شجاعی قبول نکند،خارجی می آوریم، طرفدار باشعور گفت هرچی برانکو بگه!

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رحیمی معاون ورزشی باشگاه تراکتور تبریز درباره آخرین شرایط مشخص سرمربی این تیم گفت: اولویت اول و اصلی ما این است که آقای مسعود شجاعی مسئولیت سرمربیگری را قبول کند و بتوانیم با قراردادی طولانی برای سه الی چهار سال منعقد کنیم.

شجاعی قبول نکند،خارجی می آوریم، طرفدار باشعور گفت هرچی برانکو بگه!

او ادامه داد: سه الی چهار بازیکن با نظر او بگیریم و برای قهرمانی در آسیا قدم برداریم.

رحیمی اضافه کرد: شجاعی در لالیگا بوده و استقلالی یا پرسپولیسی نیست. کاریزمای زیادی دارد و در تمرینات دیدم تجربه و استعداد زیادی دارد و دوره های مربیگری را هم طی می نماید. البته ما در کنار این موضوع در کوشش هستیم کادر فنی را تقویت کنیم. من از آقای چمنیان تشکر می کنم اما قصد داریم یک یاری جدید برای آقای شجاعی بیاوریم. اما این خواسته ماست و شجاعی هم خواسته خودش را دارد. اینکه فعلاً می خواهد بازی کند و همچنین شرایط خاصی در باشگاه حکمفرما گردد.

رحیمی با اشاره به شجاعی گفت: الان در بازار ایران یا مربیان تیم دارند یا اینکه مربیان آزاد را که می بینیم، با احترام، شجاعی از آنها بهتر است. اما شاید شجاعی مجاب نگردد و در این صورت ما به سراغ سرمربی خارجی خواهیم رفت. من حساسیت ها را درک می کنم اما شما طرفداران خودتان را جای ما بگذارید، نه مربی ایرانی وجود دارد و نه مربی خارجی اجازه حضور دارد و آقای شجاعی هم شرایط خاصی می خواهد. اما در دو سه روز آینده سرمربی را تعیین می کنیم. یا مسعود شجاعی به همراه یک یاری و بدنساز یا اینکه سراغ خارجی می رویم و فدراسیون را هم مجاب می کنیم بپذیرد.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور درباره سایر گزینه های داخلی توضیح داد: با آقایان فرکی و مجیدی مذاکره ننموده ایم. ما اعتقاد داریم که وقتی لیکنز و توشاک را آوردیم بقیه هم در همین سطح باشند. مثلاً آقای تقوی سرمربی خوبی بود اما موانعی است که نمی تواند بیاید.

او درباره زمان ورود تراکتور به بازار جابجایی زمستانی گفت: در نیم فصل هستیم و امکان اینکه تیم تغییرات زیادی داشته باشیم وجود ندارد. ما الان دو سهمیه داریم و اگر چهار نفر را در فهرست مازاد بگذاریم، می توانیم شش بازیکن را بخریم. ما باید این بازیکنان را در پستی بخریم که به آن احتیاج داریم. امکان خرید بازیکن خارجی نداریم و در این شرایط باشگاه ها کوشش می نمایند بازیکنان خود را حفظ نمایند. مثلاً به یک باشگاه نامه می زنیم و می گویند 20 میلیارد تومان بدهید یعنی قصد فروش ندارند!

رحیمی تاکید نمود: حداقل یک مهاجم احتیاج داریم. حتماً یک یا دو مدافع میانی و همچنین بازیکن در پست دفاع کناری احتیاج داریم. دوستان می گفتند وینگر باید بخریم که حالا من در جزئیات آن وارد نمی شویم. خیلی جدی وارد مذاکرات شده ایم تا بازیکنانی که احتیاج داریم را بخریم. حتی به باشگاه های این بازیکنان هم نامه زده ایم و خرید بازیکن باید اتفاق بیفتد. سه الی چهار غیر نیمکتی می خریم. لیست خرید ما تعیین است.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور درباره احتمال جذب پیمان بابایی توضیح داد: او یکی از بازیکنان خوب است و رابطه خوبی هم با باشگاه دارد. او یک سال و نیم با ماشین سازی قرارداد دارد و اگر آنها نخواهند به هیچ تیم دیگری نمی تواند برود. قرارداد این فصل او 720 میلیون و برای فصل بعد حدود هشتصد میلیون است. در این شرایط باشگاه استقلال به ماشین سازی نامه زده که پیمان بابایی را به ما بدهید و ما مبلغ رضایت نامه اش را می دهیم. تراکتور هم اگر بخواهد او رابخرد باید مبلغ رضایتنامه را بدهد.

رحیمی با اشاره به شرایط این بازیکن مطرح نمود: ما این اطمینان را به شما می دهیم که تحت هیچ شرایطی رضایت پیمان بابایی برای تیم دیگری صادر نخواهد شد. یا باید در ماشین سازی با این رقم بازی کند یا اینکه به تراکتور که تیم عظیم تری است بیاید. ما حاضر هستیم قراردادش را هم افزایش دهیم. اما چون تراکتور در آسیاست و به هر حال بازیکنان دیده خواهند شد، این فرصت ویژه ای برای پیمان بابایی است تا بیاید و خودش را در تراکتور نشان دهد تا یک سال و نیم در تراکتور باشد و بعد به تیم دیگری برود.

او پیشنهاد تراکتور را به این شکل شرح داد: اما بحث او این است که مبلغ خیلی افزایش پیدا کند. من گفتم اشکالی هم ندارد و قیمت پیمان بابایی الان 800 میلیون تومان نیست، من می گویم اگر می خواهید رقم بالایی پرداخت کنیم، مدت قرارداد را افزایش دهید تا هزینه هم برای ما قابل توجیه باشد. اول گفتیم قرارداد چهار الی پنج ساله می بندیم اما حالا شفاف می گوییم که قرارداد یک سال و نیم با افزایش 30 تا 40 درصدی قرارداد این فصل اوست. اگر هم می خواهد رقم واقعی بگیرد، می خواهیم برای دو و نیم سال اندازه 8 میلیارد تومان بدهیم که پنج میلیارد برای سال آخر اوست. او فقط تا فردا فرصت دارد.

معاون باشگاه تراکتور در خصوص سعید واسعی شرایط را تشریح کرد: در خصوص سعید واسعی بگذارید شفاف سازی کنیم. سعید اول فصل آمد قرارداد بست و رقم آن خیلی بالا بود و شما هم می دانید. او بازیکن خوبی است اما قراردادش بالا بود. مسئله ای که وجود داشت این بود که او همزمان با تیم دیگری قرارداد داشت و ما یک میلیارد و چهل میلیون تومان از فدراسیون فوتبال جریمه شدیم. واسعی اول فصل 10% از قراردادش را گرفت و حالا دو ماه هم از محرومیتش باقی مانده است. او بیشتر از نصف نیم فصل دوم هم را هم محروم خواهد ماند و بقیه مدت را هم باید بیاید و با تیم هماهنگ گردد.

او با اشاره به حکم فدراسیون فوتبال گفت: با این عدد و رقم و مسئله ای که در فدراسیون به وجود آمد و اعتبار باشگاه تراکتور هم خدشه دار شد، شرایط خوبی نیست. سعید بازیکن عظیم و خوبی است و ما دوست داریم او را حفظ کنیم. واسعی بعد از این ماجرا حتی به تمرینات هم نیامد و ما این را به کمیته انضباطی بردیم و آنجا مطرح کردیم تا شکل حرفه ای داشته باشد چون بازیکنان پول حرفه ای می گیرند و باید برخورد حرفه ای هم داشته باشند. اینجا اصلاً بحث اذیت نیست و او باید به یک سری تعهدات پایبند باشد. اگر قرار است قضیه دلی باشد، قرارداد هم باید دلی باشد.

رحیمی در خصوص شرایط واسعی مطرح نمود: اما با تمام این حرف ها ما می خواهیم به او یاری کنیم و اولویتمان هم حفظ سعید واسعی است. چون من مطمئنم که بازیکنی بسیار عالی است و ما هم به او احتیاج داریم. برای سال جاری هم حتی اگر سعید واسعی برسد برای لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و در لیگ خیلی مفید نخواهد بود. او فصل بعد هم با ما قرارداد دارد و حتماً به دردمان می خورد و انشالله ظرف چند روز مشکل را حل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اینکه در تمرینات نبوده رفتار غیر حرفه ای است. بازیکن با باشگاه قرارداد داشته و پولش را هم گرفته اما بعد از محرومیت نیامده. اینکه می گویند باشگاه ما را جریمه نموده درست نیست، این در کمیته انضباطی طرح شده و اصلاً جریمه ای هم انجام نشده.

رحیمی درباره هشتگ هرچی برانکو بگه که در دوران سرمربیگری او در پرسپولیس ایجاد شد نیز صحبت کرد و توضیح داد:: وقتی آقای برانکو در پرسپولیس بود یک هشتگی افتاد که هرچی برانکو بگه. وقتی رامین رضاییان با سرمربی به مشکل خورد، طرفدار با فهم و شعور گفت هرچی برانکو بگه! نمی گردد که طرفدار از ارنج تا ترکیب را انتخاب کند. باشگاه پرطرفدار مثل تراکتور واقعاً برای طرفدار است و ما برای دل طرفدار اینجا هستیم و خودمان را هم طرفدار می دانیم. ما باید این را ساماندهی کنیم که ببینیم طرفدار چه می خواهد.

او درباره لیست مازاد تراکتور نیز صحبت کرد و گفت: حمزاوی عملکرد خوبی نداشت و احتمالاً در لیست مازاد خواهد بود. وفا هخامنش عملکرد خوبی نداشت و شاید در لیست مازاد باشد. محتمل است میلاد فخرالدینی هم با تیم نباشد. اینکه آینده شان چه باشد را نمی دانیم شاید فسخ نمایند و شاید هم معاوضه انجام گردد. ما کوشش می کنیم در این پست ها تغییراتی را داشته باشیم. در فهرست زیر 25 سال و زیر 23 سال هم تغییراتی را خواهیم داشت و تعارفی در این باره نداریم چون تیم اگر نتیجه بگیرد همه راضی خواهیم بود.

رحیمی درباره احتمال ماندن مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه یادآور شد: پیگیر تمدید قرارداد بازیکنان هستیم. بحث شجاعی متفاوت است و می خواهیم اسطوره باشگاه گردد و لیدر فنی باشد. او هم باید به تراکتور افتخار کند و اینکه یک فوتبالیست چنین درخواستی را از تراکتور داشته باشد، باعث افتخار است. اگر مسعود بماند، اشکان دژاگه هم خواهد ماند. انتظار داریم احسان کیفیتش را افزایش دهد و باید روی روحیه اش کار کند، هرچند که با جان و دل کار می نماید. ما به دنبال تمدید با هر سه بازیکن هستیم و هر سه وزنه تیم ما هستند. ما نباید آنها را به راحتی از دست دهیم.

او درباره حاج صفی اضافه کرد: احسان مشکل روحی روانی ندارد. به هر حال ما باید به او انگیزه دهیم، باید به احسان یاری کنیم تا کیفیتش را افزایش دهد. احسان با جان و دل کار می نماید و در بازی بعدی دیدید که یک شوت زد که کم مانده بود دروازه بان وارد دروازه گردد. من انتظار زیادی از احسان دارم. من شنیدم که خانواده اش اینجا هستند و کمی مشکل دارد. او همواره از جان و دل مایه گذاشته و امیدواریم شرایط روحی اش عوض گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1506

به "شجاعی قبول نکند،خارجی می آوریم، طرفدار باشعور گفت هرچی برانکو بگه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعی قبول نکند،خارجی می آوریم، طرفدار باشعور گفت هرچی برانکو بگه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید