امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 ، بخش اول

به گزارش مجله پارمیسفان، هر جهانگرد و مسافری که قصد سفر به کشور و شهرهای دیگر را دارد باید در ابتدا شرایط امن بودن و همچنین خطرات آن برای مسافران خارجی را در نظر بگیرد. کمپانی واحد اطلاعات اکونومیست، اقدام به رتبه بندی امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 کرده است. این رتبه بندی بر اساس امنیت فردی، امنیت دیجیتالی، امنیت سلامت و امنیت محیطی است.

امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 میلادی را به شما معرفی کنیم.

10- شهر استکهلم، سوئد

Stockholm, Sweden

شهر استکهلم، مرکز کشور سوئد به شمار می رود و در سرتاسر جهان برای داشتن استانداردهای رفاهی بالا و سیستم اجتماعی و رفاهی استثنایی شناخته می شود. پس جای تعجب ندارد که این شهر، در فهرست امن ترین شهرهای جهان قرار بگیرد و امتیاز 78 از صد را برای امنیت خود بدست بیاورد. این شهر دارای چهارده جزیره درون خود است. سی درصد از مسیرهای این شهر، آبی هستند و سی درصد از آن را فضای سبز فرار گرفته است.

یکی از القابی که به شهر استکهلم داده شده، ملکه یخی است. این شهر در ماه های سردتر سال، به مکان زمستانی جالب توجهی تبدیل می شود. این شهر از جمله برترین مقاصد گردشگری برای روزهای برفی و بازارهای کریسمی محسوب می شود. در فصل تابستان، شهفرایندان سوئدی اغلب این شهر را ترک می کنند و به جزایری همانند واکسهلم و سندهمن می فرایند تا جشن سنتی میانه تابستان را جشن بگیرند.

9- شهر ملبورن، استرالیا

Melbourne, Australia

شهر ملبورن مرکز کشور استرالیا است و برای چهار سال پیاپی است که در فهرست ده شهر امن جهان قرار گرفته است. این شهر امسال نیز در این فهرست قرار گرفته است و امتیاز بالایی برای سرویس های اورژانسی و در دسترس بودن خدمات سلامتی خود بدست آورده است. بر خلاف شهرهای دیگر به این مقدار، زورگیری در این شهر بسیار کم است و سطح جرم و جنایت در سه سال گذشته پایین بوده است.

شهر ملبورن دارای فرهنگ کافه نشینی اروپایی و شبکه خیابانی آمریکایی است و به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای جهان برای سفر شناخته می شود. علاوه بر این، شهر ملبورن به عنوان یکی از امن ترین شهرهای جهان محسوب می شود. همانند شهر سیدنی، این شهر نیز دارای باغ های گیاه شناسی است. این شهر همچنین دارای گالری ملی ویکتوریا که مکان بسیار خوبی برای علاقه مندان به هنر به شمار می رود.

8- شهر هنگ کنگ، چین

Hong Kong, China

یکی از پر جمعیت ترین منطقه ها جهان، هنگ کنگ است که برای مدتی طولانی پر هرج و مرج بوده اما اکنون، بسیار سازمان یافته است و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. در طی چند سال گذشته، این منطقه برای مناقشه های سیاسی و همچنین برخوردهای پلیس و معترضان به تیتر خبرها تبدیل شده بود اما به طور کلی، این شهر، یکی از امن ترین شهرهای جهان به شمار می رود. این شهر همچنین دارای امتیاز بسیار بالایی در بخش امنیت سلامت است.

شهر هنگ کنگ بیشتر برای آسمان خراش های سر به فلک کشیده و همچنین خیابان های شلوغ، بازارهای مجذوب کننده و بندری زیبا شناخته می شود. شهر هنگ کنگ، یک شهر فوق مدرن محسوب می شود که دارای تاریخی استعماری و سنت چینی است. از جمله جالب توجه ترین مکان های گردشگری در این شهر می توان به معبد من مو، تورهای جانک باوت و ویکتوریا پیک اشاره کرد.

7- شهر ولینگتون، نیوزیلند

Wellington, New Zealand

شهر ولینگتون، مرکز جمع و جور کشور نیوزیلند به شمار می رود و امتیاز بسیار بالایی برای امنیت محیطی و پایداری انرژی، پوشش جنگلی و کیفیت آب و هوایی دریافت کرده است. سطح جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است. ولینگتون، شهری شلوغ با فرهنگی بسیار است که دسترسی بسیار خوبی به حومه شهر و طبیعت دارد. این شهر از جمله برترین شهرها از لحاظ کیفیت زندگی محسوب می شود.

بسیاری از گردشگران و مسافران به شهر ولینگتون می آیند تا از موزه ها، کافه ها و همچنین کوهستان ها، خط ساحلی و روستاهای آن لذت ببرند. موزه نیوزیلند تی پاپا تونگاریوا، مکان بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ موآری است. از جمله مجذوب کنندهیت مکان های گردشگری شهر ولینگتون می توان اسکله لمبتون و باغ های گیاه شناسی اشاره کرد که می توانید با استفاده از قطار برقی قرمز رنگ و متمایز این شهر به این مکان های گردشگری سفر کنید.

6- شهر آمستردام، هلند

Amsterdam, The Netherlands

شهر آمستردام هر ساله بیش از بیست میلیون گردشگر و مسافر را به خود جذب می کند. این شهر یکی از محبوب ترین شهرهای سرتاسر اروپا به شمار می رود که گردشگران و مسافران زیادی برای تجارت و تفریح به آن سفر می کنند. این شهر در سال 2021 میلادی امتیاز 79.3 از صد را از لحاظ امنیت بدست آورده است و یکی از سه شهر اروپایی در این فهرست محسوب می شود.

شهر آمستردام بیشتر برای موزه ها و گالری های هنری و همچنین کانال های آبی خود شناخته می شود. این شهر مرکز کشور هلند است. شهر آمستردام، شهری زیبا و منحصربه فرد است که حتما باید از آن دیدن کرد. موزه ون گوگ، بازار آلبرت کایپ و موزه رایکس از جمله مکان هایی هستند که گردشگران و مسافران باید از آن دیدن کنند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2146

به "امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید