کرونا در اروپا، از هشدار درباره موج سوم در انگلیس تا قرنطینه نخست وزیر کرواسی

به گزارش مجله پارمیسفان، جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که نخست وزیر کرواسی به دلیل ابتلای همسرش به بیماری کووید 19 به قرنطینه رفته و وزیر خارجه انگلیس هم درباره وقوع موج سوم کرونا در این کشور در ماه های ابتدایی سال آینده هشدار داده است.

کرونا در اروپا، از هشدار درباره موج سوم در انگلیس تا قرنطینه نخست وزیر کرواسی

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همچنان اتحادیه اروپا را در می نوردد و در آستانه کریسمس جشن ها و شادی های شب سال نوی میلادی را به کام شهفرایندان و مقامات این اتحادیه تلخ نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در کشورهای مختلف اروپا

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که صدها نفر علی رغم ممنوعیت تجمعات و رفت و آمد شبانه در بلژیک در شهر لیژ این کشور علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. در جریان درگیری هایی که رخ داد چهار پلیس و 3 معترض مجروح شدند. پلیس 17 نفر را در ارتباط با این اعتراضات دستگیر کرد. در کشور بلژیک به دلیل شیوع کرونا تجمعات بیش از 4 نفر ممنوع اعلام شده است.

در اعتراضات ضد کرونایی در لندن هم پلیس بیش از 150 نفر را دستگیر کرد. پلیس خاطرنشان کرد که معترضان به دلیل حمله به پلیس و عدم پایبندی به قواعد کرونایی دستگیر شدند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن خواهان خاتمه قرنطینه و محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا بودند.

روز گذشته تعداد زیادی از شهفرایندان آلمانی و لهستانی هم در شهر مرزی فرانکفورت (اودر) آلمان علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند.

آن ها در مرزهای دو کشور در فرانکفورت (اودر) شهری در براندنبورگ آلمان در مرز لهستان اعتراضاتی را علیه محدودیت های کرونایی به راه انداختند.

به گفته پلیس حدود 1500 نفر در فرانکفورت (اودر) و در مرز بین آلمان و لهستان علیه محدودیت های ضد کرونایی تظاهرات کردند.

معترضان خواهان صلح و آزادی بودند. صدها معترض لهستانی برای شرکت در این اعتراضات به آلمان وارد شدند و بعضی پرچم لهستان را در دست داشتند.

پلیس چندین بار از معترضان درخواست کرد که فاصله ایمنی را رعایت نموده و از ماسک استفاده نمایند. اما بسیاری از معترضان به این قواعد پایبند نبودند.

پلیس مرتبا به زبان های آلمانی و لهستانی پایبندی به قواعد کرونایی را از معترضان درخواست می کرد.

در شهر ارفورت آلمان هم شب گذشته حدود 350 نفر علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بسیاری از معترضان ماسک نداشتند.

در جنوب شرق فرانسه هم صدها نفر علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند و خواهان باز شدن پیست های اسکی و رستوران ها و بارها شدند.

واکسن کرونا در روزهای آینده در انگلیس تایید می گردد

انگلیس هم می خواهد به عنوان اولین کشور اروپایی واکسن کرونای ساخت مشترک شرکت های بیونتک آلمان و فایرز آمریکا را تایید کند. به گزارش رسانه های انگلیسی تایید این واکسن هفته آینده به صورت رسمی انجام می گردد. فرایند تایید این واکسن همچنین در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا در جریان است.

دولت انگلیس وزیر کرونا انتخاب کرد

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه خاطرنشان کرد که ندهیم زهاوی از نمایندگان مجلس را به سمت وزیر واکسن منصوب می نماید. دوره مسئولیت این وزیر محدود است و البته حداقل تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

زهاوی تا به حال معاون وزارت اقتصاد انگلیس بوده است.

روزنامه گاردین گزارش داده است که بیمارستان های انگلیس در این باره اطلاع رسانی شده اند که اولین دوزهای واکسن شرکت Biontech را در اولین هفته بعد از هفت دسامبر در صورت تأیید دریافت خواهند کرد.

بیش از 14 هزار ابتلای روزانه به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح یکشنبه خاطرنشان کرد که در 24 ساعت گذشته 14611 مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود داشته و 158 مورد مرگ کرونایی هم در این کشور ثبت شده است.

نخست وزیر کرواسی به قرنطینه رفت

آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی هم بعد از مثبت شدن تست کرونای همسرش در قرنطینه خانگی نهاده شد. به گفته سخنگوی دولت کرواسی تا به حال اولین تست کرونای نخست وزیر منفی بوده است. وی خاطرنشان کرد که نخست وزیر در 10 روز آینده از قرنطینه وظایف و مسئولیت های خود را انجام می دهد.

بیش از 680 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

شب گذشته نهادهای بهداشتی ایتالیا از ابتلای 26323 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت خبر دادند و 686 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

479 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 15871 نفر به کرونا مبتلا شده و 479 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم در 24 ساعت گذشته 12580 نفر به کرونا مبتلا شده و 213 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در انگلیس

در انگلیس ترس از وقوع موج سوم کرونا افزایش می یابد. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس درباره عواقب وقوع چنین سناریویی در ژانویه و فوریه سال آینده میلادی در صورت عدم پایبندی شهفرایندان به محدودیت ها هشدار داده است. وی درباره به وجود آمدن خطر نیافتن تعادل در اقدامات هشدار داده و گفت: دولت تمام کوشش خود را می نماید تا از قرنطینه سراسری در کشور جلوگیری کند.

کاهش محدودیت ها در دستور کار دولت چک

دولت چک هم به دلیل کاهش شمار مبتلایان کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار داده است. این خبر را وزیر بهداشت جهوری چک اعلام نموده است.

تشدید محدودیت ها در برلین

در برلین از روز یکشنبه محدودیت های ارتباطی برای دیدارهای خصوصی به منظور مهار کرونا اجرا می گردد. بر اساس قوانین جدید دیدارهای خصوصی با دوستان، خویشاوندان و آشنایان به حداکثر 5 نفر محدود می گردد. تا به حال تجمعات خصوصی تا 10 نفر در این شهر مجاز بود.

بالاترین رکورد مرگ های روزانه کرونایی در یونان

کشور یونان هم در تعداد مرگ های کرونایی روزانه رکورد جدیدی را ثبت نموده است. بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی این کشور برای روز یکشنبه در 24 ساعت 121 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار مرگ های کرونایی روزانه در این کشور بوده است. 1750 نفر هم در این مدت زمان به کرونا مبتلا شده اند. مقامات این کشور تا 7 دسامبر یک قرنطینه سختگیرانه برای مهار کرونا را در این کشور اعمال نموده اند.

تشدید محدودیت ها در کرواسی

به دلیل شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در کرواسی این کشور تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را در دستور کار قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده رستوران ها و کافه ها در این کشور تعطیل شده و قانون استفاده اجباری از ماسک در آینده دقیق تر کنترل می گردد. دولت همچنین برای بی توجهی به قواعد کرونایی جرائمی را مد نظر قرار داده که جرائم نقدی تا جریمه زندان را شامل می گردد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیترین آمارها تا به حال در فرانسه 2208699 نفر به کرونا مبتلا شده و 52127 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1646192 نفر به کرونا مبتلا شده و 44668 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1605172 نفر به کرونا مبتلا شده و 58030 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا نهاده شده و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1564532 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 54363 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1041970 نفر به کرونا مبتلا شده و 16377 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1361

به "کرونا در اروپا، از هشدار درباره موج سوم در انگلیس تا قرنطینه نخست وزیر کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار درباره موج سوم در انگلیس تا قرنطینه نخست وزیر کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید