چین نقدها ژاپن در مورد منطقه دفاعی هوایی را محکوم کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: دولت چین نقدها اخیر نخست وزیر ژاپن در مورد ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین را به شدت محکوم کرد تا جنگ لفظی بین رهبران دو کشور بار دیگر بالا بگیرد.

چین نقدها ژاپن در مورد منطقه دفاعی هوایی را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز گذشته در کنفرانس خبری تصمیم اخیر چین برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی را ناقض آزادی حمل و نقل هوایی در منطقه ارزیابی نموده و خواهان بازنگری پکن در این تصمیم شده بود.بر اساس این گزارش هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن حمایت مجدد از تصمیم پکن برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین اظهارات شینزو آبه را بدترین توهین نسبت به دولت پکن ارزیابی نموده است.

وی با انتشار بیانیه ای اضافه نمود، ما نارضایتی شدید خود را نسبت به اینکه رهبر ژاپن با استفاده از یک فرصت بین المللی بدترین توهین را به چین ابراز داشته، اعلام می کنیم. جزایر دیائویوس در دریای شرقی چین متعلق به سرزمین چین است و اشغال این جزایر توسط ژاپن غیر قانونی بوده و هیچ ارزشی ندارد.وی توضیح داد، ایجاد منطقه دفاعی هوایی مطابق با قوانین بین المللی بوده و به هیچ وجه آزادی پرواز در منطقه را نقض نمی کند. چین برای دفاع از تمامیت ارضی و مرزهای خود همه اقدامات لازم را انجام می دهد.

تنش ها بین ژاپن و چین از سپتامبر 2012 میلادی پس از اقدام توکیو در خریداری جزایر مورد اختلاف با چین از یک مالک خصوصی به شدت افزایش یافت. وزارت دفاع چین نیز به تازگی منطقه دفاعی هوایی را بر فراز دریای شرق چین ایجاد نموده و از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته است تا قوانین جدید وضع شده را رعایت نمایند.

ولی هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. چین از کلیه هواپیماها خواسته است تا علاوه بر اعلام هویت کامل برنامه پروازی خود را نیز در اختیار مقام های پکن قرار دهند.این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است. جو بایدن روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تاکید نمود، در سفر به چین نگرانی واشنگتن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی هوایی توسط چین را اعلام خواهم کرد. آمریکا به شدت نگران اقدامات یکجانبه چین برای تغییر وضعیت دریای شرق چین است.

ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 426

به "چین نقدها ژاپن در مورد منطقه دفاعی هوایی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نقدها ژاپن در مورد منطقه دفاعی هوایی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید