مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا با میانمار برخورد می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فری مالزیا تودی، مالزی پس از مخالفت میانمار با ماموریت گروه حقیقت یاب سازمان ملل برای روشن شدن شکنجه و کشتار مسلمانان روهینگیا از اتخاد تصمیم علیه این کشور جنوب شرق آسیا اطلاع داد.

مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا با میانمار برخورد می نماید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی بیان کرد که دولت این کشور در خصوص اینکه آیا اقدامات دیپلماتیک یا انسان محبت آمیز اتخاد می گردد، در جستجوی توصیه وزارت امور خارجه است.

دولت میانمار اوایل هفته جاری بیان کرد کشورش از ورود اعضای تیم تحقیق سازمان ملل در خصوص اتهامات کشتار، تجاوز و شکنجه که توسط نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا اجرا شده، خودداری می نماید.

دولت مالزی اوایل امسال میلادی در واکنش به وقایع تلخ میانمار ضمن اینکه رسما از دولت میانمار خواهان انتها دادن به اعمال خشونت ها علیه مسلمانان شد در عرصه دیپلماتیک نیز خواهان تشکیل نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی شده بود.

انتها اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی 19 ژانویه 2017 به ابتکار مالزی برای آنالیز بحران مسلمانان روهینگیا تشکیل و وزیران خارجه کشورهای حاضر در این نشست، با انتشار 3 سند اصلی شامل بیانیه نهایی، قطعنامه و اعلامیه کوالالامپور، رسما خواهان انتها یافتن جنایات علیه مسلمانان در میانمار شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 372

به "مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا با میانمار برخورد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا با میانمار برخورد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید