همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم

به گزارش مجله پارمیسفان، بر اساس نظر سنجی ها؛ 61 درصد شهروندان سوئیس در همه پرسی امروز (یکشنبه)، قانون کووید - 19 را تائید می نمایند که اختیارات دولت برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را تمدید و هزینه های آن را بر جامعه و اقتصاد این کشور اروپایی سرشکن می نماید.

همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه فرانس 24؛ همه پرسی سراسری سوئیس که نتیجه اش تا خاتمه امروز تعیین می گردد، افزون بر قانون کووید -19، در باره توسعه اختیارات پلیس برای مبارزه با تروریسم، کاهش انتشار گازکربنیک و ممنوعیت کاربرد سم های مصنوعی دفع آفات برگزار می گردد.

موسسه جی اف اس بر اساس نظرسنجی ها پیش بینی نموده که 57 درصد رای دهندگان، قدرت و اختیارات گسترده تازه پلیس را برای مبارزه با تروریسم تائید می نمایند که به ماموران امکان اقدام پیشگیرانه در هنگام رویارویی با تروریست بالقوه را می دهد.

بر اساس این قانون، چنانچه پلیس گمان برد که هر شهروند 12 ساله به بالا قصد اقدام های خشونت بار دارد، می تواند نظارت بیشتری بر او اعمال و تردد او را محدود نموده و شخص را تحت بازپرسی قرار دهد. پلیس با حکم دادگاه می تواند هر شهروند بالای 15 ساله را تا 9 ماه در بازداشت خانگی قرار دهد.

با وجود در امان ماندن سوئیس تا به امروز از حملات گسترده تروریستی همچون آنچه در همسایگان اروپایی اش اتفاق افتاده، اما مقام های این کشور بر بالا بودن سطح تهدید، تاکید می نمایند.

بیش از نیمی از شهروندان سوئیس در همه پرسی روز یکشنبه با پیشنهاد کاهش انتشار گازکربنیک (دی اکسید کربن) در جو و بعلاوه ممنوعیت کاربرد سم های مصنوعی دفع آفات مخالف هستند. بر اساس پیش بینی سازمان ملی رسانه ای سوئیس (آس آر اف)، 51 درصد رای هندگان در همه پرسی سراسری بر اساس سازوکار دمکراسی مستقیم، با قانون تازه گازکربنیک مخالف هستند که در راستای کوشش این کشور برای کاهش انتشار کربن به نصف مقدار 1990 تا سال 2030، شامل اقداماتی مانند افزایش عوارض سوخت خودرو و اعمال مالیات بر هزینه بلیت پروازهاست.

مخالفان این قانون می گویند با توجه به اینکه سوئیس، تنها یک دهم درصد گاز کربن را در جو زمین منتشر می نماید، این قانون تنها موجب بالارفتن هزینه های کسب و کارها می گردد و کمکی به بهبود وضع محیط زیست نمی نماید.

بر اساس نظرسنجی شرکت جی اف اس برن، 61 درصد رای دهندگان با پیروی از نظر دولت، با قانون های ممنوعیت استفاده از سموم دفع آفات مصنوعی، مخالفت می نمایند.

تا به امروز هیچ کشور بزرگی کاربرد سموم مصنوعی ساخت انسان را ممنوع ننموده و تنها بوتان در 2012 اعلان کرد که می خواهد نخستین کشوری باشد که مواد غذایی و کشاورزی آن 100 درصد طبیعی و ارگانیک است.

طرفداران محیط زیست و جناح چپ در صحنه سیاست سوئیس، از کاهش انتشار گازکربنیک و ممنوعیت کاربرد سموم مصنوعی حمایت نموده اند.

بر اساس سازوکار دمکراسی مستقیم سوئیس، همه پرسی ها و رای گیری های همگانی هر چند ماه یک بار در سطوح سراسری، ملی، منطقه ای و محلی، برگزار می گردد. هر پیشنهاد و طرحی با 100 هزار امضا از میان جمعیت هشت میلیون و 600 هزار نفری این کشور می تواند در معرض رای گیری و همه پرسی گذاشته گردد، اما برای برگزاری همه پرسی در باره قوانین تازه مصوب مجلس این کشور، تنها به 50 هزار امضا احتیاج وجود دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1732

به "همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی در سوئیس درباره مهار همه گیری کرونا و مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید