ابراز رضایت روسیه و ارمنستان از تثبیت اوضاع در منطقه قره باغ

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ارمنستان در گفت وگویی تلفنی، فرایند اوضاع در قره باغ را آنالیز نموده و از تثبیت اوضاع و برقراری کامل آرامش در این منطقه ابراز رضایت کردند.

ابراز رضایت روسیه و ارمنستان از تثبیت اوضاع در منطقه قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه در مکالمه ای تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، فرایند اوضاع کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی را آنالیز کرد.

بر اساس این اطلاعات، در جریان گفتگوی تلفنی پوتین و پاشینیان که به ابتکارعمل طرف ارمنستانی انجام گرفت، اوضاع پیرامون منطقه قره باغ مورد ارزیابی نهاده شده و طرفین از تثبیت اوضاع و آرامش برقرار شده در این منطقه ابراز رضایت کردند.

کرملین یادآور شد که رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ارمنستان همچنین درباره مسائل مهم در روابط دوجانبه نیز گفتگو کردند و تمرکز اصلی این مذاکرات به روی همکاری های دو کشور در عرصه انرژی و مبارزه با ویروس کرونا معطوف بود.

لازم به یادآوری است که روز پنج شنبه نیز ژنرال والری گراسیموف معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه مذاکراتی تلفنی با واگارشاک آروتونیان وزیر دفاع ارمنستان انجام داده بود که در جریان آن، برنامه نوسازی تجهیزات نظامی ارتش ارمنستان و فرایند اصلاحات گسترده در نیروهای مسلح این کشور مورد آنالیز و گفتگو طرفین نهاده شد.

دو مقام بلندپایه نظامی همچنین از فرایند رعایت رژیم آتش بس در قره باغ و انجام کلیه وظایف نیروهای حافظ صلح روسی در تأمین امنیت مردم ساکن این منطقه ابراز رضایت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1557

به "ابراز رضایت روسیه و ارمنستان از تثبیت اوضاع در منطقه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز رضایت روسیه و ارمنستان از تثبیت اوضاع در منطقه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید