تاکید مجدد نخست وزیر تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: نخست وزیر تایلند در حالی بار دیگر بر عزم خود برای برگزاری انتخابات سراسری در 2 فوریه خبر داده که مخالفت های خشونت آمیز معترضان احتمال هرج و مرج بیشتر در این کشور را به شدت افزایش داده است.

تاکید مجدد نخست وزیر تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ معاون نخست وزیر تایلند تاکید نمود، ما مجبور هستیم تا انتخابات را در زمان مقرر یعنی یکشنبه آینده برگزار کنیم. کمیسیون انتخابات موظف است تا بر اساس وظایف محول شده از سوی قانون اساسی شرایط لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم نموده و برای جلوگیری از بروز هرگونه خشونت کوشش کند.

نخست وزیر تایلند امیدوار است تا با برگزاری انتخابات زودهنگام و پیش از موعد به بن بست سیاسی کشور انتها دهد ولی مخالفان ضمن رد برگزاری انتخابات خواهان استعفای نخست وزیر و اجرای اصلاحات سیاسی پیش از برگزاری انتخابات هستند.

تایلند دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا به شمار می رود و تنش های سیاسی اخیر تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران و رشد اقتصادی این کشور داشته است. کمیسیون انتخابات و دادگاه قانون اساسی خواهان به تعویق افتادن انتخابات هستند. از شروع درگیری های خشونت آمیز در تایلند تاکنون 10 نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند.

دولت تایلند در شهر بانکوک پایتخت وضعیت فوق العاده اعلام نموده است. اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 449

به "تاکید مجدد نخست وزیر تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد نخست وزیر تایلند بر برگزاری انتخابات 2 فوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید