تور ارمنستان ارزان: توافق باکو و ایروان برای تنظیم پیش نویس صلح

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سران دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل، درباره صلح و بازسازی خطوط ارتباطی ملاقات و مذاکره کردند.

تور ارمنستان ارزان: توافق باکو و ایروان برای تنظیم پیش نویس صلح

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

این دو کشور قفقاز جنوبی با میانجیگری شورای اتحادیه اروپا در بروکسل توافق کردند، پس از 3 دهه مناقشه و جنگ های خونین، برای صلح پایدار در منطقه قدم های اساسی و ملموس بردارند.

بر اساس اعلام خبرگزاری آذر تاج در نشست سه جانبه طرفین بر لزوم رعایت کامل مفاد بیانیه 10 نوامبر 2020 بین (روسیه- جمهوری آذربایجان و ارمنستان) تاکید کردند و برای این منظور، قرار شد به وزرای امور خارجه دستور داده گردد تا روی یک توافقنامه صلح فعالیت خود را شروع نمایند تا همه موضوعات دو طرف را حل نماید.

بعلاوه دو طرف توافق کردند، بر اساس بیانیه 26 نوامبر سال 2021 میلادی در سوچی روسیه کمیسیون مشترک معین حدود مرزی را تا سرانجام ماه آوریل سال جاری تشکیل دهند.

بازسازی زیر ساخت های ارتباطی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ویژه قفقاز جنوبی از دیگر موضوعات توافق دو طرف است.

فواد چراغ اف مدیر شعبه مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان شروط پنجگانه خود را چندی پیش ارائه داد و این در شروط هیج مساله ای ناسازگار با قوانین و حقوق بین الملل وجود ندارد از جمله موضوع عدم تعرض به تمامیت ارضی و شناسایی متقابل تمامیت ارضی دو طرف ارائه شده است.

ملاقات بروکسل پنجمین ملاقات روسای دو کشور برای برقراری صلح پایدار در قفقاز جنوبی است، اما موضوع هایی مانند مین های به جا مانده از دو جنگ قرا باغ، معین سرنوشت مفقودین و اسرا جنگی هنوز از گره های پیش رو دو طرف است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور ارمنستان ارزان: توافق باکو و ایروان برای تنظیم پیش نویس صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: توافق باکو و ایروان برای تنظیم پیش نویس صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید