نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهر ماه 1400 برگزار می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، سومین همایش بین المللی دانشگاه سبز و چهارمین نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز به صورت مجازی مهر ماه 1400 برگزار می گردد.

نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهر ماه 1400 برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سومین همایش بین المللی دانشگاه سبز (رویکرد سلامت) و چهارمین نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز به صورت مجازی، به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه تهران در تاریخ 20 و 21مهرماه شروع به کار خواهد نمود.

این همایش بین المللی با رویکرد سلامت و با هدف ترویج استفاده از انرژی های پاک، معرفی و ارائه گزارش عملکرد اجرایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حوزه مدیریت سبز و تحلیل تجربیات داخلی و بین المللی در هشت محور تخصصی شامل تجربیات ملی و بین المللی، انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت آب و پساب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، حمل ونقل سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز و طراحی پردیس های دانشگاهی پایدار به مدت دو روز و به صورت برخط برگزار خواهد شد.

اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه، ایجاد تغییراتی مثبت در نگرش به مسائل حوزه سلامت و پایداری برای دانشگاهیان بوده و علاوه بر این، باهدف پیوند دانشگاه و صنعت، بستر مناسب برای ارائه ایده ها و همراه سازی حوزه صنعت و استارت آپ های سبز ایجاد خواهد نمود.

در این همایش مدعوینی از سایر نهاد ها و سازمان ها از جمله: سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی و وزارت بهداشت و مدعوین دانشگاه های خارج از کشور حضور خواهند داشت.

تا به امروز، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی پارک های علم و فناوری ایران در حوزه آموزش، فرهنگ و مفاهیم مدیریت سبز و بعلاوه اجرای پروژه های حوزه پایداری عملکرد ارزشمندی داشته اند و پتانسیل بالای خود را به اسم یک نمونه قابل توسعه به سطح شهر و جامعه تا حد نسبتاً مناسبی، به اثبات رسانده اند.

از دستاورد های مهم دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز می توان به مدیریت بهینه و کاهش مصارف آب، انرژی (اعم از برق و گاز) و کاغذ و مدیریت دفع پسماند و غرس صد ها اصله نهال و توسعه فضای سبز مبتنی بر مصرف حداقلی آب اشاره نمود.

شیوع ویروس کرونا، شرایط متفاوتی را برای توسعه پایدار به روی تمام ارکان جامعه، خصوصاً جامعه دانشگاهی گشوده شده است، چرا که اهمیت و توجه به مسائل سلامت محور و بهداشت در تمام عرصه های زندگی اجتماعی و فردی در اولویت است.

بنابراین دانشگاه ها با توجه به تأثیر شگرف اجتماعی و فردی آن ها بر روی آحاد جامعه، می توانند رویکرد خود را در حوزه مدیریت سبز و پایداری با موضوع سلامت بهبود بخشند. در واقع، افزایش نگرانی های زیست محیطی در کنار مسائل بهداشتی که محیط زیست را تهدید می نماید، تمامی عناصر کلیدی و مهم جامعه از جمله دانشگاه را، ملزم به انجام اقدامات عملی و توجه بیشتر جهت حل معضلات زیست محیطی نموده است.

سومین همایش بین المللی دانشگاه سبز (رویکرد سلامت) و چهارمین نمایشگاه مدیریت سبز فرصتی را برای دانشگاهیان بین المللی و ایرانی فراهم می نماید تا یافته های نوآورانه عملی خود را به اشتراک بگذارند و در زمینه های علمی و عملی حوزه مدیریت سبز در دانشگاه ها با چالش ها و تصمیمات دیگر دانشگاهیان روبرو شوند.

اولین و دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در سال های 96 و 98 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و اصفهان با استقبال خوب جامعه دانشگاهی و سایر دستگاه های مرتبط از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان محیط زیست نهاده شد.

لازم به ذکر است، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت همایش مراجعه و با آدرس پست الکترونیکی رویداد به نشانی https://greenuni.ut.ac.ir مکاتبه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1805

به "نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهر ماه 1400 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه ملی دستاورد های اجرایی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهر ماه 1400 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید