وال استریت ژورنال: هلند به سهامداران اینستکس افزوده می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگار یکی از نشریات آمریکایی اطلاع داد که هلند به سهامداران سازوکار اقتصادی اینستکس افزوده خواهد شد.

وال استریت ژورنال: هلند به سهامداران اینستکس افزوده می گردد

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفت کشور اروپایی اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوونی، اسپانیا و سوئد روز آدینه با انتشار بیانیه ای بر لزوم حفظ توافق هسته ای ایران در سال 2015 تاکید کردند و آن را یک ابزار کلیدی برای رژیم کنترل تسلیحات و یک عامل اصلی برای حفظ ثبات در منطقه خواندند. (جزئیات بیشتر)

خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت که هنوز معلوم نیست چه تعداد از این 7 کشوری که از اینستکس حمایت نموده اند به عنوان سهامدار آن خواهند بود اما تا کنون هلند تایید نموده که به عنوان یکی از سهامداران اینستکس خواهد بود.

این خبرنگار نوشت هر تعداد که سهامداران بیشتر باشد، خط اعتباری این سازوکار مالی بیشتر خواهد بود.

تحرک کشورهای اروپایی برای راه اندازی اینستکس و حمایت دیگر کشورهای اروپایی از آن وقتی آغاز شد که ایران در اعتراض به کم کاریهای اتحادیه اروپا برای تامین منافع مالی ایران در برجام گفت که بعضی از تعهدات خود در برجام را کاهش خواهد داد.

در همین زمینه، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار گردید و در این نشست کشورهای اروپایی بار دیگر متعهد شدند که کوشش خواهند کرد تا مزایای برجام برای برای ایران را پس از خروج سال گذشته آمریکا از این توافق بین المللی را جبران خواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 340

به "وال استریت ژورنال: هلند به سهامداران اینستکس افزوده می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وال استریت ژورنال: هلند به سهامداران اینستکس افزوده می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: هلند به سهامداران اینستکس افزوده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید