تور ارزان مالزی: آشنایی با ده شهر زیبای کشور مالزی

به گزارش مجله پارمیسفان، در این مقاله، ده شهر زیبای کشور مالزی معرفی می شوند که با جاذبه های گردشگری بی نظیر خود، انتظار گردشگران را می کشند.

تور ارزان مالزی: آشنایی با ده شهر زیبای کشور مالزی

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

جرج تاون (George Town)

این شهر به علت وجود شاپ هاوس های قدیمی که به خوبی حفظ و نگهداری شده اند، در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد. گرچه این بناها بسیار زیبا هستند، اما این شهر ویژگی های منحصربه فرد خود را مدیون فرهنگ و دوره های زمانی مختلفی است که این ساختمان ها، بازتاب آن هستند. در این شهر، معابد چینی، مساجد مسلمانان، آسمان خراش های مدرن، مراکز خرید بزرگ و موزه های بی نظیر، همه و همه در کنار یکدیگر قرار دارند. به علاوه در این شهر می توانید انواع و اقسام غذاها از فرهنگ ها و ملیت های گوناگون را امتحان کنید؛ از غذاهای مالایی، تایلندی و هندی گرفته تا آشپزی اروپایی.

ایپوه (Ipoh)

به علت عایدی حاصل از معادن قلع Kinta Valley، این شهر یکی از ثروتمند ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا در اواخر قرن نوزدهم بود. اکنون نیز این میراث ارزشمند در عمارت های چینی زیبا و ساختمان های دوران استعمار که در شهر قدیمی یافت می شوند، قابل مشاهده است. از ایستگاه قطار ایپوه حتما تماشا کنید. چرا که ترکیب زیبایی از معماری ویکتوریا و موروها است. ساختمان تاریخی دیگری که در تضاد کامل با این ایستگاه است، تالار شهر با طراحی نئو کلاسیک است. این شهر جاذبه های گردشگری طبیعی شگفت انگیزی نیز دارد؛ از جمله ارتفاعات Cameron و پارک Royal Belum State.

الور استار (Alor Star)

بزرگ ترین شهر قبل از رسیدن به مرز تایلند، الور استار است. این شهر، معمولا به عنوان نقطه شروعی برای سفر به لنکاوی، پارک Muda Eco یا Ulu تایلند، در نظر گرفته می شود اما این شهر خود به تنهایی جاذبه های گردشگری متعددی دارد. یکی از زیباترین بناهای این شهر، در میدان padang واقع است. Balai Besar بنایی است که تماشا آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. این بنای متعلق به قرن نوزدهم، با ستون های تزیین شده و تحت تاثیر معماری تایلندی ساخته شده است. مسجد ظهیر یکی از بزرگ ترین و چشم گیرترین مساجد مالزی است.

میری (Miri)

اولین ساکنان این شهر، تجار چینی بودند. امروزه نیز این شهر تحت تاثیر همان دوران و فرهنگ چینی به جای مانده است. شهر قدیمی، بازارهای متعدد و رستوران های بی نظیری دارد. در سفر به این شهر از Tamu Muhibba یا بازارهای محلی تماشا کنید چرا که کشاورزان محلی، محصولات خود شامل میوه های تازه، برنج و سایر محصولات را برای فروش به این بازارها می آورند. مسجد التقوا با نمایی سفید و طلایی در میان درختان نخل، از بناهایی است که تماشاش را نباید از دست بدهید. صخره های زیبای ساحل این شهر، محل زندگی طوطی ماهی، لقمه ماهی و نوعی کوسه است.

Kuala Terengganu

این شهر که در گذشته، یک دهکده کوچک ماهیگیری بود و به سرعت در دهه 1980 با بهره گیری از میدان های نفتی دریای جنوبی چین رشد کرد. با وجود تاثیرات این نوسازی اما همچنان فرهنگ مالایی در این شهر ریشه دارد. Istana Maziah بنای زیبایی است که به عنوان کاخ سلطان کاربرد داشته و با فاصله کمی از بازار مرکزی واقع شده است. میراث دریایی این شهر نیز در جزیره Pulau Duyung واقع شده است که بناهای آن نمونه ای از معماری سنتی Terengganu هستند.

تایپینگ (Taiping)

شهر کوچک تایپینگ یکی دیگر از شهرهای تاریخی مالزی است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. مثل سایر شهرهای منطقه پراک (Perak)، این شهر نیز ساختمان های تاریخی متعددی دارد که یادگاری از دوران استخراج از معادن قلع در قرن نوزدهم است . علاوه بر شاپ هاوس (shophouses) های چینی و معماری های تاریخی، تایپینگ بیش از 64 هکتار باغ دارد. Lake Gardens که در سال 1880 به بهره برداری رسیده است، اولین پارک عمومی مالزی بوده و اکنون نیز یکی از زیباترین پارک های این کشور است. اولین موزه مالزی یعنی موزه پراک نیز در این شهر واقع شده است.

Tanah Rata

Tanah Rata بزرگ ترین منطقه مسکونی در ارتفاعات Highlands Cameron است. این شهر به خاطر مزارع چای، آبشارها و آب و هوای خنک، شناخته شده است. این شهر کوچک و پرهیاهو، باغ های پر از گل و بناهای تاریخی زیبایی دارد. خیابان اصلی این شهر به طول 1,600 پا، Jalan Besar نام دارد که فروشگاه ها و رستوران های متعددی در دو طرف آن خودنمایی می نمایند. غروب ها، رستوران ها میزهای خود را در کنار خیابان می چینند و چشم انداز ای تماشای ایجاد می نمایند. این شهر مکان بسیار مناسبی برای گشت و گذار در ارتفاعات و استفاده از مسیرهای فوق العاده تماشای پیاده روی و کوهنوردی است.

کوالا کنگسر (Kuala Kangsar)

این شهر که در قرن پانزدهم، محل استقرار سلطان پراک بوده، اکنون یکی از زیباترین شهرهای پادشاهی در مالزی است. این شهر آرام، که فرهنگ غنی مالایی در آن موج می زند، بناهای تاریخی زیبا و باغ های تماشای و جذابی دارد. دو مورد از این بناهای تاریخی بی نظیر در مرکز این شهر واقع شده اند: یک برج ساعت چشم گیر و ساختمان District Office. ساختمان دیگر، Malay College است که در شمال شهر واقع شده است. قدمت این مدرسه به اوایل قرن بیستم باز می شود و اولین مکانی بوده که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در این کشور فراهم نموده است.

کوچینگ (Kuching)

این شهر، قدیمی ترین شهر منطقه Sarawak و ترکیبی جالب و تماشای از فرهنگ ها و دوره های زمانی فرق دارد. کوچینگ در کنار رود Sarawak واقع شده است و کوه Santubong مشرف به آن است. بناهای تاریخی متعددی در مرکز این شهر وجود دارند. موزه Sarawak، میراث گرانقدر قوم شناسی جزیره بورنئو (Borneo) را در خود جای داده است. کافه های بی نظیری در کنار شاپ هاوس های چینی و ساختمان های بلند، خیابان های این شهر را شکل می دهند. در گوشه و کنار این شهر، می توانید در رستوران های مختلف، انواع غذاهای آسیایی را امتحان کنید. این شهر، جاذبه های گردشگری طبیعی بی نظیری از جمله پارک ملی Bako و منطقه حفاظت شده Semenggoh نیز دارد.

ملاکا (Melaka)

قرن های متمادی، این شهر محل زندگی اعراب، پرتغالی ها، آلمانی ها و بریتانیایی ها بوده است. معماری منحصربه فرد بناهای این شهر، موجب ثبت آن در لیست میراث جهانی یونسکو شده است. در گذشته، این شهر یکی از بنادر مهم تجاری جنوب شرقی آسیا در تجارت با اندونزی، هند و چین بوده است. این تنوع فرهنگی، معماری بی نظیری را برای این شهر ایجاد نموده، به علاوه آشپزی محلی این منطقه نیز متمایز و جالب توجه است.

مرکز قدیمی این شهر، کوچه های باریکی دارد که در دو طرف آن شاپ هاوس های ساخته شده به دست آلمانی ها و بریتانیایی ها قرار گرفته اند. این بناها، بعد ها به دست چینی های ثروتمند و خاندان Peranakan افتادند. یکی از جالب توجه ترین بناهای این شهر، کلیسای قرمز رنگ و ساختمان های اداری است که از زمان تسلط آلمان ها به جای مانده است.

منبع: The Culture Trip

منبع: کجارو
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1926

به "تور ارزان مالزی: آشنایی با ده شهر زیبای کشور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: آشنایی با ده شهر زیبای کشور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید