این پاساژ قیمت های متعادل تر و بهتری نسبت به سیام پاراگون داشت. که در طبقه اخر این پاساژ فودکورت قرار داشت که نهار را در همین پاساژ و داخل پیتزا کمپانی خوردیم جمعا برای دو پیتزا و سه نوشابه بزرگ 1150 بت پرداخت کردیم. بعد از صرف نهار از منطقه سیام با توک توک به طرف خیابان ساخومویت رفتیم و به گشتن کامل در مرکز خرید های21 terminal و emporium و EMquarter پرداختیم سپس با توک توک به سمت هایپر مارکت بزرگ big c در بالای خیابان پتونم روبروی سنترال ورلد رفتیم و پس از خرید مقداری خوراکی و تنقلات مجدد با توک توک به هتل بازگشتیم.

پاساژ سیام پاراگون

پاساژ سیام سنتر

داخل پاساژ سیام سنتر

روزهفتم 96/4/14

امروز پس از صرف صبحانه از هتل خارج شده و پیاده به سمت موزه سه بعدی art in paradise حرکت کردیم و در جهت از ساختمان های بلند و زیبا با معماری های عجیب رد شدیم.

ساختمان های زیبا و عظیم خیابان ساخومویت

موزه در یک پاساژ نسبتا بزرگ قرارداشت. art in paradise یک موزه با نقاشی های سه بعدی فوق العاده زیبا و جالب است که در اکثر شهر های توریستی تایلند مثل پاتایا و پوکت هم شعبه دارد و فرق بین این ها در سه الی چهار نقاشی متفاوت است که با ایده و مقداری خلاقیت می توان عکس های قشنگ گرفت و در کل موزه ای فوق العاده جذاب و باحالی است که در هرجایی نمیتوان انرا تجربه کرد.

محیط موزه تقریبا بزرگ بود و برای گشتن کامل و دریافت عکس های زیبا یک الی دو ساعت زمان احتیاج دارید و حتما صبح اول وقت بروید تا خلوت باشد و بتوانید راحت عکس بگیرید.بقیه روز را هم به پاساژ های اشاره شده در روز قبل سر زدیم و خرید کردیم و شب هم نهار در پیتزا هات خوردیم و به هتل بازگشتیم.

روز هشتم 96/4/15

امروز با توجه به اینکه روز اخر سفر بود و ساعت ده باید اتاق را تحویل می دادیم صبح زود وسایل جمع نموده و ساعت نه اتاق را تحویل داده و چمدان ها را به هتل سپرده و آغاز به گشتن در شهر و پاساژ ها و خیابانهایی کردیم که روزهای قبل رفته بودیم و پس از گشن کامل و ثبت خاطرات خوش این سفر هم مثل سفر های دیگه به خاتمه رسید و راس ساعت 17 به هتل برگشتیم و یه ون اومد دنبالمون و به سمت فرودگاه حرکت کردیم. پس از پیدا کردن گیت و دریافت کارت پرواز بدون معطلی از همه مراحل چک عبور نموده و زمان باقی مانده را به گردش در فرودگاه و فری(فیری) شاپ ها اختصاص دادیم.

فرودگاه زیبای سوارنابومی

راس ساعت گیت باز شد و ساعت 9.45 سوار هواپیما شدیم و هواپیما راس ساعت 22.30 پرواز کرد و پس از یک ساعت پرواز در هواپیما شام سرو شد که شام کیفیت اش بد بود و یک نوع غذای تایلندی بود. ولی در عوض دو ساعت مانده به فرود در فرودگاه امام صبحانه نسبتا مفصلی سرو شد که مثل همواره خوب بود.

صبحانه خوب پرواز برگشت

پس از 6.30 پرواز ساعت 3.30 دقیقه بامداد هواپیما در فرودگاه امام فرود آمد و بدون معطلی از هواپیما پیاده شده و این سفر با همه خوبی هاش به خاتمه رسید تا به امید سفر بعد.

جاذبه هایی که ما به دلایلی شخصی صرف نظر کردیم : بازار روی آب.بازار آخر هفته چاتوچاک.مزرعه کروکودیل ها و باغ رز.پارک لومفینی.دریم ورلد.شهر ایوتایا و ......

نکات قابل توجه در سفر به بانکوک:

1- بانکوک شهری است که ممکن است در روز اول و دوم مقداری بو اذیت بکند همانند کوالالامپور به گفته دوستانی که سفر کردند ولی بعد از دو الی سه روز عادی می گردد و بنده اصلا حس نکردم و روز اخر همسفرها گفتن.

2- بانکوک شهر 72ملت و همه ملت ها و ادیان کنار هم زندگی می نمایند و باید به قوانین و اداب رسوم انها احترام گذاشت بخصوص به بودا و پادشاه کشور.

3- در معبد هایی که ذکر کردم و بنده رفتم لباس خانم ها اگه مناسب نبود لباس مناسب رایگان در اختیار خانم ها قرار می ذاشتن ولی در معبد گرند(گراند)پالاس بدون لباس مناسب افراد را به داخل راه نمی دادند و جایی هم برای در اختیار گذاشتن لباس وجود نداشت.

4- ترافیک در بانکوک سنگین و همیشگی و در طول روز ترافیک همواره هست منتهی صبح و عصر بیشتر و بهترین راه گردش پیاده است ولی برای مکان های دور خطوط مونوریل مترو هوایی هم وجود دارد و مثل کرم در همه خیابان های اصلی ایستگاه دارد ولی به دلیل شلوغی و اسم های سخت برخی ایستگاه ها امکان اشتباه و گم شدن هست و به نظر بنده بهترین وسیله که پرطرفداره و تجربه یک بار سوار شدنش هم می ارزد توک توک است که از خیابان ها و کوچه های فرعی می روند و کم تر به ترافیک میخورند.

5- هزینه توک توک از تاکسی هایی که با تاکسی متر کار مینمایند گرون تره ولی با چونه زدن راحت میتوانید 300 بت پیشنهادی به 150 تا 100 بت برسانید ولی یکی از معایب توک توک ها نبود کولر که فقط تو ترافیک ممکنه اذیت کنه.

6- در سرتاسر بانکوک سوپر مارکت هایی به نام 7eleven وجود دارد که همه مایحتاج اولیه قابل دسترس است. برای شارژ مجدد سیم کارت هایی که از طرف تورلیدر داده می گردد باید از همین سوپر مارکت ها اقدام کنید.

7- بانکوک 2 تا شهربازی داره یکی سیام پارک و یکی دیریم دریم ورلد اولی هم شهربازی و هم پارک ابی و مهیج تر و برای بزرگسال ها مناسب تر ولی دومی رویایی و نمونه اسیایی دیزنی که بیشتر مناسب بچه ها و پارک ابی نداره.

8- در بانکوک داخل هر خیابان و کوچه و پاساژی صرافی هایی exchange وجود دارد و می توانید بیشتر مبلغ به دلار ببرید و در انجا چنج کنید که متاسفانه برخی از صرافی ها پاسپورت ایرانی را قبول نمی کردند و دلار چنج نمی کردند که این کار واقعا جای تاسف داره.

9- پرواز با ماهان حدود 500 هزار تومان در زمان سفر ما نسبت به الاتحاد و قطر و تای ایروز گرون تر بود ولی مزیتی که داشت مستقیم بودن پرواز همانند تای ایروز بود ولی تفاوت عمده ماهان با تای ایرویز غذا است و اگر کسی بد غذا نباشد و با غذای داخل هواپیما کنار بیاد تای ایروز بهتره چون هم هواپیما های تای ایروز نو تر و امنیت پرواز بالاتر و هم وجود مانیتور برا سرگرمی تو طول پرواز 6 ساعته است که البته غذای ماهان فرقی با تای ایرویز انچنان نداشت.

10- در زمان سفر ما به بانکوک معبد وات ارون که نماد بانکوک هم محسوب می گردد در حال بازسازی بود و به همین دلیل از بازدید ان صرف نظر کردیم.

11- در زمان سفر ما نرخ بت 115 تومان بود.

12- در بانکوک راس ساعت 9 تا 10 شب مراکز خرید می بندند و از این ساعت به بعد دستفروش ها و بازار های شبانه برپا می گردد که فوق العاده زیبا و قشنگ است.

چند دلیل برای رفتن به بانکوک بجای مالزی که البته انتخاب بین دو کشور کاملا سلیقه ای

1- بانکوک شهر زنده ای است و شب تا صبح میتوان در میان دستفروش ها و مردم در خیابان به تفریح پرداخت.

2-بانکوک شهری است که تعداد تفریحات ان از کوالالامپور بیشتر و در ان بیشتر میتوان نسبت به کوالالامپور تفریح کرد

3- ارزان بودن پوشاک و تعداد مراکز خرید زیاد در بانکوک نسبت به کوالالامپور هم یکی دیگر از مزایای ان است.

این بخشی از دلایل بنده با توجه به تحقیقات و نظرات افرادی که رفتند بود و اگر هم در این دلایل اشتباهی وجود داشت حتما اگر بگید مسرور میشم.

با تشکر از خوانندگان عزیز سفرنامه و حوصله و شکیبایی که برای خواندن سفرنامه گذاشتید فراوان متشکرم و از هرگونه مشکل و خطا یا توضیحات اضافی در سفرنامه پوزش می طلبم و متاسفانه بخاطر دریافت عکس ها با گوشی شخصی و بالا بودن حجم عکس ها و عدم اپلود در سایت مجبور به کاهش حجم عکس ها شدم که کیفیت عکس ها اومد پایین پوزش می طلبم.

نویسنده : امید اقالر

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب سایت خبرنگاران مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی گیرد.

منبع: لست سکند
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 523

به "سفر به شهر لبخندها (بانکوک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهر لبخندها (بانکوک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید