10 مورد از جاذبه های رایگان و ارزان پوکت

به گزارش مجله پارمیسفان، پوکت یکی از محبوب ترین مقاصد تایلند است و خانواده ها، زوج ها، گروه های محبت آمیز و حتی مسافران تنها آن را انتخاب می نمایند. بزرگترین جزیره این کشور که باعنوان یکی از گران ترین مکان های سرزمین لبخندها نیز شناخته می گردد. اگر هزینه های سفر را مدیریت نکنید و برنامه مشخصی نداشته باشید ممکن است به آسانی مخارجتان سر به فلک بکشد. با خبرنگاران همراه شوید تا با معرفی 10 مورد از جاذبه های رایگان پوکت یا آن هایی که قیمت کمی دارند در کاهش هزینه های سفر به شما یاری کنیم و بتوانید با کم ترین هزینه، بیشترین بهره را از سفرتان ببرید.

10 مورد از جاذبه های رایگان و ارزان پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

در صورتی که قصد سفر به پوکت را دارید می توانید راهنمای سفر به پوکت را در مجله بخوانید و با جغرافیا، پیشینه، اطلاعات کلی، آب و هوا، هزینه ها، هتل های پیشنهادی، حمل و نقل، سایر جاذبه ها، مراکز خرید و بایدها و نبایدهای شهر آشنا شوید.

1- استراحت کردن در سواحل شنی

پوکت به سواحل پر زرق و برق مانند کارون، سورین و کاتا مشهور است. حوله تان را روی ماسه ها پهن می کنید و از آب های کریستالی و ماسه های نرم تایلند لذت می برید، بدون این که حتی یک بات پول اضافه پرداخت کنید. بهتر است چتر آفتابی نیز همراه خودتان داشته باشید، یا نزدیک به سایه درخت دراز بکشید. هر وقت گرمتان شد تنی به آب بزنید و کتاب مورد علاقه تان را در آرامش ساحل مطالعه کنید. اگر امکان حمل و نقل آسان را دارید بهتر است به سواحل دورآفتاده تر بروید که جمعیت کم تری دارند و آرامششان بیشتر است.

در صورتی که قصد دارید در سواحل گرم و دلپذیر پوکت دراز بکشید و هیچ دغدغه نداشته باشید از تور پوکت خبرنگاران بهره ببرید که در آن همه خدمات با بالاترین کیفیت ارائه شده و در آن کوشش شده تا هزینه ها را به نگهداشتن استانداردهای لازم به حداقل کاهش دهیم. همچنین تور شامل بیمه مسافرتی، گشت های شهری و ترانسفر فرودگاهی هم می شوند که همگی آن ها هزینه هایتان را کم تر می سازد.

2- لذت بردن از چشم انداز مناظر

کافه ها و رستوران های زیادی در شهر پوکت فعالیت دارند (برای آشنایی و اطلاع از بهترین رستوران های پوکت در کلاس های قیمتی متفاوت همراه با نوع غذایی که سرو می نمایند و خدماتشان مطلب بهترین رستوران های پوکت را بخوانید). که بر هر حال برای تماشای غروب خورشید از روی جایگاه های آن ها و نوشیدن فنجای چای داغ باید پول پرداخت کنید. از جاذبه های رایگان پوکت رفتن به چشم انداز Karon و Promthep و تماشای مناظر اطراف و عکاسی است. در این صورت عجله های هم برای سریع تر رفتن و مشتری های در حال انتظار ندارید.

یکی از راه های عالی برای کشف پوکت این است که از چشم اندازی به چشم انداز دیگر بروید. آن ها در جا به جای جزیره قرار گرفته اند و نمایی رایگان و منحصر به فرد از این جزیره را به شما هدیه می دهند. در عین حال فرصتی مناسب برای دیدن مناطق مختلف جزیره از نماهای مختلف را به شما هدیه می دهند.

3- بازدید از داخل فانوس دریایی

فانوس دریایی بزرگی نقش حفاظت از ساحل صخره ای دماغه Promthep را بر عهده دارد. قبل از ورود داخل این مورد از جاذبه های رایگان پوکت چند عکس زیبا بگیرید و سپس برای تماشای نمایشگاه های دریایی و دیدن دریا از بالای فانوس دریایی داخل بنا شوید. ضمناً برای بازدید از فانوس احتیاج به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

4- قدم زدن در شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت ترکیبی از تاثیرات اروپایی، چینی و تایلندی است و ارزش تماشا دارد. هسته تاریخی دارای معماری زیبا و رنگی است که مطمئناً هر عاشق عکاسی را راضی خواهد نمود. جمعیت توریستی در شهر قدیمی نیز کم تر است و این مساله برای گردشگران تایلند اهمیت زیادی دارد. به دنبال هنرهای خیابانی جالب و مجسمه های عجیب و غریبی باشید که حسابی سرتان را گرم می نماید.

برای قدم زدن بهتر است صبح زود یا عصر را انتخاب کنید که از شدت آفتاب کاسته شده و هوا خنک تر می گردد. شهر قدیمی 5 خیابان اصلی دارد که به این ترتیب هستند: خیابان راسادا، خیابان پانگ نگوا، خیابان کرابی، خیابان دیبوک، خیابان چالنگ. برای رسیدن به شهر قدیمی هم سوار اتوبوس شوید و با حدود 10 بات به مقصد مورد نظر برسید.

5- تماشای فواره های پایکوبیان

هر روز در ساعت 1 و 3 بعد از ظهر و هر شب ساعت 7 و 9، فواره های بیرون مرکز خرید Jungceylon Mall برنامه دیدنی خود را آغاز می نمایند. پمپ های قدرتمند آب همراه با پایکوبی نور و موسیقی سینک شده به هوا پرتاب می نمایند و نمایش زیبایی را شکل می دهند. علاوه بر این، در طول برنامه های عصرانه، نمایش جذاب نمایشگر روی صفحه نمایش پخش می گردد و زیبایی فواره ها را دو چندان می نماید.

6- سر زدن به بازارهای محلی

بازارهای رنگارنگ محلی یکی از مشخصه های کشور تایلند هستند. بازارهای پوکت، مانند سایر مناطق سرزمین لبخندها فرصت های بیشماری را برای مرور انواع محصولات و کالاهای محلی ارائه می دهند. نباید فراموش کنید که اگر چیزی چشم شما را جلب کرد یا می خواهید سوغاتی و هدیه بخرید، چانه بزنید. حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم بازارها ارزش دیدن دارند. شما همچنین می توانید مجموعه ای وسوسه انگیز از غذاهای مورد علاقه خیابانی را با قیمت مناسب امتحان کنید.

اگرچه بازار گردی یکی از جاذبه های رایگان پوکت است و شما را سرگرم می نماید، اما احتمالا مبلغی را در آن خرج می کنید و پیشنهاد می کنیم که هنگام بازدید پول کافی در جیبتان داشته باشید. چنانچه می خواهید از سفرتان به شهر زیبای پوکت برای آشنایانتان سوغاتی بخرید تا نشان دهید در طول سفر بیادشان بوده اید یا خودتان یادگاری از سفر داشته باشید نگاهی به خرید سوغاتی در پوکت بیاندارید.

7- خوشگذرانی در خیابان بانگلا

اگر اهل شب زنده داری هستید یا دلتان نمی آید شب های سفر را در خواب بگذرانید، سری به خیابان بانگلا بزنید و تجربه هیجان انگیزی بدست آورید. این جا پر از کافه و رستوران است و صدای موسیقی بلند کمی آزاردهنده خواهد بود. اگر خواستید کمی هم ولخرجی کنید داخل رستوران رفته و خوراکی های مورد علاقه تان را نوش جان کنید.

البته باید بگوییم غذاهای خیابانی بنگالا بسیار مشهورند و چشم پوشی از تابلوهای سفیدی که رویش نوشته شده غذای خیابانی سخت است. خود را با انواع غذاهای مقرون به صرفه از جمله غذاهای دریایی لذیذ و غذاهای سنتی تایلندی که نهایت 200 بات هم نمی شوند، سیر کنید. هنگام نوش جان کردن غذا هم از موسیقی زنده لذت ببرید.

8- شرکت در کلاس های گروهی موی تای

موی تای ورزش باستانی تایلندی های است که احتمالا تا به حال فیلم و تصاویری از آن را دیده اید. به جای به دست آوردن کالری در تعطیلات، آنها را با کلاس موی تای از بین ببرید! فرق نمی نماید که آیا شما یک جنگنده باتجربه باشید، آمادگی جسمانی داشته باشید یا یک خانه نشین بی تحرک، در هر صورت کلاس مناسب خودتان را پیدا می کنید. البته باید بگوییم که این سرگرمی رایگان نیست اما با پرداخت 300 بات می توانید در آن شرکت کنید. کلاس ها هر روز (به جز یکشنبه ها بین ساعت 7:30 تا 9:30 و 4 تا 6 بعد از ظهر برگزار می شوند.

آدرس: 43/42 Moo 7, Viset Rd, Rawai, Amphoe Muang, Phuket 83130

9- عکاسی با خانه برعکس پوکت

خانه بان تیلانکا از جاذبه های ارزان شهر است که تفاوت بسیاری با سایر سرگرمی ها و دیدنی های شهر دارد. خانه برعکس پوکت که با نام Baan Teelanka شناخته می گردد با همه ساختمان های که دیده اید متفاوت است و گویی دارد روی سقف کمی استراحت می نماید تا بعدا به حال اولیه بازگردد.

عکس دریافت و تماشای خارج ساختمان جزو جاذبه های رایگان پوکت است اما اگر بخواهید داخلش را هم ببینید باید 6 دلار پرداخت کنید. داخل ساختمان 3 طبقه کمی نا امیدتان می نماید، همه چیز کاملا نرمال است فقط مبلمان روی سقف قرار داده شده اند. (مثلا تخت خواب، مبل ها، جایگاه، کاناپه و حتی آکواریوم) هم آن بالا است.

بازدید از آن برای همه اعضای خانواده با هر سنی سرگرم نماینده است و می تواند گزینه خوبی برای روزهای بارانی تایلند باشد. همچنین عکس های به یاد ماندنی را هم خواهید گرفت. در پشت خانه، هزارتوی پرچین باغ واقع شده است که مساحتش 1000 متر است. می توانید 15 دقیقه هیجان انگیز را برای حل کردن معمای هزار تو سپری کنید. ساعت کار مجموعه هر روز بین 9:30 صبح تا 6 عصر می باشد.

آدرس: Baan Teelanka, Koh Keaw, Mueang Phuket District, Phuket 83000

10- سرگرمی در موزه خطای چشم

اگر به سرگرمی های عجیب و غریب علاقه دارید سری هم به موزه خطای چشم (Trick Eye Museum) بزنید. تایلندی هاعاشق چنین موضوعاتی هستند و اگر شما هم با آن ها هم نظرید از گردش در این سرگرمی ارزان قیمت پوکت پشیمان نخواهید شد. داخل مجموعه بیش از 100 موقعیت 3 بعدی ساخته شده که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. این جا زمان آن است که خلاقیتتان را فعال کنید و عکس های بامزه و بیاد ماندی را بثبت برسانید.

آدرس: 130/1 Phang Nga Road, Taladyai, Muang, Phuket 83000

اگر می خواهید همراه با فرزندانتان به پوکت سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی هم به مطلب جاذبه های مخصوص بچه ها در پوکت بیاندازید تا سفرتان برای اعضای کوچک خانواده نیز شیرین گردد و در زمان هایی که برایشان خسته نماینده است بهانه گیری ننمایند.

  • کدام یک از جاذبه های رایگان پوکت محبوبیت بیشتری دارند؟

قطعا ساحل یکی از دلایل اصلی سفر به کشور تایلند و شهر رویایی پوکت است و به همین خاطر هم دراز کشیدن در ساحل و تماشای غروب خورشید و هر از گاهی شنا کردن محبوب ترین تفریح رایگان منطقه است.

  • کدام جاذبه رایگان برای عکاسی مناسب تر است؟

چشم اندازهای مختلف شهر که اگر بتوانید دست از خوراکی های جذابشان بردارید رایگان هستند، بهترین موقعیت برای عکاسی در شهر هستند.

در این مطلب 10 مورد از جاذبه های رایگان پوکت که شامل لذت بردن از آفتاب گرم ساحل و دریای آرام آن در کنار چشم انداز فوق العاده شهر می شد را آنالیز کردیم و سپس سری به فانوس دریای بزرگ کنار صخره ها رفتیم و از داخل آن دیدن کردیم. شهر قدیمی پوکت با آثار به جا مانده از دوره های مختلف و معماری خیره نماینده اش هم از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد.

فواره های پایکوبیان هم که همه جای دنیا دیدنی هستند و هیچ وقت تماشای جادویی پایکوبی نور و آب تکراری نمی گردد. بعد از آن سری به بازارهای محلی زدیم که یکی از عوامل الی سفر به تایلند و خرید سوغاتی هستند و گفتیم که چانه زدن را نباید فراموش کنید. برای شب زنده دارها هم خیابان بانگلا با شور و هیجان که بعد از غروب آفتاب به سراغش می رود را معرفی کردیم و گفتیم که فرصت چشیدن طعم غذاهای خیابانیش را از دست ندهید.

شرکت در کلاس های موی تای نیز تجربه ای هیجان انگیز برای علاقه مندان به ورزش است که احتیاج به پرداخت هزینه جدا ندارد. عکاسی در خانه برعکس و موزه خطای چشم تایلند هم که مختص همین منطقه هستند و می توانند شما را حسابی سرگرم نمایند. اگر تجربه بازدید هر یک از سرگرمی های رایگان تایلند را دارید یا پیشنهادی که به فهرست اضافه کنیم، در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 304

به "10 مورد از جاذبه های رایگان و ارزان پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از جاذبه های رایگان و ارزان پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید