بازدید از این جاذبه ها را در شهر گوانجو از دست ندهید

به گزارش مجله پارمیسفان، جاذبه های گردشگری در شهر گوانجو

گوانجو سومین شهر بزرگی است که در کشور چین واقع شده است و بعد از پکن و شانگهای توریستی ترین شهر چین محسوب می گردد. این شهر در زمینه تجارت بین الملل و مراکز خرید بسیار پیشرو است و همچنین در آشپزی و فرهنگ کانتونی تاریخچه ای پربار دارد، و به طور کلی پر از دست سازه های انسانی است که همین ها خود دلیلی شده اند تا سالانه گردشگران زیادی گوانجو را برای سفرشان به چین انتخاب نمایند. در این مطلب می خواهیم به چند مورد از جاذبه های شهر گوانجو در چین اشاره کنیم؛ با ما در سفر به گوانجو همراه باشید.

بازدید از این جاذبه ها را در شهر گوانجو از دست ندهید

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

برج کانتون | Tower Canton

در شهر گوانجو جاذبه های زیادی وجود دارد، برج کانتون یا برج تلویزیون یکی از برج های بسیار معروف در این شهر چینی است. برج کانتون در تقاطع میان محور مرکزی شهر جدید و رودخانه مروارید قرار گرفته و نماد شهر گوانگجو محسوب می گردد؛ ارتفاع برج کانتون به 459 متر می رسد و جزء یکی از بلندترین برج ها نیز قرار گرفته است. از دیگر نکات جالب توجه این برج امکان راه رفتن روی بدنه برج (emit) در طبقات 33 تا 66 است. همچنین عرشه دیدبانی روی برج امکان تماشای مناظری زیبا از ارتفاع 488 متری زمین را برای بازدیدنمایندگان فراهم می کند. برج کانتون همچنین دارای بلندترین چرخ و فلک جهان است.

برای بالا رفتن از پله های Skywalk در این برج باید برای هر نفر 100 RMB (حدود 40 هزار تومان) بپردازید.

ساعات بازدید: 9:00-22:00

آدرس: Yuejiang W Rd, Haizhu Qu, Guangzhou Shi, Guangdong Sheng, China

کلیسای جامع قلب مقدس | Sacred Heart Cathedral

کلیسایی با قدمت 130 سال در شهر گوانجو وجود دارد که به کلیسای جامع قلب مقدس مسیح مشهور است. این کلیسا در جاده یید و در میدان هاییژو در مرکز شهر قرار گرفته است. این کلیسا توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است و در طی 25 سال توسط یک هنرمند چینی تکمیل شد و ساخت آن از سال 1863 تا 1888 به طول انجامید. این کلیسا وسعتی برابر 2754 متر مربع دارد. تمام دیوارها و ستون های این کلیسا از گرانیت شاخته شده است و به دلیل نمای محکم و پابرجایی که دارد، به آن لقب خانه سنگی را داده اند و بومی های گوانگجو به آن شی شی می گویند.

آدرس: Yide Road, Yuexiu, Guangzhou, China, 510000

منطقه تفریحی چایم لانگ | Chimelong Paradise

منطقه ای تفریحی در شهر گوانجو وجود دارد که بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و یا آخرین مقصدتان در سفر به گوانجو می باشد. این منطقه در پان یو قرار گرفته است. این منطقه گردشگری از چند قسمت اصلی تشکیل شده است، که اصلی ترین آنها عبارتند از پارک سافاری زیانگ جیانگ و بهشت چایم لانگ است. سایر قسمتهای عبارتند از پارک آبی چایم لانگ که با وسعت 400000 مترمربع بزرگترین پارک آبی آسیاست، سیرک بین المللی چایم لانگ پارک کروکودیل که از 100000 کروکودیل نگهداری می نمایند که 70% کروکودیل های چین را تشکیل می دهند و همچنین مرکز گلف چایم لانگ که 12% مایل مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین مرکز تمرین گلف جهان به شمار می رود.

آدرس: Han Xi Da Dao, Panyu Qu, Guangzhou Shi, Guangdong Sheng, China, 511495

تالار موسیقی زینگ های | Xinghai Concert Hall

تالار زینگ های یکی از جاذبه های شهر گوانجو است و محلی برای اجرا گروه ارکستر سمفونی می باشد. این تالار در جزیره ارشا در میان باغ مجسمه ها واقع شده است. نام این تالار از نام زیان زینگ های از موسیقی دانان معروف چین و اهل گوانجو برداشته اند. مجسمه ای از وی نیز در مقابل ساختمان قراردارد. ساختمانی که این تالار دارد به دلیل ظاهر متفاوت آن که یک هذلولی چرخیده است بسیار زیبا است و یکی از مقاصد گردشگری در این شهر به شمار می رود. نمای بیرونی این سالن از پوست صدف و فضای داخلی آن از چوب تشکیل شده است. تمامی ویژگی های آکوستیکی جهت انتشار هر چه بهتر صدا استفاده شده است.

آدرس: 33 Qingbo Rd, Yuexiu Qu, Guangzhou Shi, Guangdong Sheng, China

موزه هنر عامه گوانگ دانگ | Guangdong Folk Art Museum

موزه ای در ساختمان چن کلان در منطقه لیوان واقع شده است. این ساختمان در سال 1894 توسط دو نفر از اعضای خانواده پادشاهی سلسله کینگ بنا شد. این ساختمان در سال 1957 به یک ساختمان حفاظت شده شهری تبدیل شد. دو سال بعد دولت تصمیم گرفت که این محل میزبان نگارخانه ای برای آثار هنری مردم و صنایع دستی باشد. این نگارخانه نهایتا به موزه هنرهای عامه تبدیل شد.

ساعات بازدید از این موره بین 8:30 صبح تا 5:30 بعداز ظهر است.

آدرس: No.34 Enlong Li, Zhongshan 7th Road, Guangzhou 510150, China

جزیره شامیان | Shamian Island

جزیره ای ماسه به نام شامیان در گوانجو وجود دارد که از محبوبیت ویژه ای بین مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند دارا هست. مساحت این جزیره حدود 30 هکتار است و در میان مرواریدها قرار گرفته است. در دوران حکومت سلسله کینگ، در قرن 19، این جزیره برای اقامت فرانسوی ها و انگلیسی ها در نظر گرفته شده بود و ساختمان های تاریخی بجا مانده از آن دوران، نشان دهنده حضور فرهنگ غرب در منطقه است. مجسمه هایی از مردم اروپا و چین در این جزیره نشان گر تفاوت فرهنگ چین و غرب در آن موقع می باشد، با توجه به وضعیت آب و هوایی گوانجو پاییز و زمستان است. برای دسترسی به این شهر می توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو بهره ببرید.

هزینه ورود به این جزیره رایگان است.

باغ گیاه شناسی گوانجو | South China Botanical Garden

یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی در شمال شرقی شهر گوانجو واقع شده است. این باغ در سال 1929 تاسیس شده و مساحت آن حدود 300 هکتار می گردد و وابسته به آموزشگاه علوم چین است. بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، در این باغ پرورش داده می گردد. مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار است. این باغ به دو بخش تحقیقاتی و نمایشگاه عمومی تقسیم شده است. در بخش نمایشگاهی عمومی 16 باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل، گلخانه گیاهان گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد. باغهای گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در جهان بی نظیر هستند.

تفریح گاه طبیعی دینگ هوشان در سال 1956 در این باغ گیاه شناسی ساخته شده و اولین تفریحگاه طبیعی چین است.در این تفریحگاه بیش از 2400 گونه گیاه وجود دارد .

آدرس: 1190 Tianyuan Rd, Tianhe Qu, Guangzhou Shi, Guangdong Sheng, China, 510000

پارک سافاری زیانگ جیانگ | Xiangjiang Safari Park

پارکی وسیع در چین با سافاری یکی از بزرگترین پارک های سافاری در آسیا به شمار می رود. در این منطقه حفاظت شده حدود 20 هزار حیوان در 450 گونه متنوع زندگی می نمایند. در سال 2006، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از 6 کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می گردد که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. علاوه بر ببر در این پارک فیل و زرافه هم زیست می نمایند و مردم می توانند به آنها غذا بدهند و اوقات خوشی را تجربه نمایند. برای بازدید از این پارک برای بزرگسالان 250 یوان و برای بچه ها 175 یوان هزینه دارد.

آدرس: Panyu, Guangzhou, China, 511495

کوه بایون | Baiyun Mountain

کوهی با قدمت حدود 400 میلیون سال یکی دیگر از جاذبه های شهر گوانجو است که به نام کوه بایون یا کوه ابر سفید معروف است. با دیدن این کوه منظره بسیار جالبی برایتان پدید می آید و برای کسانی که روحیه ساعرانه دارند بسیار الهام بخش خواهد بود. این کوه که در 15 کیلومتری شمال گوانجو و در منطقه بایون قراردارد، بخشی از تفریحگاه بای یوشان است و با مناظر زیبای خود از جاذبه های مهم توریستی این شهر محسوب می گردد. سالانه بیش 20 هزار نفر برای تماشای این کوه به گوانجو سفر می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 287

به "بازدید از این جاذبه ها را در شهر گوانجو از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از این جاذبه ها را در شهر گوانجو از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید