صادرات گاز ایران به عمان در مرحله مشخص راستا خط لوله باقی مانده است

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: وزیر نفت عمان گفت: ایران و عمان هنوز بر سر جهت 260 کیلومتری خط لوله زیر آبی که قرار است گاز ایران را به این کشور انتقال دهد، به توافق نرسیده اند.

صادرات گاز ایران به عمان در مرحله مشخص راستا خط لوله باقی مانده است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گالف نیوز، محمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت، ایران و عمان هنوز بر سر راستا 260 کیلومتری خط لوله زیر آبی که قرار است گاز ایران را به عمان انتقال دهد، توافق ننموده اند.

دو کشور در مارس 2014 در جریان سفر رئیس جمهور ایران به عمان بر سر احداث یک خط لوله انتقال گاز توافق کردند. در سال 2013 پس از امضای یادداشت تفاهمی در تهران، وزیر نفت ایران اعلام نموده بود که گاز ایران از سال 2015 به عمان صادر می گردد.

الرومحی در گفت و گو با خبرنگاران گفت بخش اول کار، توافق بر سر راستا است. به محض اینکه در خصوص راستا توافق کنیم وارد فاز دوم خواهیم شد که طراحی خود خط لوله است.

پیش بینی می گردد که قیمت گاز صادراتی ایران به عمان یکی از موانع پیش روی احداث این خط لوله باشد. اما الرومحی گفت، دو کشور هنوز در خصوص قیمت بحث ننموده اند و توافق شده که با نزدیک شدن به اتمام پروژه در خصوص آن بحث گردد.

وزیر نفت عمان در ادامه گفت: هدف نهایی عمان احداث این خط لوله به عنوان یک پروژه زیرساختی است.

زمانی که آن بخش کار را به اتمام رساندیم، در خصوص قیمت بحث خواهیم کرد.

الرومحی همچنین خاطر نشان کرد، عمان بازاریابی برای گاز ایران را شروع ننموده است. وی گفت، معتقد است این پروژه شاهد سرنوشت روشنی خواهد بود.

63

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 353

به "صادرات گاز ایران به عمان در مرحله مشخص راستا خط لوله باقی مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گاز ایران به عمان در مرحله مشخص راستا خط لوله باقی مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید