ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش مجله پارمیسفان، وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب درباره تحولات منطقه ای و بین المللی، برجام و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفت وگو کردند.

ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب تلفنی گفت وگو کردند.

ظریف و بورل درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، برجام و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دنیا به بحث و گفتگو پرداختند.

این گفت وگو در حالی انجام شده است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا مدتی است در کوشش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است که مهر ماه پایا می یابد و در اظهارنظرهای مختلف بر تصمیم آمریکا در این راستا تأکید می نماید. او اخیرا در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته است: اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. حتی اگر نتوانیم کسی را همراه کنیم، تمامی احتمال ها را آنالیز خواهیم کرد تا ببینیم چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم.

در پی این کوشش ها، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در اظهاراتی مطرح نمود که آمریکا عضو برجام نیست، اما به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می تواند خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران گردد.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اول فروردین ماه امسال (1399) نیز تلفنی گفت وگو نموده بودند. در این گفت وگو 2 طرف آخرین تحولات شیوع کرونا در دنیا و اقدامات ایران، به ویژه موانع پیش روی کارزار ایران علیه شیوع کرونا را آنالیز نموده بودند.

بورل ضمن اعلام همبستگی با ایران و رد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سلامت و جان مردم ایران خواهان همفکری و همیاری کشورها برای یافتن راهکار های موثر در این زمینه شده بود.

ظریف و بورل 14 اسفند ماه 1398 نیز در ابتدای شیوع کرونا در ایران تلفنی گفت وگو نموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1029

به "ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید