اجرای طرح کاپ راه برگشت ندارد

به گزارش مجله پارمیسفان، شهردار منطقه 6 تهران با بیان اینکه اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) راه برگشت ندارد، به شورایاران و سرای محلات سطح این منطقه مرکزی پایتخت ماموریت دارد تا در زمینه آموزش و همراه کردن شهروندان با اجرای این طرح فعال شوند

اجرای طرح کاپ راه برگشت ندارد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران، تورج فرهادی در نشست با نمایندگان شورایاری های محلات منطقه 6 تهران، در این باره گفت: شیوه ای که سال هاست در زمینه جمع آوری زباله در سطح شهر تهران انجام می شود منجر به گسترش پدیده زباله گردی و آسیب به محیط زیست شهری شده است. بنابراین اراده مدیریت شهری بر این قرار گرفته تا با مشارکت شهروندان، تفکیک زباله های تر و خشک در داخل منازل صورت گیرد.

او با بیان اینکه زباله گردی و استثمار بچه ها کار توسط عوامل غیرمجاز جمع آوری زباله از سطح شهر تنها معضلات ناشی از شیوه فعلی جمع آوری زباله در پایتخت نیست، اضافه نمود: سه میلیون واحد مسکونی در سطح شهر تهران واقع شده است. اگر در هر کیسه زباله آنها نیم لیتر آب هم باشد، روزانه 1.5 میلیون لیتر شیرابه از تهران به آرادکوه منتقل می شود که این به محیط زیست ما آسیب می زند.

شهردار منطقه 6 تهران خطاب به شورایاران گفت: یکی از مسئولیت های جدی شورایاران و سرای محلات این است که در همراهی با معاونت های خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری، در حوزه آموزش و همراه کردن مردم با اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) نقش آفرینی نمایند. تغییر شیوه جمع آوری زباله، امری نیست که یکباره اتفاق بیفتد و به پشتکار، حوصله و استمرار احتیاج دارد.

فرهادی در بخش دیگر نشست با شورایاران محلات منطقه 6 تهران گفت: افرادی که برای حضور در شورایاری ها نامزد می شوند، در واقع ایثار می نمایند؛ چون نه حقوقی دارد و نه منفعتی نصیب شان می شود بلکه این افراد در واقع این دغدغه را حس می نمایند که بتوانند برای هم محلی هایشان مفید واقع شوند.

او فعالیت شورایاری های محلات را نماد استقرار نظام توجه به نظر شهروندان و جلب مشارکت مردمی در اداره بهتر شهر دانست و با اشاره به ساختار هرم مدیریت شهری در تهران که از ستاد شهرداری، 21 منطقه، 123 ناحیه و 354 محله تشکیل شده است، اضافه نمود: وقتی 354 محله در کف این هرم قرار می گیرد، یعنی مدیریت شهری به سمت مویرگی شدن رفته است و شورایاری ها هم مویرگ های مردمسالاری هستند که دارند خون را به تمام نقاط بدن جامعه شهری می رسانند.

شهردار منطقه 6 تهران با تاکید بر اینکه مقصود از راه اندازی شورایاری ها، ایجاد سیستم اداری جدیدی نبوده است، اضافه نمود: هدف از ایجاد شورایاری ها به عنوان معتمدین مردم، سرای محلات و هیات امنای محلات این بوده که محلات یک پایگاه داشته باشند تا ضمن اینکه در آن پایگاه و در تعامل با همدیگر به مسائل محل رسیدگی می نمایند، به لحاظ آموزشی، فرهنگی، مالی و اجتماعی نیز به هم یاری نمایند، همچنین موضوعاتی که به مدیریت شهری برمی شود، به مدیریت شهری منعکس شود.

او اضافه نمود: هیات امنای هر محله که بیشتریت آن با شورایاری ها است، مدیری مدبر برای محله انتخاب می نمایند تا با شناسایی اقشار مختلف ساکن در محله، یک سری ظرفیت ها در ابعاد مالی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد کند و انسجامی در سطح محله بوجود آید و مسائل محله با مشارکت خود ساکنان حل شود.

فرهادی با اشاره به اینکه شخصیت های نخبه، هنرمند، متخصص و اهل فن در سطح محله های چهارده گانه منطقه 6 تهران سکونت یا اشتغال دارند، به شورایاران تاکید نمود: در صورتی که مشارکت این افراد جلب شود، مردم پای کار بیایند و معتمدین شان در شورایاری ها که عصاره اراده مردم محله هستند نیز به صندلی خود اهتمام داشته باشند، بیشتر مسائل شهری در همان سطح محله برطرف می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1551

به "اجرای طرح کاپ راه برگشت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کاپ راه برگشت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید