روسیه و چین هم اتهام های انتخاباتی مایکروسافت را تکذیب کردند

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، چین و روسیه ادعای مایکروسافت مبنی بر اینکه هکرهای وابسته به پکن و مسکو انتخابات 2020 آمریکا را هدف گرفته اند؛ زیر سوال بردند.

روسیه و چین هم اتهام های انتخاباتی مایکروسافت را تکذیب کردند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته وانگ ئی وزیر خارجه چین، دولت پکن هرگز به دنبال مداخله در فرایند انتخاباتی آمریکا نبوده حال آنکه سرگئی لاوروف همتای روس نیز ادعای واشنگتن را بی اساس عنوان نمود.

همزمان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می گوید روسیه دخالت ننموده، نمی نماید و قصدی هم برای انجام آن در آینده ندارد.

ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهام های مایکروسافت یادآوری کرد که بزرگترین امپراطوری هکرها در اختیار آمریکا است.

اما در این میان اظهارات لاوروف که با طعنه همراه بود بیش از سایرین خبرساز شد. وی درباره اتهامات مطرح شده از سوی مایکروسافت گفت: اغلب از سیاستمداران آمریکایی می پرسند که چه کشورهایی بیش از همه در انتخابات کشورشان مداخله می نماید و آنها هم جواب می دهند روسیه، چین یا ایران. طبق برآورد مقام های آمریکایی، تا به امروز چین در رقابت برای مداخله در انتخابات آمریکا از همه جلوتر است و رتبه دوم به روسیه می رسد. البته که از بابت دوم شدن متأسف هستیم. روسیه به اینکه (در همه چیز) اول باشد؛ عادت دارد.

وی همچنین گفت این آمریکا است که با تامین اقتصادی سازمان های غیرانتفاعی به دخالت در امور دیگر کشورها می پردازد و منافع خود را از راه های غیرقانونی پیش می برد.

به گزارش خبرنگاران، شرکت مایکروسافت مدعی است که هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در کوشش هستند تا از افراد و گروه های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 جاسوسی نمایند.

در ادعانامه این شرکت آمده است: هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات ها در سال 2016 دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده اند. واضح است گروه های فعال خارجی با هدف گیری انتخابات، کوشش های خود را افزایش داده اند.

طبق ادعای مایکروسافت، هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوریخواه به رهبری دونالد ترامپ هدف این مهاجمان سایبری هستند.

این در حالی است که همزمان با روسیه و چین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با رد اتهام مایکروسافت، یادآوری کرد برای ایران فرقی ندارد که چه کسی مستاجر بعدی کاخ سفید خواهد بود.

خطیب زاده همچنین گفت آمریکا دهه ها است که در انتخابات سایر کشورها ازجمله ایران مداخله می نماید، با کودتا دولت منتخب مصدق را سرنگون نموده و فعالانه کارزار اطلاعاتی علیه دیگر کشورها را اداره می نماید. پس در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی را مطرح کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1230

به "روسیه و چین هم اتهام های انتخاباتی مایکروسافت را تکذیب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین هم اتهام های انتخاباتی مایکروسافت را تکذیب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید