خبرنگاران معاون امور مالیاتی: وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 محقق شد

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران- خبرنگاران- معاون سازمان امور مالیاتی گفت: در سالی که گذشت، سازمان امور مالیاتی 192.5 هزار میلیارد تومان مالیات وصول کرد که رقم محقق شده 37 درصد بالاتر از عملکرد سال 98 محسوب می شود.

خبرنگاران معاون امور مالیاتی: وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 محقق شد

محمد مسیحی روز چهارشنبه در پردیس به خبرنگاران گفت: وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 به طور کامل محقق شد و در این راستا شاهد رشد 107 درصدی دریافت مالیات از بخش های مختلف، نسبت به سال 98 هستیم.

وی ادامه داد: از بخش مالیات بر درآمد 39.5 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که 36 درصد رشد نسبت به سال 98 را نشان می دهد و بخش عمده آن مربوط به مالیات مشاغل و حقوق (عمومی و خصوصی) است.

این مقام مسئول با اشاره به جزئیات درآمدها، گفت: ترکیب مالیات از دو بخش مالیات مستقیم و کالا و خدمات تشکیل شده که در بخش مالیات های مستقیم با وصول 119 هزار میلیارد تومان تحقق 136 درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال 99 و رشد 46 درصدی نسبت به عملکرد سال 98 را داشتیم.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه از بخش درآمد مالیات از کالا و خدمات نیز 73.5 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، گفت: در بخش درآمد مالیات از کالا و خدمات 80 درصد رقم مصوب بودجه سال 99 محقق شده و نسبت به عملکرد سال 98 در حدود 23 درصد رشد داشته است.

مسیحی گفت: در سر فصل های درآمدی مالیات مستقیم، اشخاص حقوقی 56 هزار میلیارد تومان مالیات پرداختندکه در این حوزه شاهد رشد 27 درصدی نسبت به سال 98 هستیم.

وی با بیان اینکه محدودیت ها و کاهش ترددها به دلیل همه گیری بیماری کووید 19 میزان سوخت مصرفی در کشور را کاهش داده، گفت: در سال 99 حدود 6 هزار میلیارد تومان مالیات از فرآورده های نفتی دریافت شد که 14 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته است.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به کاهش 86 درصدی در بخش عوارض خروج از کشور، توضیح داد: در زمان همه گیری ویروس کرونا، تنها 164 هزار میلیارد تومان عوارض خروج از کشور به خزانه واریز شده که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1592

به "خبرنگاران معاون امور مالیاتی: وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون امور مالیاتی: وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید