ظریف: سقفی برای روابط با عمان قایل نیستیم، بن علوی: اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارم

به گزارش مجله پارمیسفان، وزیر امور خارجه عمان که در تهران به سر می برد با همتای ایرانی خود دیدار نموده و به رایزنی درباره مسائل دو جانبه و تحولات منطقه پرداخت.

ظریف: سقفی برای روابط با عمان قایل نیستیم، بن علوی: اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان با محمدجواد ظریف دیدار کرد. دو طرف در این ملاقات روابط دوجانبه و جدیدترین تحولات منطقه را آنالیز کردند.

پس از این دیدار وزرای خارجه ایران و عمان در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. ظریف در ابتدای این نشست مطبوعاتی گفت: روابط ما با عمان در منطقه مثال زدنی و نمونه است. دولت و مردم ایران از دولت و مردم عمان برای حضور و مشارکت فعالشان در روابط دوجانبه، منطقه ای و چندجانبه مشترک بسیار شاد هستند.

ظریف گفت: ما از سلطان و دولت عمان برای نقش بسیار فعال و مثبتی که در حل و فصل پرونده هسته ای داشته اند همیشه سپاسگزار بوده و هستیم.

وزیر امورخارجه همکاری های بانکی، حمل و نقل، انرژی، سرمایه گذاری مشترک در حوزه های صنعت و معدن و حمل و نقل را از دیگر محورهای گفت و گوی خود با وزیر خارجه عمان ذکر کرد و گفت: در چند روزی که هیات عالی رتبه عمانی میهمان ما خواهند بود، زمینه برای گگرددن صفحه جدیدی از روابط بسیار گسترده، محبت آمیز و برادرانه بین دو کشور دوست و مسلمان بین ایران و عمان فراهم خواهد شد.

وزیر امور خارجه احداث خط لوله گاز، هوانوردی، بازرگانی، تسهیل ویزا تجاری و بازرگانی، زمینه سازی برای سرمایه گذاری دو کشور و همچنین سرمایه گذاری مشترک ایرانی عمانی و سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی را از محورهای گفت وگوهای دو طرف در دیدار امروز ذکر کرد.

وی اضافه نمود: درباره همکاری های دو و چند جانبه و همچنین همکاری های سیاسی، امنیتی و مالی بحث کردیم.

ظریف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: عمان همسایه ای خوب و قابل اعتماد برای ایران است. روابط را در همه زمینه ها ادامه داده و سقفی برای این روابط قایل نیستیم.

وزیر خارجه کشورمان اضافه نمود: بعد از گفت وگوهای هیات عمانی با ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، وزرای نفت، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی گفت وگو خواهند داشت و در سرانجام سفر جدول زمانبندی ارائه خواهد شد.

وی اضافه نمود: نتیجه گفت وگوهای هیات عمانی در سرانجام سفر به صورت برنامه زمانبندی مشترک برای گسترش همه جانبه روابط ارائه خواهد شد و ما در آینده ای نزدیک شاهد تاثیر آن بر روابط دو کشور و همچنین زمینه سازی برای روابط راهبردی خواهیم بود.

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، نیز در ادامه کنفرانس خبری گفت: روابط برادرانه ای در سطح رسمی و شخصی بین دو طرف وجود دارد.

وی اضافه نمود: سفر هیات عمانی به ایران در شرایطی انجام می گردد که تحریم های بین المللی غیرمشروع علیه ایران برداشته شده است و ما با اراده و تصمیم قاطع به اینجا آمده ایم که در چارچوب روابط برادرانه با هم همکاری کنیم.

بن علوی گفت: یقین داریم که این همکاری که به دنبال آن هستیم در دو بخش منطقه ای و بین المللی است. به صورت قاطع تاکید می کنم که این سفر در ادامه روابط محبت آمیز و برادرانه ای است که بین ایران و عمان بوده و علیه طرف دیگری نیست.

وی اضافه نمود: سفر من در چارچوب اهتمام جهانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و این به دلیل موقعیتی است که ملت همسایه ایران در میان ملت ها و دولت ها دارد.

وی یادآور شد: همکاری های دو کشور در دو بخش منطقه ای و بین المللی است و مایل هستم به طور قاطع تاکید کنم که این سفر و گرایش و جهت گیری آن در ادامه روابط محبت آمیز و برادرانه ای بوده که بین ایران و عمان بوده و هست.

وزیر خارجه عمان تاکید نمود: امیدواریم تمام کشورهای منطقه بتوانند در تاسیس امنیت منطقه ای با همدیگر همکاری نمایند. منطقه ما اهمیت زیادی در منافع جهانی ایفا می نماید و بر ما ضروری است که ضمن در نظر دریافت این منافع از آن استفاده کنیم. نباید در منطقه ریسک و ماجراجویی نموده و به اختلاف ها دامن بزنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان دارایی های ایران در بانک های عمانی گفت که اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارد اما فکر نمی کنم زیاد باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 490

به "ظریف: سقفی برای روابط با عمان قایل نیستیم، بن علوی: اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: سقفی برای روابط با عمان قایل نیستیم، بن علوی: اطلاع دقیقی از دارایی های ایران در عمان ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید