تصمیم آمریکا برای تحریم همپیمانان حزب الله در لبنان

به گزارش مجله پارمیسفان، دولت آمریکا در تداوم سیاست های خصمانه خود علیه مقاومت و نیروهای حامی آن، درصدد است تحریم هایی را علیه همپیمانان حزب الله در لبنان وضع کند.

تصمیم آمریکا برای تحریم همپیمانان حزب الله در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید شانکر معاون خاور نزدیک وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته اظهار داشت، واشنگتن دو هفته پس از تحریم بانک موسوم به جمال تراست بانک لبنان، درصدد است تحریم هایی را علیه همپیمانان حزب الله در لبنان اعمال کند.

شانکر در گفت وگویی با ایستگاه تلویزیونی موسسه پخش ملی لبنان، گفت: در آینده و در چارچوب تحریم ها، اسامی اشخاص جدیدی را که از حزب الله حمایت می نمایند بدون در نظر دریافت دین و مذهب شان، اعلام خواهیم کرد.

حزب الله فراکسیونی متشکل از 13 نماینده در مجلس لبنان و 3 وزیر در دولت دارد و همپیمان میشل عون رئیس جمهوری و حزب او جریان ملی آزاد است.

حزب الله همچنین همپیمان جنبش شیعی أمل است که ریاست آن را نبیه بری رئیس مجلس بر عهده دارد.

ایالات متحده ،حزب الله لبنان را در سال 1997 در فهرست به اصطلاح سازمان های تروریستی خود قرار داده است که از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، سیاست های خصمانه واشنگتن و تحریم ها علیه این جنبش مقاومت تشدید شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در 29 آگوست گذشته اظهار داشت که نام بانک جمال تراست بانک لبنان را به این دلیل که موسسه اقتصادی مهم حزب الله است، در فهرست تحریم ها قرار داده است.

آمریکا همچنین ماه ژوئیه گذشته تحریم هایی را علیه سه نفر از مسئولان ارشد حزب الله وضع کرد که از دو نفر از آنها، از نمایندگان مجلس لبنان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 443

به "تصمیم آمریکا برای تحریم همپیمانان حزب الله در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آمریکا برای تحریم همپیمانان حزب الله در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید