کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، سی ان ان می گوید کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ضبط شده میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی را محدود نموده حال آنکه این محدودیت شامل مکالمات ضبط شده ترامپ و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز می گردد.

کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد

به گفته یک منبع مطلع، متن یکی از مکالمات تلفنی ترامپ و بن سلمان، برخلاف روال معمول منتشر نشد؛ حال آنکه دسترسی به متن مکالمه با پوتین نیز بسیار محدود بود.

البته معین نیست این مکاتبات در همان سیستم فوق محرمانه ای طبقه بندی می شوند که مکالمه دردسرساز اخیر با عنوان اوکراین-گیت.

ظاهراً مکالمه ترامپ و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی در سیستم جداگانه ای نگهداری می شده که برای حفاظت از مسائل امنیتی چون عملیات های نظامی مخفی در نظر گرفته شده است.

در پرونده اوکراین گیت، ترامپ متهم است در جریان تماسی تلفنی، ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود را تهدید نموده چنانچه تحقیقاتی را درباره جو بایدن رقیب دموکرات وی در انتخابات 2020 انجام ندهد، یاری های نظامی به کی یف را قطع خواهد نمود.

این در حالی است که روز آدینه نیز کورت وولکر نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور اوکراین از مقام خود استعفا داد.

لازم به ذکر است همانگونه که دموکرات ها ترامپ را به دلیل فزونی دادن مسائل شخصی به مسائل امنیت ملی تحت فشار گذاشته اند؛ وی نیز به نوبه خود مدعی است بایدن در سال 2016، دولت کی یف را برای اخراج ویکتور سوکین دادستان وقت اوکراین تحت فشار قرار داده تا از کسب و کار پسرش هانتر بایدن محافظت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 485

به "کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید دسترسی به مکالمات تلفنی ترامپ را محدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید