همه آنچه برای نقاشی ساختمان در سال 99 باید بدانید!

به گزارش مجله پارمیسفان، در زندگی شهری و شلوغ امروزی، احتیاج به تغییر در محیط زندگی بیشتر از گذشته است. یکی از کارهای شگفت انگیز که تغییر بی نظیری در محیط اطراف می تواند ایجاد کند، نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی دیوارهای خانه است. لذت تغییر رنگ دیوارها تنها به خاطر تنوع آن نیست. رنگ ساختمانی، آثار دود و آلودگی های چند ساله را از دیوارها محو می نماید و ساختمان را مانند روزهای اولش دلچسب می نماید.

همه آنچه برای نقاشی ساختمان در سال 99 باید بدانید!

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

شاید روش هایی مانند کاغذ دیواری یا کناف نیز به شما در نوسازی ساختمان یاری کند. در این مطلب نمی خواهیم به تفاوت نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری بپردازیم. یکی از مزایایی که نقاشی دارد این است که انواع طرح های رنگ آمیزی با قیمت های متفاوتی وجود دارد و با هر بودجه ای می توان آن را اجرا کرد. همه چیز به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

چک لیست اولیه، قبل از شروع نقاشی ساختمان

  • انتخاب رنگ ساختمانی
  • انتخاب طرح رنگ آمیزی
  • برآورد هزینه نقاشی ساختمان
  • آماده سازی قبل از نقاشی ساختمان
  • انتخاب بهترین نقاش ساختمان در شهر خودتا

انواع رنگ ساختمانی برای نقاشی ساختمان

انتخاب نوع رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان، در اولین مرحله تصمیم گیری است. برای آنکه بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید، باید با انواع رنگ ساختمانی و ویژگی های هریک مطلع باشید.

رنگ روغن: یکی از انواع رنگ ساختمان است که استفاده از آن بسیار رواج دارد. رنگ روغن قابل شستشو است، دوام و پوشش دهی مناسب دارد و برای رنگ آمیزی درب و پنجره مناسب است. از معایب رنگ روغن می توان به بوی شدید رنگ و دیر خشک شدن آن اشاره نمود

رنگ پلاستیک: رنگ پلاستیک محلول در آب است و بیشتر برای رنگ آمیزی سقف کاربرد دارد و روی پنجره و فلز کاربرد ندارد. سادگی رنگ آمیزی، نداشتن بوی نامطبوع، سریع خشک شدن از مزایای رنگ پلاستیک است. اما این نوع رنگ ساختمانی جاذب رطوبت و غیر قابل شستشو است و دوام کمتری دارد.

رنگ اکریلیک: یکی از رنگ های ساختمانی جذاب است که رنگ های متنوعی دارد. رنگ اکرلیک سازگار با محیط زیست، محلول در آب اما ضدرطوبت است و سریع خشک می گردد. پوشش دهی و دوام بالایی دارد و نیازی به زیر کاری نخواهید داشت.

بهترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان در تهران

در شهری مانند تهران که آلودگی و دود زیاد است، باید رنگی با دوام بالا و قابل شستشو برای نقاشی ساختمان تهران انتخاب کنید. رنگ کنیتکس و مولتی کالر برای رنگ آمیزی دیوار راهروها و رنگ روغن برای نقاشی منزل می تواند بهترین تصمیم باشد.

طرح رنگ آمیزی ساختمان

این روزها صنعت نقاشی ساختمان بسیار پیشرفت نموده است. رنگ آمیزی دیوارها با متدها و روش های نوین در ایران انجام می گردد. رنگ بلکا، مولتی کالر، کنیتکس، رنگ آمیزی با شابلون و طرح های مدرن از انواع روش های رنگ آمیزی ساختمان هستند. البته هر یک از روش ها متناسب با کاربردشان می توانند برای ساختمان شما مناسب باشند.

رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس یکی از تکنیک های نوین رنگ آمیزی است که در کشور سوییس ساخته شده است. پوشش کنیتکس نرم و ضخیمی دارد که دیوار را در مقابل آسیب های خارجی مقاوم می نماید. اسپری های مخصوص کنیتکس با سرعت و شدت زیاد دیوار را می پوشانند. به این ترتیب، نقص های دیوار را به خوبی پوشش می دهد.

عوامل اثرگذار بر هزینه نقاشی ساختمان

  • نوع رنگ ساختمانی انتخابی
  • متراژ ساختمان برحسب مترمربع
  • دستمزد نقاش ساختمان
  • زمان نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان در سال 99 (به ازاء هر متر مربع)

قیمت نقاشی ساختمان در سال 99 برای هر نوع رنگ ساختمانی به ازای هر متر مربع تعیین است. البته توجه داشته باشید به علت نوسانات قیمت ها، ممکن است این قیمت ها کمی دستخوش تغییر شوند. در واقع لیست قسمت زیر به صورت حدودی برآورد شده است.

  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی: 10,000 تا 15,000 تومان
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک: 9,000 تا 13,000 تومان
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر: 15,000 تا 22,000 تومان
  • قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک: 11,000 تا 16,000 تومان

چه زمانی نقاشی ساختمان کنیم؟

اگر کودک در خانه دارید، بهتر است تا عظیم شدن او، دست نگه دارید. به صورت کلی، نقاشی ساختمان در هر زمانی قابل اجراست. اما فصل تابستان بهترین زمان برای اجرای نقاشی ساختمان محسوب می گردد.

قبل از شروع نقاشی ساختمان چه کار کنیم؟

رنگ آمیزی ساختمان اگر در حجم وسیعی باشد، ممکن است تا چندین هفته شما را درگیر کند. برای اینکه خسته نشوید، باید قبل از نقاشی ساختمان در خصوص نحوه اجرای آن فکر کنید و در یک زمان مناسب کار را شروع کنید. قبل از شروع رنگ آمیزی بهتر است به نکات زیر توجه کنید

  • اسباب و اثاثیه منزل مانند مبلمان، کمدها و میزها را به مرکز منزل منتقل کنید و وسایل را با پارچه و پلاستیک بپوشانید.
  • لوسترها و دیوارکوب ها را جدا کنید. هالوژن ها را می توانید با نوار چسب مخصوص یا پلاستیک بپوشانید.
  • قاب کلید و پریز، فیوز برق و آیفون را بردارید و آن ها را درون یک جعبه مخصوص بگذارید. برای جلوگیری از رنگ دریافت آن ها بهتر است حتما انجام گردد.
  • برای پوشاندن کف اتاق ها و سالن از برزنت یا پارچه های ضد آب بهره ببرید.
  • قرنیزها را با نوار چسب پهن بپوشانید تا رنگ روی آن ها نریزد.

متخصص هر کاری را پیدا کنید

حال که با تمامی مراحل تصمیم گیری نقاشی ساختمان آشنا شدید، می توانید پروژه را شروع کنید. یکی از مهم ترین مراحل، انتخاب نقاش ساختمان است که باید با دقت فراوان انجام گردد. می توانید به وبسایت و اپلیکیشن khedmatazma.com مراجعه کنید و بهترین نقاش ساختمان را در شهر خودتان پیدا کنید. پس از ثبت درخواست، از 5 نقاش به رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1093

به "همه آنچه برای نقاشی ساختمان در سال 99 باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه برای نقاشی ساختمان در سال 99 باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید