اقتصاد ایتالیا هزینه بحران سیاسی این کشور را می پردازد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران : افزایش هزینه استقراض در ایتالیا موجب شده تا اقتصاد بحران زده این کشور بار دیگر هزینه بحران سیاسی را بپردازد.

اقتصاد ایتالیا هزینه بحران سیاسی این کشور را می پردازد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ اعلام نتایج انتخابات سراسری ایتالیا موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران شده و این مساله هزینه استقراض اوراق قرضه منتشر شده از سوی دولت ایتالیا را به شدت افزایش داده است.

نتایج انتخابات اخیر ایتالیا نشان می دهد هیچ حزبی پیروز به کسب اکثریت آرا در مجلس نشده است تا این مساله خطر ادامه بی ثباتی سیاسی و تشدید بحران بدهی سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را دامن بزند.

در انتخابات اخیر ایتالیا که با پیروزیت دراماتیک جنبش 5 ستاره به رهبری بپه گریللو کمدین مشهور ایتالیایی همراه شد، حزب چپ میانه به رهبری پیر لوییجی برسانی توانست اکثریت مجلس عوام را در اختیار بگیرد ولی هیچ حزبی نتوانسته است کنترل و اکثریت مجلس را در اختیار بگیرد.

نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله منتشر شده از سوی دولت ایتالیا که سررسید آن ماه می 2023 میلادی فراخواهد رسید، به بیش از 4.97 درصد افزایش یافته است. این رقم سه شنبه هفته گذشته به کمتر از 4.90 درصد رسیده بود.

این بالاترین نرخ بهره استقراض اوراق قرضه ایتالیا از سپتامبر 2012 میلادی به شمار می رود. یک فعال بازار اوراق قرضه و سهام در شهر میلان ایتالیا در این رابطه تاکید نمود، بازار بسیار نگران و عصبی است، هر خبری می تواند موجب بروز واکنشی خشونت آمیز گردد.

ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا می تواند روند اجرای اصلاحاتی که برای دستیابی به رشد مالی ضروری است را متوقف کند. ایتالیا با بحران بدهی سنگین بالغ بر 2 هزار میلیارد یورو روبرو است.

به اعتقاد یک کارشناس ارشد مالی، بازار بدهی ایتالیا اکنون با جدی ترین چالش خود از زمان اعلام طرح خریداری اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا در تابستان گذشته روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 331

به "اقتصاد ایتالیا هزینه بحران سیاسی این کشور را می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد ایتالیا هزینه بحران سیاسی این کشور را می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید