تنش آبی در 300 شهر؛ احتمال آب رسانی سیار به 8هزار روستا

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مدیریت آبفای کشور اطلاع داد حدود 300 شهر در تابستان سال جاری با تنش آبی روبرو هستند و پیش بینی می کنیم 8 هزار روستا به صورت سیار آبرسانی گردد.

تنش آبی در 300 شهر؛ احتمال آب رسانی سیار به 8هزار روستا

به گزارش صداوسیما، حمیدرضا کشفی اضافه کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و از طرف سازمان برنامه و بودجه هم بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت خشکسالی اختصاص داده شد تا در شهر ها و روستا هایی که قبلا طرح آبرسانی تعریف شده بود این اعتبار هزینه گردد.

وی با اشاره به همزمانی افزایش دمای بی سابقه و گرمای زودرس که در پی آن استفاده از وسایل سرمایشی شروع شد و بعلاوه شیوع بیماری کرونا که شستشو های الزامی به همراه دارد گفت: تا به امروز قطعی یا جیره بندی آب برنامه ریزی شده اعمال نشده، اما به علت مدیریت شبکه، مشترکان با کاهش فشار شبکه آب روبرو شدند.

کشفی اضافه کرد: برای تانکر های سیار هم در جستجوی اعتباراتی هستیم و کوشش می کنیم با بخش خصوصی قرارداد هایی منعقد کنیم تا در جا هایی که دسترسی به آب پایدار ندارند از آبرسانی سیار استفاده گردد و یا در حوضه هایی که از منابع آب مشترک در بخش شرب و صنعت استفاده می نمایند در پی جایگزینی پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف صنعتی هستیم تا بار آب شرب کمتر گردد، زیرا اولویت تامین آب شرب است.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی بارندگی های سال اخیر گفت: در بعضی منطقه ها مثل حوضه آبریز شرقی کشور کاهش بارش بیشتر بود به نحوی که ورودی آب به بسیاری از منابع آبی در شرق کشور صفر است و شرایط را خاص و ویژه نموده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مدیریت آبفای کشور تاکید نمود: همکاران تامین و توزیع آب تا سرانجام تابستان به صورت آماده باش هستند و کوشش می نمایند که مسائل را به حداقل برسانند و مسئولان آب هم هر روز جلسات رصد و پایش آب کشور را برگزار و شهر ها و روستا ها را آنالیز می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1760

به "تنش آبی در 300 شهر؛ احتمال آب رسانی سیار به 8هزار روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش آبی در 300 شهر؛ احتمال آب رسانی سیار به 8هزار روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید