مشوق های سرانجام کار برای ساختمان های سبز

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ساختمان هایی که از انرژی های پاک استفاده نمایند و سیستم آبچرخانی و مدیریت پسماند داشته باشند؛ مشمول دریافت مشوق های انتها کار می شوند.

مشوق های سرانجام کار برای ساختمان های سبز

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، شینا انصاری، درباره توسعه انرژی های پاک در ساختمان های مسکونی شهر تهران گفت: اگرچه در فضاهای عمومی شهر به سمت استفاده از انرژی های پاک حرکت شده؛ اما شهرداری مسئول تجهیز ساختمان های مسکونی به زیرساخت های انرژی پاک نبوده و سازمان انرژی های نو در وزارت نیرو باید این اقدام را انجام دهد که تکلیف قانونی هم در این زمینه دارد؛ اما شهرداری تهران موضوعی را در قالب یک لایحه در دستور کار خود قرار داده است که ساخت و سازهایی که در تهران انجام می گردد اگر در رده ساختمان های سبز و سازگار با محیط زیست باشند، یعنی اگر از انرژی های تجدید پذیر استفاده نمایند، سیستم بازچرخانی آب داشته، همچنین فضای سبز کافی در نظر گرفته و مدیریت پسماند استاندارد داشته باشند. مشمول دریافت مشوق های خاتمه کار می شوند.

بهینه سازی مصرف انرژی؛ هدف شهرداری تهران

مصرف انرژی در ایران چهاربرابر استاندارد جهانی است، پایین بودن بهای سوخت فسیلی از یک سو و نبود زیرساخت استفاده از انرژی های پاک از طرف دیگر سبب شده تا در الگوی شهرسازی کلانشهرهایی از جمله تهران، مصرف انرژی های تجدیدپذیر صندلی مناسبی نداشته باشد اما این شرایط درحالی است که شهرداری تهران از سال ها قبل اقدام به تجهیز بوستان ها و فضای عمومی شهر با زیرساخت های استفاده از انرژِی های تجدیدپذیر نموده و امسال هم در راستای برنامه توسعه سوم شهر تهران قرار است در سطح شهر، بالغ بر 630 کیلووات ساعت انرژی پاک تامین کند تا پایتخت به سمت توسعه انرژی های پاک حرکت کند.

انصاری در این باره گفت: ایران به دلیل داشتن منابع نفتی ارزان، مصرف نادرست و اسراف منابع بویژه در مصارف خانگی و همینطور الگوی نادرست مصرف دارای مسائل زیست محیطی است که نشان می دهد مصرف فراورده های نفتی در کشور در کمتر از دو دهه، سه برابر افزایش یافته و سالانه متوسط مصرف انرژی رشدی حدود 10 درصد داشته است. از همین رو شهرداری تهران مدیریت انرژی را از دو جنبه پیگیری می نماید، در وهله نخست، موضوع در ساختمان های تحت تملک شهرداری تهران مدنظر واقع شده است تا در ساختمان های خود ممیزی برای هدر رفت انرژی داشته باشد. برنامه ای هم که در این زمینه وجود دارد این است که برای نخستین بار در امسال ممیزی انرژی برای 250 ساختمان تخت تملک شهرداری با هدف معین رتبه انرژی و ارتقای این رتبه انجام گردد.

او اضافه کرد: جنبه دیگری که در مصرف انرژی مورد نظر شهرداری تهران واقع شده است استفاده از انرژی های تجدید پذیر و حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک بوده که در مصوبه برنامه توسعه سوم شهر تهران هم به این موضوع اشاره شده است. از همین رو امسال به تفکیک مناطق 22 گانه شهر تهران، قرار است بالغ بر 630 کیلووات ساعت از انرژی های تجدیدپذیر استفاده گردد که عمدتا به صورت نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس هستند. اما باید توجه داشت آنچه سرعت حرکت تهران را به سمت استفاده از انرژِ های تجدیدپذیرکم می نماید، مساله تحریم هاست که سبب شده تجهیزات مورد احتیاج به کندی تهیه گردد.

زباله های محیط زیستی

انصاری به شهر گفت: موضوع دیگری هم در بحث انرژی وجود دارد که به وسیله سازمان مدیریت پسماند پیگیری می گردد، موضوع استحصال انرژی پایدار از پسماندهای خانگی تهران بوده که قرار است تا خاتمه برنامه سوم توسعه شهر تهران، پنج مگاوات انرژی به وسیله پسماند تامین گردد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره اعتبار مورد احتیاج برای حرکت تهران به سمت توسعه انرژی های پاک اعلام کرد: دارایی های سرمایه ای شهرداری تهران در حوزه انرژی که شامل هوشمندسازی، توسعه انرژی های پارک و بهینه سازی مصرف انرژی است، بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده که با تمرکز بر توسعه انرژی های تجدید پذیر، اکنون موجود است؛ اما این رقم برای این امر کافی نیست. برای امسال در راستای رسیدن به هدف تامین 630 کیلووات بر ساعت انرژی پاک، 40 میلیارد اعتبار پیش بینی شده است که این اعتبار به تفکیک به مناطق 22 گانه تهران داده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1043

به "مشوق های سرانجام کار برای ساختمان های سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق های سرانجام کار برای ساختمان های سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید