حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت دوم)

به گزارش مجله پارمیسفان، شبکه حمل و نقل عمومی در سنگاپور یکی از کارآمدترین و گسترده ترین شبکه های حمل و نقل عمومی در آسیا است که استفاده از آن برای مردم محلی و همچنین گردشگران، بسیار مالی و ارزان است. برای آشنایی با این سیستم حمل و نقل همراه خبرنگاران باشید.

حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت دوم)

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می نمایند، مترو و اتوبوس ها گزینه های مالی و سریع محسوب می شوند.

با استفاده از شبکه وسیع مترو و اتوبوس در سنگاپور، تقریبا می توانید به هر مکانی در این شهر بروید. این دو شبکه حمل و نقل عمومی، اکثر دیدنی ها و نقاط مهم شهری را که یک گردشگر به آن احتیاج دارد پوشش می دهند.

در صورتی که مقصد شما با اتوبوس ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می توانید از تاکسی ها بهره ببرید. در بخش قبلی با متروی سنگاپور آشنا شدیم. در این بخش در خصوص تاکسی ها و اتوبوسرانی در سنگاپور خواهید خواند.

تاکسی در سنگاپور

زمانی که مکان های مورد نظر شما با اتوبوس یا مترو قابل دسترسی نیستند می توانید از تاکسی های سنگاپور که بسیار راحت و کارآمد هستند بهره ببرید. تاکسی ها در سنگاپور از تاکسی متر برای محاسبه کرایه استفاده می نمایند. اما بسته به اینکه چه زمانی، به چه مقصدی و از کدام شرکت تاکسی گرفته اید، ممکن است لازم باشد اضافه بها پرداخت کنید. برای اینکه دید دقیق تری از کرایه های تاکسی به دست بیاورید می توانید از راننده بخواهید در سرانجام سفر به شما رسید بدهد.

در اکثر خیابان ها می توانید تاکسی بگیرید. در مراکز خرید، هتل ها و جاذبه های گردشگری در مناطق مختلف سنگاپور هم می توانید در صف تاکسی ها بایستید و تاکسی بگیرید.

اگر می خواهید تاکسی رزرو کنید، از تاکسی تلفنی بهره ببرید. می توانید با شماره (6342-5222) تماس بگیرید. تماس شما به یکی از مراکز تاکسیرانی متصل خواهد شد.

معمولا کرایه کردن تاکسی در ساعات اوج شلوغی (دوشنبه تا آدینه از ساعت 7:00 صبح الی 9:00 صبح و دوشنبه تا شنبه از ساعت 17:00 تا 20:00) و همچنین در روزهای بارانی بسیار سخت است.

اگر در هتل هستید، از دربان بخواهید برای شما تاکسی بگیرد. اگر بیرون از هتل هستید و به تلفن همراه دسترسی دارید، با تاکسی تلفنی تماس بگیرید، به این ترتیب مدت زمانی که در انتظار تاکسی خواهید بود 20 تا 30 دقیقه کمتر خواهد شد. اگر می توانید سعی کنید در ساعات ازدحام از مترو یا اتوبوس ها در سنگاپور بهره ببرید.

اگر ضروری است بعد از ساعات ازدحام به فرودگاه برسید، حتما از قبل تاکسی رزرو کنید تا به موقع به پروازتان برسید.

این نکته را هم بدانید که بسیاری از رانندگان تاکسی در سنگاپور، اگر نخواهند شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند، کرایه شما را برمی گردانند. البته این کار غیرقانونی است، مگر آن که راننده مورد نظر بتواند دلیل منطقی برای این کار بیاورد، یا پیش از اینکه تاکسی بگیرید مسیرش را معین نموده باشد.

اضافه بهایی که برای دریافت یک تاکسی در سنگاپور می پردازید، کرایه بسیار زیادی را به نرخ کرایه اصلی تاکسی اضافه می نماید و حتی در برخی موارد می تواند از کرایه اصلی هم بیشتر گردد.

در ساعات شلوغی، اضافه بهای تاکسی ها 35٪ مبلغ کرایه ای است که با تاکسی متر محاسبه شده باشد. رزرو تاکسی از صبح تا ساعت 23:00، 3/5 دلار و بعد از آن 2/5 دلار است. اضافه بهای کرایه تاکسی هنگام شب هم 50٪ کرایه تاکسی متر است.

جهت رانندگی در سنگاپور چپ است. هنگام سوار شدن ماشین در سنگاپور، بستن کمربند برای سرنشینان جلو و عقب اجباری است.

اتوبوس در سنگاپور

سیستم اتوبوسرانی سنگاپور، شبکه گسترده ای از جاده ها و خیابان ها را در بر دارد که بیشتر مکان ها در سنگاپور را پوشش می دهد. به این ترتیب مالی ترین شیوه برای رفت و آمدهای درون شهری است و در عین حال می توانید مناظر زیبایی از سنگاپور را هم ببینید.

برای پرداخت کرایه تاکسی در سنگاپور می توانید از کار بلیط های اعتباری EZ-Link یا بلیط گردشگری سنگاپور بهره ببرید.

کافی است هنگام سوار شدن، کارت را روی دستگاه کارت خوانی که در کنار راننده نصب شده بزنید. از قلم نیاندازید که پیش از پیاده شدن نیز باید در قسمت کارت خوان موجود در خروجی عقبی اتوبوس نیز کارت بزنید.

البته می توانید کرایه اتوبوس را به صورت نقدی هم پرداخت کنید، اما باید مبلغ کرایه را به طور دقیق همراه داشته باشید.

بیشتر اتوبوس ها در سنگاپور مجهز به تهویه هوا هستند که در هوای استوایی سنگاپور بسیار مناسب و کارآمد است.

هدایت های مهم

یکی از آسان ترین شهرها برای تردد و رفت و آمد درون شهری در آسیا، سنگاپور است. نقشه هایی که موقعیت کنونی شما را به همراه مکان های اطراف نشان می دهند، در تمامی ایستگاه های مترو وجود دارند و شیوه ای بسیار عالی برای یافتن راه خروج هستند.

اپلیکیشن Go There که روی تلفن های هوشمند نصب می گردد به شما یاری می نماید که از مبدا تا مقصدتان، گزینه های مختلفی از حمل و نقل عمومی را پیدا و انتخاب کنید. همچینین این اپلیکیشن می تواند راهنمای خوبی برای محاسبه کرایه تاکسی ها باشد. برای دانلود این اپلیکیشن و مشاهده اپلیکیشن های بیشتر برای استفاده در هنگام سفر به سنگاپور می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet / yoursingapore.com / tripadvisor.com
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 561

به "حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در سنگاپور؛ راهنمای گردشگران (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید