مدیرارتباطات شرکت بهره برداری مترو پیگیر مطالبات پرسنل از مدیران این شرکت شد
به گزارش مجله پارمیسفان، در راستای تکریم مشتریان و پرسنل در خصوص مطالبات و پاسخگویی به موقع، مدیر ارتباطات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در کنار پاسخگویی به شهروندان و مسافران، پیگیر مطالبات پرسنل از مدیران این شرکت شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ یکی از وظایف اصلی مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به نام پل ارتباطی بین مدیران و مخاطبان شرکت تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات شهروندان از مدیران است، در کنار این مهم احقاق حقوق پرسنل شرکت و پیگیری خواسته ها و پاسخ به موقع به سوالات و نقدها آن ها از طرف مدیران وظیفه ای است که از طریق مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت می تواند محقق گردد.
به همین خاطر درکنار کمیته تکریم مشتریان مسئولیت مطالبات پرسنل شرکت طی حکمی از طرف مهندس علی عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به محسن محمدیان مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین الملل ابلاغ شد تا در پیگیری و انعکاس به موقع به این موضوعات در شرکت تسریع گردد.
گفتنی است از چندی پیش با انجام بازدید هایی از طریق دکتر طباطبایی معاون سرمایه های انسانی شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه با پرسنل در خاتمهه ها و ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو انجام شد و سوالاتی از طریق کارکنان مطرح شد، بر همین اساس و برای شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع به 17 سوال مطرح شده از سوی تعداد زیادی از پرسنل از طریق دکتر علیزاده طباطبایی معاون سرمایه های انسانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای آگاه سازی تمامی پرسنل در این گزارش به توضیح زیر پاسخ داده شد.
سوال 1- چرا معوقه حقوق از سال 95 تا 99 که در فیش اردیبهشت ماه 1400 آورده شده در فیش خرداد ماه 1400 بارگذاری نشده است؟
پاسخ: جزئیات معوقه حقوق سال 95 تا 99 جهت اطلاع همکاران محترم، در فیش اردیبهشت ماه 1400 اطلاع رسانی شد. از این به بعد هر ماه در کنار فیش حقوقی، فیش معوقه، به طور جداگانه برای یکایک همکاران محترم نمایش داده خواهد شد.
سوال 2- چرا در سال 99 افزایش حقوق مردادماه اعمال شده، ولی فیش حقوقی مردادماه را برداشتند؟
پاسخ: طی سال 1399 دو بار) ابتدای سال و تیرماه از سوی وزارت کار افزایش حقوق ابلاغ شد و باتوجه به اینکه در فیش مرداد ماه 1399 معوقات ناهاری و حق مسکن محاسبه شد، ولی به دلیل کمبود منابع مالی، پرداخت نشد، به ناچار فیش حقوق در سامانه نمایش داده نشد. اما پس از پرداخت معوقات مذکور، فیش حقوقی مرداد ماه 99 در سامانه پیشخوان درج شد.
سوال 3- چرا حق ایاب و ذهاب هر سال افزایش پیدا نمی کند مگر ما هر سال افزایش نداریم؟
پاسخ: طی سنوات قبل دستورالعمل مدونی در خصوص نحوه پرداخت و افزایش مبلغ ایاب و ذهاب موجود نبوده و از سال 1397 طبق اعلام امور مجامع شهرداری، مبلغ ایاب و ذهاب برای رده های مسئول به بالا ابلاغ و برای سایر رده های پستی هم با تایید معاون وقت سرمایه های انسانی معین و پرداخت شد. قابل ذکر است تا به امروز افزایش مبلغ ایاب و ذهاب رده های مسئول به بالا هم طی سنوات گذشته از سوی شهرداری ابلاغ نشده است. بدیهی است، به محض ابلاغ افزایش حق ایاب و ذهاب از طرف اداره
کل امور مجامع شهرداری و مراجع ذی ربط این افزایش برای همه همکاران محترم اعمال خواهد شد.
سوال 4- چرا حق ناهاری ستادی برقرار نمی گردد؟
پاسخ: مبلغ ناهاری در سال 1399 طبق مخالفت ذیحساب محترم شهرداری تهران به همکاران محترم ستادی پرداخت نشد، معاونت سرمایه های انسانی شرکت طی مکاتبه با اداره کل سرمایه های انسانی شهرداری تهران و با ذکر دلایل توجیهی برای کسب مجوز پرداخت حق ناهاری به همکاران محترم ستادی اقدام کرده است. به محض وصول مجوز، از طرف شهرداری حق ناهاری و معوقه ها برقرار خواهد شد.
سوال 5- چرا کارت پارسیان شارژ نمی گردد و از پارسال طلب کار هستیم؟
پاسخ: با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری و شرکت و هم کاهش قابل ملاحظه درآمد فروش بلیت به دلیل کرونا، شرکت قادر به پرداخت به موقع شارژ مناسبت ها نبوده است، ولی طبق برنامه ای معین تا خاتمه شهریور ماه مطالبات همکاران محترم به روزرسانی خواهد شد.
سوال 6- چرا هر خطی افتتاح می گردد پاداش نمی دهند، مگر در گذشته پاداش نمی دادند؟
پاسخ: پرداخت هرگونه پاداش منوط به مجوز هیات مدیره محترم، شهرداری تهران و تخصیص ردیف اعتباری بودجه لازم می باشد. بدیهی است، در صورت تحقق هر سه عامل مذکور در این خصوص اقدام خواهد شد.
سوال 7- چرا کارانه از سال های پیش طلب کار هستیم، اما پرداخت آن صورت نمی گیرد؟
پاسخ: پرداخت کارانه هم منوط به مجوز هیات مدیره محترم، شهرداری تهران و تخصیص ردیف اعتباری بودجه لازم می باشد. بدیهی است، در صورت تحقق هر سه عامل مذکور، در این خصوص اقدام خواهد شد.
سوال 8- حق تولد در سال 1400 مبلغ 400 هزارتومان است، چرا 150 هزارتومان به حساب پرسنل واریز می گردد؟
پاسخ: هدیه تولد همکاران محترم، بر اساس ابلاغیه اداره کل رفاه شهرداری تهران و اعلام مدیریت امور رفاهی به مدیریت امور اداری کارکنان به پرسنل پرداخت می گردد. شایان ذکر است آخرین مبلغ ابلاغی 150 هزار تومان بوده که با ابلاغ مبلغ نو در سال 1400، نسبت به پرداخت معوقات آن هم اقدام خواهد شد.
سوال 9- اضافه کاری در سال های قبل 15 هر ماه تا 15 ماه بعد بود، چرا معوقه 15 روز را نمی دهند؟
پاسخ: با توجه به ابلاغ سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اعلام کارکرد بصورت ماهانه و عدم پذیرش لیست اصلاحی، از خاتمه سال 1393 روال محاسبه کارکرد و اضافه کار پرسنل از 16 هر ماه لغایت 15 ماه بعد به یکم تا خاتمه همان ماه تغییر یافت؛ بنابراین مدیریت امور اداری کارکنان معوقات 15 روز مورد نظر همکاران در هنگام تغییر روال یادشده را پرداخت کرده است، ولی به دلیل محاسبه اضافه کاری با یک ماه تاخیر، تمامی کارکنان در هنگام ترک خدمت و تسویه حساب، معوقات اضافه کار ماه خاتمهی خود را دریافت می نمایند.
سوال 10- چرا حق بیمه تامین اجتماعی به بیمه واریز نمی گردد؟
پاسخ: با توجه به کاهش منابع مالی سازمان با شیوع بیماری کرونا، در برخی موارد پرداخت حق بیمه شرکت با تاخیر انجام گرفته البته، این موضوع برای همه شرکت ها و سازمان ها به وجود آمده که با پیگیری مدیریت امور اداری کارکنان و درج لیست در سایت بیمه، ارائه خدمات درمانی به فوریت برقرار شده است. در حال حاضر لیست بیمه هر ماه به صورت مستمر و در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی ارسال و قابل رویت تمامی همکاران محترم در سامانه 3070 می باشد.
سوال 11- چرا حق بیمه تکمیلی کم می گردد، ولی به حساب بیمه تکمیلی واریز نمی گردد؟
پاسخ: به دلیل عدم وجود منابع مالی حق بیمه با تاخیر پرداخت شده، ولی اخیرا حساب فی مابین با بیمه تکمیلی در حال به روز رسانی است.
سوال 12- چرا کارت پرسنلی در اتوبوسرانی قابل استفاده نمی باشد و چرا کارت خانواده 2 عدد بود الان 1 عدد شده است؟
پاسخ: این موضوع از مباحث مطرح شده در گزارش سازمان بازرسی کل کشور بوده که اجرای آن از زمان صدور گزارش به کرات از طریق آن سازمان مورد پیگیری قرار گرفته است. با وجود ارایه گزارش های مختلف به سازمان بازرسی کل کشور جهت ذکر دلایل استفاده همکاران محترم از کارت های خانواده صادر شده و هم استفاده رایگان از خدمات سازمان اتوبوسرانی با استفاده از کارت های پرسنلی شرکت بهره برداری مترو از طرف آن سازمان ملزم به کاهش تعداد کارت های خانواده و عدم استفاده رایگان همکاران محترم از خدمات اتوبوسرانی شد. شایان ذکر است، با استقرار تیم مدیریتی نو شرکت، پیگیری های لازم برای برقراری مجدد موارد فوق در حال انجام می باشد.
سوال 13- چرا حکم کارگزینی تا الان صادر نشده است؟
پاسخ: با عنایت به رفع مشکل در سیستم اطلاعات پرسنل، احکام کارگزینی سال جاری در حال حاضر از طریق سامانه پیشخوان سرمایه های انسانی قابل دریافت بوده و موضوع مذکور، طی اطلاعیه به تمامی همکاران محترم اطلاع رسانی شد.
سوال 14- چرا حق سفر از سال 99 به جای مانده است؟
پاسخ: حق سفر سال 99 به تمامی همکارانی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند، پرداخت شد.
سوال 15- چرا یکسری از آیتم ها در فیش حقوق برخی از همکاران وجود دارد و در برخی خیر؟
پاسخ: پرداخت تمامی عوامل حقوقی با کسب مجوز بوده و برخی مزایا صرفاً مختص مشاغل خاص می باشد. البته در این خصوص قراردادی با مشاور نو برای بازنگری منعقد خواهد شد.
سوال 16- چرا آقای ... در عرض 2 سال از گروه 6 به 13 انتقال پیدا کرده؟ مگرآقای ناصری نامه نزده بودند که پست به هر کسی در شرایط خاص از یک سطح بالاتر داده نمی گردد، پس چه شد؟
پاسخ: موضوع ایشان و دیگر افراد مشابه از طریق مراجع ذی ربط در حال بررسی می باشد و به محض خاتمه رسیدگی به اطلاع همکاران محترم خواهد رسید. در صورت هرگونه تبعیض طبق روال ها و قوانین اقدام خواهد شد.
سوال 17- چرا مبلغ کسر مالیات در فیش حقوقی بالا بوده است؟
پاسخ: مالیات بر عوامل حقوقی بر اساس ضوابط معین شده از سوی ذیحسابان محترم مالیاتی مستقر در شرکت به صورت مستمر رصد می گردد. ضمناً شمول یا عدم شمول مالیات بر عوامل حقوقی، مستند به قوانین و مقررات مالیاتی به ویژه قانون مالیات های مستقیم، اصل بر مالیات پذیر بودن تمام عوامل حقوقی و مزدی است مگر موارد معاف شده در نص قانون؛ لذا با ابلاغ معافیت مالیاتی برخی عوامل حقوقی در اواخر اردیبهشت ماه سال 1400 از سوی مدیریت امور حقوقی، معافیت مالیاتی عوامل مذکور در حقوق اردیبهشت ماه لحاظ شده و مبلغ مالیات مازاد کسر شده در فروردین هم، در ماه مذکور تهاتر شد. بدیهی است، مالیات کسر شده در حقوق خرداد ماه 1400 صحیح و بر اساس دریافتی همان ماه محاسبه شده است. همچنین موضوع یادشده طی اطلاعیه به همکاران محترم اطلاع رسانی شده است.
لازم به توضیح است پرسنل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه می توانند از طریق تلفن مدیریت ارتباطات و امور بین الملل به شماره 66712216 از ساعت 8:00 الی 17:00 و از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 30004277 سوالات و درخواست های خود را اعلام کرده تا در اسرع وقت پیگیری و پاسخ مناسب ارائه گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو