شرکت های ایتالیایی به فعالیت در بنادر هرمزگان تمایل دارند

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، مائورو کونچاتوری عصر شنبه در دیدار با استاندار هرمزگان کشور ایتالیا را دوستی قدیمی برای ایران و به خصوص استان هرمزگان دانست و گفت: ما احساس نزدیکی و دوستی بسیاری نسبت به بندرعباس و استان هرمزگان داریم و علاقه مند به توسعه روابط مالی و صنعتی با این استان هستیم.

شرکت های ایتالیایی به فعالیت در بنادر هرمزگان تمایل دارند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وی ادامه داد: هم اکنون در اوج روابط مودت آمیز میان ایران و ایتالیا قرار داریم و رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ایتالیا سه روز قبل نیز در نیویورک برای چهارمین بار طی سالیان اخیر با یکدیگر ملاقات داشتند و در این دیدار بر کوشش مضاعف در راستای توسعه روابط تاکید شد.

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بر لزوم افزایش همکاری میان ایران و ایتالیا در هرمزگان از جمله در زمینه فراوری فولاد و فناوری های نوین تاکید نمود و بیان داشت: شرکت های ایتالیایی علاقه بسیاری برای حضور در فعالیت های بندری در استان هرمزگان دارند و احتیاج است با سرعت بیشتری در این زمینه گام برداریم.

کونچاتوری گفت: ایران و ایتالیا شناخت عمیقی نسبت به یکدیگر دارند و در جهت ارتباطی جاده ابریشم ارتباط کهن و دیرینه ای با هم داشته اند که این امر می تواند زمینه مناسبی برای توسعه ارتباطات دو کشور باشد.

وی با اشاره به پهلوگیری ناوشکن یورو از کشور ایتالیا در بندرعباس، اضافه نمود: این حضور نشانه مثبتی در ارتباط دو طرف است که می تواند پیوند بیشتری میان دو کشور ایجاد کند.

در این دیدار که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و فرماندهان ناوشکن ایتالیایی یورو نیز حضور داشتند، دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

ناوشکن ایتالیایی یورو روز شنبه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 486

به "شرکت های ایتالیایی به فعالیت در بنادر هرمزگان تمایل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های ایتالیایی به فعالیت در بنادر هرمزگان تمایل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید