فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد

به گزارش مجله پارمیسفان، چند شب پیش بود که سونی تصمیم گرفت از مدت نو دستگاه پلی استیشن 5 یعنی پلی استیشن 5 پرو رونمایی کند. این کنسول نو قدرت گرافیکی بیشتری نسبت به مدل اصلی داشته ولی در کل تفاوت چندانی از لحاظ تجربه گیمینگ ندارد. همین موضوع باعث شده که سر و صدای زیادی در دنیای گیمینگ بپا گردد مخصوصاً اینکه کنسول پرو قیمت 700 دلاری را با خود یدک می کشد.

فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد

یکی دیگر از مسائل کنسول پلی استیشن 5 پرو این است که به صورت تماماً دیجیتال معرفی گردید. البته این کنسول از سیستم ماژولار کنسول پلی استیشن 5 اسلیم استفاده نموده و دارای همان اتصالات و همان ابعاد در قسمت درایو نوری است. در نتیجه کاربران می توانند درایو نوری کنسول اسلیم را خریداری نموده و آن را به پلی استیشن 5 پرو خود متصل بنمایند.

کنسول پلی استیشن 5 پرو تا چند ماه آینده در دسترس نخواهد بود و همین موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران به استقبال آن بروند. به این شکل که این افراد در مکان های مختلف آغاز به خریدن درایوهای نوری سونی نموده و در نتیجه مقدار فروش آن زیاد شده است. از طرفی مقدار منابع آن کاهش پیدا نموده و درایو نوری سونی از همواره در بازار گیمینگ کمیاب تر شده است.

در حال حاضر درایو نوری پلی استیشن 5 رتبه هشتم را در فهرست موارد پرفروش گیمینگ در فروشگاه آمازون را داشته و در بست بای (Best Buy) اصلاً پیدا نمی گردد. به همین علت برای خرید این درایو نوری شما باید از فروشگاه های آنلاین دیگر بهره ببرید و با توجه به اینکه آمازون و بست بای به شدت بزرگ هستند، این مقدار فروش بسیار قابل توجه است.

کنسول پلی استیشن 5 پرو تصمیم عجیبی از طرف سونی است. به علت اینکه این شرکت معمولاً عملکرد خوب و نسبتاً محافظه کارانه ای در دنیای گیمینگ دارد ولی با معرفی این کنسول اعتبار خود را زیر سوال برده است. کنسول پرو قطعاً قدرت بیشتری نسبت به کنسول معمولی دارد و این موضوع کاملاً منطقی و تعیین است. سونی نیز در رویداد خود بیان کرد که این کنسول توانایی اجرای بازی ها در حالت Quality با نرخ فریم Performance است و در نتیجه کاربران نیازی ندارند که میان این دو یکی را انتخاب نمایند. بحث اصلی اینجاست که این قابلیت به تنهایی نمی تواند عرضه یا ارتقاء به یک کنسول نو را توجیه بکند.

از طرفی قیمت پلی استیشن 5 پرو به نسبت زیاد است و چنین قیمتی برای یک کنسول بازی کمی عجیب است. به علت اینکه شما می توانید یک لپتاپ یا یک سیستم خوب با این قیمت برای خود تهیه کنید و بسیاری از مسائل کنسول رانیز نداشته باشید. از طرفی این کنسول درایو نوری هم با خود ندارد و این موضوع نیز یک مشکل جداگانه برای خود است.

درایو نوری جداگانه با کنسول اسلیم معرفی گردید. زمانی که سونی تصمیم گرفت یک طراحی خاص برای دستگاه خود در نظر بگیرد و کنسول پلی استیشن 5 را به شکل ماژولار درست بکند. همین موضوع باعث شد که درایو نوری به یک وسیله جانبی تبدیل شده و از حالت یک جزء اصلی از کنسول خارج بگردد.

درایو نوری پلی استیشن 5 حدود 80 دلار قیمت دارد. از طرفی خود دستگاه هم 700 دلار بوده و با خرید یک پایه عمودی شما نزدیک به 800 دلار برای یک کنسول گیمینگ پرداخت خواهید کرد. تازه اگر اشتراک و یک دسته نو را در نظر بگیرید قیمت به 900 دلار نیز افزایش پیدا خواهد نمود. در نتیجه سونی با معرفی کنسول نو خود یک تجربه گیمینگ گران قیمت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و بحث اصلی اینجاست که آیا این کنسول نو ارزش این هزینه را دارد؟

منبع: Insider Gaming

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1403 بروزرسانی: 25 شهریور 1403 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2352

به "فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش دیسک درایو مجزا PS5 پس از معرفی PS5 Pro چند برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید