نشست شورای امنیت بدون ظریف برگزار گردید

به گزارش مجله پارمیسفان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج شنبه بیانیه ای را تصویب کردند که در آن آمده است این شورا بر تعهد خود به منشور ملل متحد به عنوان پایه و اساس ضروری صلح، رفاه، عدالت، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری کشورها در مقابله با تهدیدات صلح و امنیت بین الملل تاکید می نماید.

نشست شورای امنیت بدون ظریف برگزار گردید

این بیانیه می افزاید: شورا همچنین بر تعهد خود به چندجانبه گرایی و نقش محوری سازمان ملل متحد در زمینه صلح و امنیت بین الملل تاکید دارد که در پیشگیری از معضل جنگ اهمیت حیاتی دارد.

در این زمینه شورای امنیت از همه دولت ها، سازمان های بین المللی و منطقه ای و اعضای سازمان ملل متحد می خواهد به طور کامل منشور این سازمان را رعایت نمایند.

شورای امنیت همچنین بر لزوم ایجاد گفت وگوی فراگیر و به اشتراک گذاشتن تجارب مختلف از بهترین شیوه های ملی و درس هایی که در اجرای تعهدات خود تحت منشور آموخته اند، تاکید می نماید.

در بیانیه شورای امنیت به نقش سازمان ها و نهادهای منطقه ای و زیر منطقه ای در برقراری صلح و امنیت بین المللی و همکاری با آنها تاکید شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج شنبه به درخواست ویتنام که ریاست دوره ای این شورا را در نخستین ماه سال 2020 برعهده دارد، نشستی با عنوان همکاری برای صلح و امنیت بین الملل برگزار کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان هم در این نشست بر نقش منشور ملل متحد تاکید نمود و از همه اعضا خواست برای جلوگیری از افزایش تنش ها، به این منشور به عنوان اصول بنیادین صلح و امنیت بین الملل پایبند باشند.

وی همچنین از شورای امنیت خواست کشمکش در یافتن راه چاره برای بحران ها را کنار بگذارند و بر پیشگیری قبل از وقوع بحران متمرکز شوند.

قرار بود در نشست امروز شورای امنیت که در سطح وزیران خارجه برگزار گردید، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم حضور یابد که دولت آمریکا در اقدامی مغایر توافقنامه سازمان ملل متحد با دولت میزبان، از صدور ویزا برای وی خودداری کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 807

به "نشست شورای امنیت بدون ظریف برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت بدون ظریف برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید