5 مقصد خنک برای سفر تابستانی

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: همواره به فصل تابستان که می رسیم از همان ابتدا دغدغه برنامه ریزی تعطیلات برای سفرهای تابستانی را داریم؛ به ویژه کسانی که در ایام نوروز به دلایلی امکان سفر برای شان فراهم نشده است.

5 مقصد خنک برای سفر تابستانی

سلیقه و خواسته های هر توریستی با سفر در اقصی نقاط کشور ایران برآورده می گردد چرا که وجود بناهای تاریخی، جنگل های سرسبز، دریا و رودخانه، منطقه ها تفریحی، دشت و کوهستان و هر نوع جاذبه توریستی دیگر باعث شده کشورمان ایران از هر نظر برای یک توریست مجذوب نماینده باشد.

زنجان:

زنجان یکی از چهره های نام آشنای ایرانمان می باشد که در شمال غرب کشور واقع است و در مسیر شاهراه تهران به تبریز قرار گرفته است چنانچه به منطقه ها شمال غرب کشور قصد سفر داشتید. به ناچار از زنجان گذر خواهید کرد اما این اتفاق، به نفع شما خواهد بود چراکه زنجان یکی از خنک ترین شهرهای ایران محسوب می گردد و چنانچه شما بازدیدی از مکان های تاریخی این شهر داشته باشید خاطرات و لحظات بسیار نابی را در سفرتان ثبت خواهید کرد. از آثار تاریخی ارزشمند شهر زنجان می توان به بازار سنتی زنجان که طولانی ترین بازار مسقف کشور است،

بنای رختشوی خانه، موزه مردان نمکی و … اشاره نمود. بعلاوه وجود مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه در 45 کیلومتری این شهر و قرارگیری آن در شهر کوچک سلطانیه باعث شده توریستان با رغبت دوچندان به این شهر سفر نمایند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

فومن:

هرگاه نام فومن، قلعه رودخان و ماسوله به میان می آید ناخودآگاه بهشت در فکر ها تداعی می گردد. بهشتی که هر چقدر از زیبایی هایش بگوییم کم است زیبایی هایی همانند کوه ها و جنگل های پوشیده از درخت، آب و هوای مناسب، اماکن تاریخی و فرهنگی، چشمه های متعدد، بقاع متبرکه که یکی پس از دیگری به مجذوب نمایندهیت های این شهر افزوده است شما با رفتن به این شهر در فصل تابستان می توانید سفری لذت بخشی را تجربه کنید.

تبریز:

تبریز شهر اولین ها یکی از بزرگترین کلان شهر های ایران محسوب می گردد که به عنوان یکی از قطب های مالی و توریستی شمال غرب کشور معروف است. به غیر از سایر شهرهای شمال غرب ایران تبریز به خودی خود دارای بی نظیر ترین آب و هوا در فصل تابستان می باشد. درباره خنک بودن تبریز همین یک اتفاق که در خانه های شهر کولر استفاده نمینمایند کافیست. چنانچه سفری به شهر به تبریز داشته باشید بازدید از جاذبه های توریستی و بی نظیر این شهر را از جمله موزه آذربایجان، بازار سنتی تبریز، مسجد کبود، موزه استاد شهریار و … از قلم نیاندازید.

چهارمحال بختیاری (شهر کرد):

چهارمحال بختیاری از دیگر منطقه ها خنک ایران زمین می باشد که سالانه توجه توریستان بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. (شهرکرد) که به بام ایران معروف است به عنوان مرتفع ترین مرکز استان در ایران شناخته شده است. توریستان بسیار زیادی بخاطر وجود جاذبه های توریستی مثل اماکن تفریحی، قلعه ها، اماکن زیارتی و بعلاوه آب و هوای مطبوع رهسپار این شهر علی الخصوص شهرکرد می شوند. در نزدیکی شهرکرد جاذبه های توریستی و طبیعی بسیار معروفی وجود دارد که می توان به پل زمان خان، تونل و آبشار کوهرنگ، تالاب بین المللی چغاخور، چشمه زن هفشجان، تالاب گندمان و … اشاره نمود.

ارس و جلفای آذربایجان:

تنوع در منطقه آزاد ارس به قدری بالا است که توریستان را در انتخاب مقصد دچار تردید و دودلی می نماید. چراکه همه معمولاً علاقه مندند که از تمام بخش های متنوع این منطقه بازدید نمایند.

تنوع در منطقه آزاد ارس به قدری بالا است که توریستان را در انتخاب مقصد دچار تردید و دودلی می نماید. چراکه همه معمولاً علاقه مندند که از تمام بخش های متنوع این منطقه بازدید نمایند. مهمترین موردی که از این منطقه یک طبیعت ایده آل ساخته وجود منطقه ها بسیاری می باشد که اجازه می دهد مهمانان با امنیت خاطر بالایی چادر بزنند و یک یا چند روز را در طبیعت به راحتی سپری نمایند. تمامی کمپ های چادر زنی که در خارج و داخل شهر جلفا وجود دارد که به امکانات بهداشتی و رفاهی مجهز هستند و امنیت بسیار بالایی را دارا می باشند. امنیت مثال زدنی این منطقه به خاطر کنترل به وسیله مرزبانی و نیروهای انتظامی زبانزد عام و خاص است.

پارک های طبیعی در اطراف این شهر وجود دارد که هر توریستی یک روز زیبا را می تواند در کنار این طبیعت بکر بگذراند. پارکی مثل پارک ساحلی درنا، مجموعه تاریخی کردشت، حاشیه رود ارس، منطقه سد خداآفرین، طبیعت زیبای کلیسای سنت استپانوس و طبیعت بکر آسیاب خرابه از جمله جاذبه های توریستی این شهر زیبا می باشند که توریستان می توانند به راحتی از آنها بازدید نموده و لذت دو چندان ببرند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2296

به "5 مقصد خنک برای سفر تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد خنک برای سفر تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید