قوانین جدید انگلیس برای کنترل گوگل و فیس بوک

به گزارش مجله پارمیسفان، واحد جدیدی در سازمان رقابت و بازارهای انگلیس قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع نموده است.

قوانین جدید انگلیس برای کنترل گوگل و فیس بوک

دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می نماید تا به گوگل و فیس بوک اجازه ندهد بر شرکت های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده نمایند.

این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان رقابت وبازارهای انگلیس(CMA) اجرا می گردد. واحد تازه تاسیس شده به نام بازار دیجیتال، از ماه آوریل فعالیت خود را شروع نموده و احتمالا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می تواند جریمه های اقتصادی وضع کند.

به گفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیس بوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از 14 میلیارد پوندی که در 2019 صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، 80 درصد در این دو شرکت صرف شده است.

هر دو شرکت آمریکایی اعلام نموده اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می نمایند ، از جمله آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می دهند.

به گفته دولت انگلیس شرکت های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی نمایند و از سوی دیگر محدودیت هایی که سبب می گردد استفاده از پلتفرم های رقیب محدود گردد نیز حذف خواهند شد.

واحد بازار دیجیتال سازمان رقابت و بازارهای انگلیس امسال میلادی اعلام نموده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های عظیم فناوری وضع گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1362

به "قوانین جدید انگلیس برای کنترل گوگل و فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید انگلیس برای کنترل گوگل و فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید