چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

به گزارش مجله پارمیسفان، محال است که عاشق رانندگی باشید و با دیدن بزرگراه های باکیفیت و خلوت مالزی هوس رانندگی به سرتان نزد! اگر مسافر مالزی هستید می توانید به جای رفت وآمد با مترو یا تاکسی یک ماشین اجاره نموده و با رانندگی در خیابان های امن مالزی خاطره ای متفاوت را در سفر به این کشور زیبا رقم زنید.

چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

رانندگی در کشوری که خیابان هایی نا آشنا با قوانینی متفاوت دارد سخت اما هیجان انگیز است. بسیاری از مسافران حتی در سفرهای یک هفته ای نیز ترجیح می دهند به جای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی یک ماشین اجاره نموده و خودشان راننده خودشان باشند. خوشبختانه در تمامی کشورهای جهان شرکت ها و اپلیکیشن هایی وجود دارند که ماشین های شخصی را به گردشگران اجاره می دهند. مالزی نیز از جمله مقصدهایی است که با داشتن بزرگراه و خیابان های امن امکان اجاره ماشین را برای گردشگران فراهم نموده است و مسافران می توانند از رانندگی در کوالالامپور و سایر شهرهای این کشور لذت برده و بدون درگیرشدن با وسایل نقلیه عمومی از جاذبه های گردشگری بازدید نمایند. از آنجایی که در هر کشور شرایط و قوانین خاص خود را دارد، در این مطلب با شرایط اجاره ماشین در مالزی آشنا می شویم. (خرید بلیط تهران کوالالامپور)

.

اپلیکیشن های اجاره ماشین در مالزی

راحت ترین روش برای اجاره ماشین در مالزی نصب اپلیکیشن هایی به نام گرب، بلو تاکسی و پاندا هستند. کار کردن با این اپلیکیشن ها بسیار راحت است. برنامه را بر روی گوشی یا تبلت نصب نموده و درخواست خود را ثبت می کنید. پس از ارسال درخواست، اپلیکیشن ها آدرس نزدیک ترین ماشین به شما را در اختیارتان می گذارند. (سیستم این برنامه ها مانند اجاره دوچرخه های بیدود در ایران است). نکته جالب توجه اینکه با نصب برنامه پاندا غذا را هم می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید.

شرکت های اجاره ماشین در مالزی

اگر کار کردن با اپلیکیشن ها برایتان مشکل است می توانید اجاره ماشین در مالزی را توسط شرکت های بین المللی و ملی مالزیایی انجام دهید. برای اجاره ماشین به وسیله شرکت بایستی پاسپورت و محل سکونتتان را به شرکت ارائه دهید. همچنین بعضی از شرکت ها مبلغی را به عنوان ودیعه جهت خرابی احتمالی ماشین دریافت می نمایند و پس از تحویل ماشین در صورت سالم بودن بدنه، مبلغ را بازمی گردانند. در ادامه بعضی از شرکت های اجاره ماشین در مالزی را معرفی می کنیم:

شرکت های بین المللی

  • Europ Car
  • Sunny Car
  • Alamo
  • Avis

شرکت های مالزیایی

  • Hawk

    May Flower

  • Lparc
  • Kasina

برای اجاره خودرو به وسیله شرکت می توانید به آدرس شرکت در کوالالامپور مراجعه نموده و مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنید.

.

هزینه اجاره ماشین در مالزی

معمولاً اجاره ماشین توسط اپلیکیشن ها کمی ارزان تر از شرکت ها می باشد. در واقع اگر ماشین را چند روز قبل از سفر اجاره کنید مبلغ پرداختی شما کمتر خواهد بود. هنگام رزرو ماشین طریق اپلیکیشن می توانید نرخ ها را در روزهای مختلف مشاهده نموده و در نهایت روزی را که اجاره پایینتری دارد انتخاب کنید. نکته قابل توجه اینکه مبلغ اعلام شده در اپ نهایی نیست و هنگام پرداخت مالیات نیز به آن اضافه می گردد.

هزینه اجاره به نوع ماشین و تعداد روزهای اجاره بستگی دارد، معمولاً هرچه مدت زمان اجاره بیشتر باشد مبلغ محاسبه شده روزانه کمتر می گردد. به عنوان مثال اگر هزینه اجاره روزانه 10 دلار باشد با اضافه شدن روزها ممکن است این مبلغ 8 دلار محاسبه گردد. نکته دیگر اینکه هرچقدر به روز اجاره نزدیک تر شوید مبلغ بالاتر می رود. پیشنهاد میکنیم 7 روز قبل از سفر ماشین را رزرو کنید.

از قلم نیاندازید قبل از رزرو قیمت سایت ها و اپلیکیشن ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید رزرو را با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

قوانین رانندگی در مالزی

  • داشتن گواهینامه بین المللی با اعتبار حداقل یک سال اجباری است.
  • محدودیت سرعت در بزرگراه ها 110 کیلومتر در ساعت و در خیابان شهری بین 50 تا 70 کلیومتر در ساعت می باشد.
  • بستن کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان اجباری است.
  • استفاده از تلفن همراه ممنوع بوده و رانندگان فقط با سیستم دست آزاد می توانند با تلفن صحبت نمایند.
  • سن رانندگان بایستی 23 سال باشد.

.

چند پیشنهاد کاربردی

رانندگی در مالزی از سمت چپ است. این مسئله در ابتدا ممکن است کمی مشکل ساز باشد اما با کمی تمرین عادت می کنید.

ایستگاه های پمپ بنزین معمولاً در طول بزرگراه ها قرار داشته و با علامت ها مخصوص تعیین هستند.

برای فرار از صف عوارضی می توانید عوارض را در ابتدای راه و به صورت آنلاین پرداخت کنید.

همواره GPS همراه داشته باشید.

چگونه می توان گواهی نامه بین المللی گرفت؟

گواهی نامه بین المللی را می توانید از دو روش مراجعه حضوری به دفتر کانون جهانگردی اتومبیل رانی یا به وسیله وبسایت گواهی نامه بین المللی دریافت کنید.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی نامه بین المللی:

  • گواهی نامه رانندگی معتبر ایران
  • یک قطعه عکس 4*3
  • پاسپورت معتبر
  • پرکردن فرم مربوطه
  • تحویل گواهی نامه بین المللی در صورت داشتن
منبع: ستاره ونک
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 661

به "چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در مالزی ماشین اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید