کشاورزان آمریکا به افزایش تعرفه بر کالاهای چینی اعتراض کردند

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران - خبرنگاران - کشاورزان آمریکایی در اعتراض به آخرین تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه بر واردات کالا از چین، درباره عواقب جدی افزایش تنش های مالی میان پکن و واشنگتن بر وضعیت حوزه کشاورزی آمریکا هشدار دادند.

کشاورزان آمریکا به افزایش تعرفه بر کالاهای چینی اعتراض کردند

به گزارش تارنمای چینی چاینا دات او آر جی نوشته است ، واشنگتن روز آدینه 10 مه (20 اردیبهشت) پس از آن که نتوانست در مذاکرات سطح بالای دو روزه با چین به توافق برسد، تعرفه 200 میلیارد دلار بر کالای وارداتی چین به آمریکا را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد.

انجمن ملی فراوری نمایندگان گندم ایالات متحده، انجمن سویا آمریکا و انجمن ملی فراوری نمایندگان ذرت این کشور در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که کشاورزان آمریکا به شدت نگران اقدامات دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه بر کالاهای چین هستند.

بر اساس اظهارات این سه انجمن، این محصولات حدود 171 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی آمریکا را تشکیل می دهد.

به گفته رئیس انجمن گندم کاران آمریکا، فراوری نمایندگان گندم در حال حاضر با مسائل زیادی در آمریکا روبرو هستند و این افزایش تعرفه ها نیز فشار بیشتری بر بازارهای صادراتی وارد خواهند کرد و ارزش چند دهه توسعه بازار را تهدید می نماید.

رئیس انجمن سویا آمریکا نیز دراین باره گفت: افزایش تعرفه ها عواقب جدی بر مزارع و خانواده کشاورزان وارد خواهد ساخت؛ توسعه بازار سویا چین برای ما حدود 40 سال زمان برد و این حدود دو سوم از عمر ما است، بنابراین اگر توافق تجاری صورت نگیرد و تعرفه ها برداشته نشوند، کسانی که برای توسعه بازار کوشش کردند ممکن است نتیجه آن را در طول عمر خود مشاهده ننمایند.

چین بارها تاکید نموده است که افزایش تعرفه ها راه چاره این مشکل نیست و تنها راه صحیح پیش رو، همکاری و مشورت توام با احترام با توجه به نگرانی های اصلی یکدیگر است.

اما ترامپ بدون در نظر دریافت این مسائل، دستور داده است که روند افزایش تعرفه ها بر تمام کالاهای باقیمانده وارداتی از چین به ارزش حدود 200 میلیارد دلار را نیز شروع نمایند.

**آساق**9470**1104**

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.
منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 192

به "کشاورزان آمریکا به افزایش تعرفه بر کالاهای چینی اعتراض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان آمریکا به افزایش تعرفه بر کالاهای چینی اعتراض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید