بازگشت 15 اثر ایرانی از چین، بیش از دو میلیون نفر شکوه تمدن های آسیا را دیدند

به گزارش مجله پارمیسفان، با بازدیدِ دو میلیون و 260 هزار نفر از شکوه تمدن های آسیا 15 اثر شرکت کننده از موزه ملی ایران در این نمایشگاه در موزه ملی چین، به تهران برگردانده شدند.

بازگشت 15 اثر ایرانی از چین، بیش از دو میلیون نفر شکوه تمدن های آسیا را دیدند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، جبرییل نوکنده - مدیر کل موزه ملی ایران - با اعلام خبر بازگشت 15 قلم اثر تاریخی- فرهنگی به نمایش درآمده در نمایشگاه شکوه تمدن های آسیا از این موزه، اضافه نمود: این آثار با سرانجام نمایشگاه، پس از سه ماه سوم شهریور به سلامت به کشور برگشت داده شدند.

او با بیان این که در این نمایشگاه علاوه بر جمهوری خلق چین 22 کشورِ افغانستان، ایران، پاکستان، ارمنستان، هند، اردن، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان، میانمار، سریلانکا، آذربایجان، لبنان، امارات متحده عربی، کامبوج، ژاپن، عربستان سعودی، مالزی، سنگاپور، لائوس از قاره آسیا و یونان و مصر نیز به عنوان دو کشور مهمان از قاره های اروپا و آفریقا با نمایش آثاری فاخر سعی در معرفی فرهنگ و تمدن سرزمین خود داشتند، ادامه داد: این اشیا عمدتا حاصل از کاوش های باستان شناسی بوده و توانستند آسیا را به عنوان قاره ای کهن با سابقه هزاران ساله به دنیا معرفی نمایند.

نوکنده با تاکید بر این که موزه ملی چین پیروز شد با بهره گیری از طراحی بسیار با شکوه، نحوه چیدمان مناسب آثار، پخش نماهنگ بسیار زیبا در ورودی نمایشگاه و بهره مندی از ابزارهای مدرن دیجیتال عملکرد بسیار پیروزی در جذب بازدیدنمایندگان و ارتقای دانش آن ها داشته باشند، اضافه نمود: براساس اعلام موزه ملی چین، بیش از دو میلیون و 260 هزار نفر از این نمایشگاه و موزه آن دیدن نموده اند.

او این میزان بازدیدنماینده در این بازه زمانی کوتاه را نشانِ پیروزیت این رویداد بین المللی دانست و اضافه نمود: این شمار فراوان بازدیدنماینده معیار مناسبی برای سنجش میزان علاقمندی و توجه به فرهنگ از سوی یک ملت بزرگ محسوب می گردد. چین امروز هدف بسیاری از کشورهای دنیا به منظور توسعه روابط تجاری و فرهنگی و جذب گردشگران است.

بنا بر اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران، موزه ملی ایران در این نمایشگاه با 15 اثر تاریخی-فرهنگی متنوع شرکت کرد که قدیمی ترین آن سنگ پی بنای تخت جمشید مربوط به داریوش هخامنشی بود. از دیگر آثار می توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه هایی از شوش و گیلان از دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کره برنجی به عنوان ابزار ستاره شناسی از دوره سلجوقی اشاره نمود.

این رویداد فرهنگی 23 اردیبهشت سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی رتبه سیاسی فرهنگی بیش از 22 کشور آسیایی و محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 321

به "بازگشت 15 اثر ایرانی از چین، بیش از دو میلیون نفر شکوه تمدن های آسیا را دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 15 اثر ایرانی از چین، بیش از دو میلیون نفر شکوه تمدن های آسیا را دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید