ظریف: خواهان آزادی کسانی هستیم که به درخواست غیرقانونی آمریکا زندانی شده اند

به گزارش مجله پارمیسفان، وزیر خارجه کشورمان درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا گفت خواهان آزادی تمام کسانی هستیم که به درخواست آمریکا در کشور های مختلف به دلایل غیرمنطقی مانند عبور از تحریم های غیرقانونی ایالات متحده دستگیر و زندانی شده اند.

ظریف: خواهان آزادی کسانی هستیم که به درخواست غیرقانونی آمریکا زندانی شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا بدون هیچ پیش شرطی گفت: آقای ربیعی امروز توضیحات خود را درباره تبادل زندانیان مطرح کردند، بنده مهر سال 97 بر اساس تصمیمی که گرفته شد در نیویورک اعلام کردم جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمامی زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشور ها با فشار آمریکا زندانی هستند با تمام زندانیان آمریکایی مبادله شوند این صحبت و مذاکره ای بوده است که ما درباره مبادله زندانیان داشته ایم.

او ادامه داد: از آن موقع آمریکایی ها تا به امروز به آن پاسخ نداده اند، بنابراین صحبت های آقای ربیعی در ادامه همین صحبت هاست.

وزیر امور خارجه توضیح داد: خواهان آزادی تمام کسانی هستیم که در ایران دستگیر و تمام کسانی که به درخواست آمریکا در کشور های مختلف به دلایل غیر منطقی مانند عبور از تحریم های غیر قانونی ایالات متحده دستگیر و زندانی شده اند.

ظریف همچنین با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در مرز ایران و افغانستان اظهار کرد: حادثه تلخی بود، از همان روز اول شورای عالی امنیت ملی کشور آنالیز این حادثه را در دستور کار خود قرار داد، به دلیل اهمیت روابط برادرانه میان ایران و افغانستان، با پیشنهاد ایران مقرر شد تا هیئتی مشترک میان دو کشور این موضوع را آنالیز نمایند که آقای اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان هم با این پیشنهاد موافقت کرد، بنابراین این هیئت در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه با بیان اینکه آقای سیروس عسکری از اتهامات واهی آمریکا تبرئه شده اند، توضیح داد: وزارت خارجه ایران به شدت پیگیر فراهم کردن شرایط بازگشت او به کشور است.

ظریف تأکید کرد: درصورت اطمینان از منفی شدن تست کرونای آقای عسکری، وی با اولین پرواز به ایران بازمی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1046

به "ظریف: خواهان آزادی کسانی هستیم که به درخواست غیرقانونی آمریکا زندانی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: خواهان آزادی کسانی هستیم که به درخواست غیرقانونی آمریکا زندانی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید