خبرنگاران آمریکا هزینه های سنگینی برای ترامپیسم در این کشور و دنیا داده است

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران- خبرنگاران- داده کاوی اشبکه های اجتماعی حاکی است:افراط گرایی ها و تحریکات دونالد ترامپ به شورش و ایجاد ناامنی در آمریکا منجر شد و به همین دلیل بسیاری ازشخصیت های این کشور و دیگر کشورها خواهان برکناری، استیضاح ویا محاکمه وی شدند،زیرا آمریکا هزینه زیادی برای ترامپیسم در این کشور و دنیا داده است.

خبرنگاران آمریکا هزینه های سنگینی برای ترامپیسم در این کشور و دنیا داده است

یه گزارش گروه داده کاوی خبرنگاران؛ سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ در جمع طرفداران خود که به طور واضح از آنان خواسته بود که در اعتراض به نتایج انتخابات آمریکا به کنگره حمله نمایند، نیم روز بحرانی را در ایالت متحده و مدعی اصلی دموکراسی در دنیا به وجود آورد. شورشیان طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره هجوم بردند. هدف آنها دفتر پلوسی و صحن مجلس نمایندگان بود. این مساله باعث تعطیلی چندین ساعته کنگره شد، خساراتی به این ساختمان وارد آمد و چهار نفر هم در اثر آن کشته شدند.

درنهایت این اتفاق با ورود نیروهای امنیتی و گارد ملی سرانجام یافت اما بازتاب های دنیای این شورش به خصوص در شبکه های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

بسیاری از شخصیت های داخلی آمریکا از جمله نانسی پلوسی و گروه دیگری از نمایندگان کنگره آمریکا خواهان استیضاح و برکناری رئیس جمهوری آمریکا که این کشور را با سرانجامی شرم آور روبه رو نموده شدند. اظهارات این شخصیت های آمریکایی و دنیای در شبکه های اجتماعی گردش زیادی پیدا نموده است.

کاریکاتوریست مکزیکی آنتونیو رودریگز در واکنش به یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، کارتونی از ترامپ کشیده که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت، در توصیف این تصویر در شبکه های اجتماعی آمده است: اگر آمریکا می دید که آمریکا در آمریکا چه می نماید، آمریکا برای آزادسازی آمریکا از استبداد آمریکا به آمریکا حمله می کرد.

در این گزارش سعی شده اقدامات اخیر دونالد ترامپ از درخواست حمله به کنگره توسط طرفداران تا انگیزه حمله به ایران و همچنین عواقب این دو اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در میان نخبگان سیاسی و در شبکه های اجتماعی پر بازدید، در باره زمانی 12 تا 19 دی، مورد واکاوی قرار گیرد:

اتفاقات اخیر آمریکا: از اغتشاشات خیابانی تا خبر برکناری ترامپ

یکی از کانال های تلگرامی با عنوان در آمریکا چه خبره!؟ در پستی که بازدید زیادی هم داشت، درباره اتفاقات اخیر آمریکا به زبان ساده و مختصر نوشت:امروز قرار بود مساله تقلب در انتخابات تو مجلس سنای آمریکا آنالیز بشه، مایک پنس معاون دونالد ترامپ که ترامپ برای تغییر نتایج خیلی بهش امیدوار بود، تو صحنه علنی گفت که قانون اساسی به اون این اجازه رو نمیده که چیزی برخلاف آرای تا به حال شمارش شده اعلام کنه و یه جورایی آب پاکی رو ریخت رو دست ترامپ! ترامپ هم توییت زد که مایک پنس ترسوئه و به طرفداراش گفت که بریزید بیرون! البته بعد توییت زد که نه آروم باشید اما دیگه دیر شده بود! طرفداران ترامپ از دیوار مجلس سنا بالا رفتن و بعد هم وارد صحن علنی مجلس شدند. پلیس باهاشون درگیر شد و یک زن گلوله خورده، فعلا هم تو واشنگتن حکومت نظامی اعلام کردن!

در پی اتفاقات اخیر بعضی از مقامات آمریکایی درخواست برکناری ترامپ را مطرح کردند. یکی از کانال ها در این باره نوشت: تد لیو نماینده کنگره آمریکا از پنس خواست تا اجرای متمم بیست وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

کانال دیگری نوشت: آمریکا دردوره چهارساله ترامپ اغتشاشات گسترده ای در نقاط مختلف دنیا به راه انداخت و سرانجام مردم آمریکا نتیجه این رویکرد را در کشور خود به عیان دیدند. او و بسیاری از شخصیت ها و مقام های آمریکایی همواره دم از دموکراسی آمریکایی می زدند اما این کشور به روزی افتاده که باید برای خروج رئیس جمهوری خود از کاخ سفید لشگرکشی کند. این است معنای دموکراسی آمریکایی.

کانال تلگرامی دیگری درباره جزییات خبر برکناری کابینه ترامپ و بازتاب سخنان مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نوشت:کابینه ترامپ در فکر برکناری؟ /پنس: روز سیاهی در تاریخ کنگره بود / خشونت هرگز پیروز نمی گردد. با حضور مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در کرسی ریاست مجلس سنا، جلسه تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شمارش آراء الکترال دوباره شروع شد. پنس: امروز، روز سیاهی در تاریخ کنگره ایالات متحده بود. کسانی که امروز در کنگره ما آشوب به پا کردند، شما پیروز نشدید. خشونت هرگز پیروز نمی گردد. شبکه سی بی اس گزارش داد، زمزمه هایی شنیده می گردد مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت وگو درباره احتمال فعال سازی متمم شماره 25 قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند اما هنوز هیچ طرح رسمی به مایک پنس ارائه نشده است. منابع آگاه به سی ان ان خبر دادند که ترامپ به اطرافیان خود گفته ورود مارک شورت رئیس کارکنان پنس به کاخ سفید را ممنوع نموده است.

کانال دیگری در این ارتباط نوشت: ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ با استیضاح باید برکنار گردد. ایلهان عمر می گوید که در حال فراهم آوردن مقدمات استیضاح ترامپ است. به گفته او، ترامپ باید از سمت خود برکنار گردد.

کانال تلگرامی دیگری با بازنشر سخنان وزیر امنیت داخلی انگلیس مبنی بر مقصر دانستن ترامپ در جریان حمله به کنگره، نوشت: وزیر امنیت داخلی انگلیس: سخنان دونالد ترامپ در جمع طرفدارانش مستقیما به بروز خشونت انجامید و تا به امروز او از محکوم کردن این خشونت ناکام مانده و این کاملا نادرست است. آمریکا باید رو به جلو حرکت کند. صحنه هایی که در واشنگتن دیده شد، اصلا قابل قبول نیست.

بعضی کانال های دیگر با اشاره به یاری های دونالد ترامپ به عربستان برای حمله به یمن و روینمودهای نظامی و انحصارگرایانه آمریکا علیه دیگر کشورها در سایر نقاط دنیا نوشتند: مردم آمریکا درحالی شاهد شورش و اغتشاش عده ای افراط گرا و نژاد پرست طرفدار ترامپ بودند که بسیاری از مردم در دنیا در سال های اخیر همواره از اقدامات افراط گریانه و انحصار طلبی های مفرط ترامپ در رنج بوده و بی دلیل از آن ضربه خورده اند.

پذیرش دیرهنگام شکست توسط ترامپ

بعضی کانال های تلگرامی ، اکانت های توئیتری و اینستاگرامی نیز عقب نشینی اجباری ترامپ پس از بروز شورش و کشتار در آمریکا را مورد آنالیز قرار داده و در این زمینه نوشتند: پس از ناآرامی های اخیر در آمریکا و در پی تایید پیروزی بایدن در کنگره، دونالد ترامپ لاجرم در یک عقب نشینی فاحش مجبور به پذیرش شکست شد اما آمریکایی که ترامپ از آن دم می زد برای برکناری این فرد تا به امروز هزینه های زیادی داده است. آمریکا اکنون طعم اغتشاش و بی نظمی را که ترامپ در دنیا ایجاد کرد،می چشد.دموکراسی که آمریکا به دروغ به آن می بالد،مرده است.

یکی از کانال های تلگرامی در این باره نوشت:پس از تأیید پیروزی بایدن در کنگره، دستیار رسانه ای ترامپ، دن اسکاوینو توئیت زده و به نقل از ترامپ درباره صدور گواهینامه انتخاباتی نوشت: اگر چه با نتیجه انتخابات و خروجی آن کاملا مخالفم، با این حال نقل و انتقال منظم در روز 20 ژانویه اتفاق می افتد. همواره گفته ام به مبارزه خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل گردد که فقط آرای قانونی شمارش شده است. اگرچه این نشان دهنده سرانجام اولین دوره بزرگترین تاریخ ریاست جمهوری است، اما شروع مبارزه ما برای باشکوه کردن دوباره آمریکا است! گفتنی است که شبکه های اجتماعی پس از اتفاقات شب گذشته که بدست طرفداران ترامپ رقم خورد، صفحات او را تعلیق نموده اند.

برای نمونه یکی از کانال ها در مورد بیانیه توییتر در باره مسدود کردن حساب توییتری ترامپ آمده است: بیانیه توئیتر مبنی بر محدودسازی کامل اکانت #ترامپ به مدت 12 ساعت.

در پی خروج ترامپ از کاخ سفید، بعضی مسئولان ایران نیز دیدگاههای خود را از شکست ترامپ اعلام کردند. برای نمونه علی شمخانی از نتیجه راهبرد فشار حداکثری ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران، چنین نوشت:

عبدالرضا همتی رییس کل بانک مرکزی نیز در یادداشت اینستاگرامی خود در مورد سرانجام کار ترامپ و آرامش بیشتر در بازارها و کاهش تورم در ماه های پیش رو ابراز نظر کرد. گفتنی است که با خبر تایید پیروزی بایدن قیمت دلار تا 20 هزار تومان کاهش پیدا نموده و کارشناسان به تداوم فرایند نزولی کاهش دلار اذعان داشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1451

به "خبرنگاران آمریکا هزینه های سنگینی برای ترامپیسم در این کشور و دنیا داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا هزینه های سنگینی برای ترامپیسم در این کشور و دنیا داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید