نشست دو وزیر برای برطرف مسائل هنرستانی ها و بچه ها بازمانده از تحصیل

به گزارش مجله پارمیسفان، وزرای آموزش و پرورش و تعاون در نشست مشترکی به آنالیز مسائل و کمبود امکانات و تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای و هنرستانها، پوشش بچه ها خارج از چرخه تحصیل و ... پرداختند.

نشست دو وزیر برای برطرف مسائل هنرستانی ها و بچه ها بازمانده از تحصیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، نشست مشترکی بین وزیرآموزش وپرورش و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از معاونین دو وزارتخانه با هدف آنالیز زمینه های همکاری شامگاه روزگذشته در ساختمان شهید رجایی برگزار گردید.

محسن حاجی میرزایی دراین نشست با بیان این که مهارت آموزی یکی از مهم ترین ماموریت های آموزش وپرورش است که در سند تحول بنیادین آمده است، اظهارکرد: قرار است هر فارغ التحصیل یک مهارت را آموخته باشد لذا در این راستا کوشش می کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تعاونی ها از جمله تعاونی مسکن و تعاونی مصرف کارکنان و ... ، موضوع بچه ها بازمانده از تحصیل که تعدادی از آنها شناسایی شدند اما به علت فقر قادر به تحصیل نیستند و... مسائلی از این قبیل می تواند از زمینه های مورد همکاری دو وزارتخانه باشد.

وزیرآموزش وپرورش اضافه نمود: حمایت از دانش آموزان که دارای مهارت های فرهنگی و هنری هستند می تواند از موارد همکاری دو وزارتخانه باشد.

حاجی میرزایی ادامه داد: تغذیه دانش آموزان مناطق محروم، پوشش خدمات دانش آموزان با نیازهای ویژه، ایجاد مراکز کارآفرینی، برگزاری کلاس های کارآفرینی در مدارس استعدادهای درخشان و حمایت از نخبه های المپیادی از مواردی است که می تواند موضوع همکاری باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش در این نشست گفت: در حوزه فنی وحرفه ای موضوع مهارت آموزی، استانداردسازی مربوط به رشته های کاردانش، اصلاح قوانین حوزه مهارتی از جمله موضوعاتی است که انتظار می رود مورد همکاری دو وزارتخانه قرارگیرد.

علیرضا کمرئی اظهارکرد: 35درصد دانش آموزان معادل950هزار دانش آموز تحت پوشش رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش قرار دارند.

وی ادامه داد: در بحث صدور گواهینامه های فنی وحرفه ای برای دانش آموزان واجب التعلیم مسائلی وجود دارد که نیازمند مساعدت هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش اضافه نمود: آموزش های مهارتی کوتاه مدت برای بیش از 444هزار نفر ارائه شده است، کمبود منابع مالی نیز از مسائل حوزه مهارت آموزی است و در مناطق محروم خانواده ها نمی توانند هزینه را بپردازند لذا دگرگونی در روش ها لازم است.

وی گفت: نداشتن نیروی آموزش دیده در بحث کتاب های تحولی آموزش مهارت ها و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات دو مشکل مهارت آموزی است که نیازمند مساعدت سازمان فنی وحرفه ای هستیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در این نشست اظهارکرد:750تعاونی مصرف فرهنگیان و472تعاون مسکن در آموزش وپرورش داریم که تعدادی از این تعاونی ها به علت مسائل، غیرفعال هستند.

علی الهیار ترکمن اضافه نمود: دانش آموزان به سمت مشاغل ناشی از شرایط حرفه های مختلف در جامعه گرایش دارند.

وی اضافه نمود: پوشش بچه ها خارج از مدرسه موضوعی است که نیازمند همکاری دو وزارتخانه است.

شریعتمداری: توسعه فرهنگ تعاون بین دانش آموزان مفید خواهد بود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست اظهارکرد: شکل گیری شخصیت دانش آموزان طی 12سال در مدرسه صورت می گیرد و این شکل گیری شخصیت هم در حوزه مادی و هم در حوزه معنوی صورت می گیرد لذا اگر دانش آموز در حوزه اجتماعی بتواند مهارتی را بیاموزد در جامعه فردی مفید و مسائلش کم خواهد بود.

محمد شریعتمداری توضیح داد: رابطه خانه و مدرسه بسیار مهم است اما آنچه مهم است جامعه پس از فراغت از تحصیل است بنابراین اگر سجایای اخلاقی در افراد پرورش یابد در آینده جامعه خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر افراد خوبی را تحویل جامعه دهیم میزان ناهنجاری ها در جامعه بسیار کم خواهد شد.

شریعتمداری اعلام کرد: علاوه بر متون آموزشی، رفتار معلمان در تربیت دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود لذا اخلاق خوب معلمان هرگز از ذهن دانش آموزان محو نخواهد شد بنابراین نقش معلم در زندگی افراد بسیار مهم و ماندگار است.

وی اضافه نمود: توسعه فرهنگ تعاون در بین دانش آموزان بسیار مفید خواهد بود لذا باید فعالیت مالی در قالب تعاون را به آنها آموخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح ولی مربی یا والدین مربی می تواند کار مشترک بین دو وزارتخانه باشد در حوزه رفاهی و بچه ها کار، اشتغال و... نیز زمینه های همکاری وجود دارد.

مدیرکل فنی وحرفه ای وزارت کار نیز در این نشست گفت: آمادگی ارائه استانداردهای جدید به آموزش وپرورش برای مهارت آموزی را داریم.

علی اوسط هاشمی اضافه نمود: مرکز تربیت مربی خوبی را داریم و می توانیم آن را در اختیار دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما این شرایط را داریم تا روی شایستگی های مهارتی با آموزش وپرورش همکاری کنیم.

در ادامه تعدادی از معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاداتی را ارائه کردند و مقرر شد درآینده ای نزدیک همکاری ها به صورت تفاهم نامه به امضای طرفین برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 835

به "نشست دو وزیر برای برطرف مسائل هنرستانی ها و بچه ها بازمانده از تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست دو وزیر برای برطرف مسائل هنرستانی ها و بچه ها بازمانده از تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید