پکن:واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می دهیم

به گزارش مجله پارمیسفان، وزارت خارجه چین در پی تعرض آمریکا به کنسولگری این کشور در هیوستن، بیان کرد: واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می دهیم.

پکن:واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از وبگاه بیزینس تودی، در پی اقدام آمریکا در تعرض به کنسولگری چین در شهر هیوستن واقع در ایالت تگزاس، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای نارضایتی و مخالفت شدید خود را در این خصوص اظهار داشت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این باره آمده است: چین واکنش مناسب و لازم را به این مسئله نشان خواهد داد. این ساختمان، کنسولگری دیپلماتیک و دارایی ملی چین است. طبق کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی و همچنین پیمان کنسولی چین و آمریکا، آمریکا نباید به فضای کنسولگری چین در هیوستون در هیچ صورتی تعدی کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا هفته گذشته در توئیتی کنسولگری چین در هیوستون واقع در ایالت تگزاس را کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا توصیف نموده بود.

پس از این رویداد، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به مقام های چینی اظهار داشت که به دلیل حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل گردد؛ اقدامی که واکنش متقابل پکن در مورد بَستن کنسولگری آمریکا در چنگدو را در پی داشت.

این در حالیست که دیروز و با انتها یافتن مهلت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون، نیرو های فدرال آمریکا با ورود به این کنسولگری، ساختمان آن را ضبط کردند!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1159

به "پکن:واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن:واکنش مناسب و لازم را به اقدام اخیر واشنگتن نشان می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید