مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90

به گزارش مجله پارمیسفان، این روزها شاهد این هستیم که شرکت خودروسازی هیوندای برای فتح بازار خودروهای لوکس و مالی در حال رقابت با غول های صنعت خودروسازی است. در همین حال، بازار ایران روز به روز شاهد ورود بیشتر خودروهای بی کیفیت چینی است و افت مداوم کیفیت قطعات به کاررفته روی خودروهای غیر چینی است. در این مقاله ما قصد داریم به آنالیز و مقایسه هیوندای ورنا با خودرو های هم رده اش، یعنی کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90 بپردازیم.

مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90

مقدمه ای بر مقایسه هیوندای ورنا

هیوندای ورنا از نمای روبه رو

پیش از شروع مقایسه هیوندای ورنا با خودروهای هم رده، بهتر است کمی بییشتر درباره آن بدانیم. هیوندای اکسنت نسل دوم که در ایران با نام ورنا شناخته می گردد، پس از توقف فراوری دوو سیلو و به عنوان جایگزینی برای این خودرو به بازار عرضه شد. در بازارهای جهانی، کیفیت ساخت قابل قبول و نرمی سواری این خودرو نقطه قوت شاخص آن است. خوشبختانه در مدل های موجود در ایران، این دو نقطه قوت را مشاهده می کنیم.

مزایای هیوندای ورنا

  • کیفیت اجزای درون کابین مناسب است و در سطحی بهتری از تندر 90 یا کیا ریو قرار می گیرد.
  • عملکرد فرمان هیدرولیک در سرعت های مختلف نرم و هماهنگ با شخصیت کلی خودرو است.
  • ترمزهای جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع ضدقفل است و می توانند حداقل نیازها را برآورده نمایند. سامانه تعلیق نیز پایدار و نرم است و از نظر هندلینگ در سطحی بد تر از پژو 405 و 206 قرار می گیرد.
  • ورنا در سطح بازار به عنوان خودرویی کم استهلاک و نرم شناخته می گردد.
  • ایمنی خودرو مناسب است. ورنا توانسته با ارائه سامانه ضدقفل، 2 کیسه هوا و شاسی مقاوم سازی شده ضعف شدید ایمنی نسل اول خود را جبران کند و 3 ستاره از سازمان ایمنی یورو انکپ دریافت کند.

معایب هیوندای ورنا

  • دیدگاه های مخالف زیادی درباره نمای ساده ورنا وجود دارد. شاید بتوان بزرگ ترین نقطه ضعف طراحی ورنا را طراحی برجسته طرفین در موتور و در امتداد چراغ های بزرگ جلو و جلو پنجره کوچک این خودرو دانست. نمای جانبی جالب نیست و در نمای عقب باز هم شاهد ترکیب نامناسب اجزای درونی چراغ ها و سطح نامسطح در صندوق عقب هستیم.
  • شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر برای مدل های 1.5 و 1.6 لیتری مجهز به جعبه دنده 5 سرعته دستی به ترتیب 12 و 10.9 ثانیه است. در مدل اتوماتیک هم این رقم به 11.3 ثانیه می رسد. حداکثر سرعت همه مدل های ورنا بین 181 تا 189 کیلومتر در ساعت است.
  • این خودرو با طول 4.2، فاصله محوری 2.4 و عرض 1.68 متر ازجمله کوچک ترین سدان های موجود در بازار ایران است. ابعاد کوچک این خودرو باعث شده است که فضای درون کابین نیز چندان بزرگ نباشد و فقط می توان چهار سرنشین با قد میانه را درون آن جای داد.
  • محدوده دید راننده مناسب است، اما دید عقب به علت عرض کم آینه میانی محدود است. جنس پلاستیک به کاررفته برای فرمان حتی در مدل های فول (GLS) نیز مناسب نیست و در هنگام دور زدن اندکی لغزش فرمان احساس می گردد.
  • ورنا در معکوس دادن تأخیر اندکی دارد؛ به این ترتیب از یک خودروی چابک درون شهری فاصله می گیرد. صدای نه چندان مجذوب کننده پیشرانه، به خصوص در دورهای بالا، به درون کابین وارد می گردد.
  • قیمت بعضی از قطعات ورنا در مقایسه با خودروهایی همانند ریو و تندر 90 گران است.
نمای داخلی هیوندای ورنا

اگر بخواهیم نگاهی به گذشته و به دهه 90 میلادی بیندازیم، متوجه می شویم که خودروسازی ایران چندان هم از کره جنوبی عقب نبود. بعلاوه می توانیم به این نکته اشاره کنیم که در همان زمان هم کره ای ها مشغول به فراوری محصولات منحصربه فرد خودشان بودند و ایرانی ها به مونتاژ می پرداختند. درواقع همین دهه 90 بود که به دوره رنسانس خودروسازی کره جنوبی تبدیل شد. اولین نشانه ها از پرفروش ترین خودروهای لاین آپ فعلی شرکت هایی همانند هیوندای را می توانیم در همین دهه پیدا کنیم.

در بازار فعلی ایران، کیا ریو، رنو تندر 90 یا پژو 405 از رقیبان هیوندای ورنا محسوب می شوند. خودروهای دهه 90 میلادی از نظر فناوری و ظاهرشان شباهت زیادی به خودروهای در حال فراوری داخلی دارند؛ به همین علت توجه بسیاری از مصرف نمایندگان را به خود جلب نموده اند. باید هنگام خرید این خودروها به کارکرد فنی و ارائه خدمات خودرو نیز توجه کنید. در ادامه ما آنالیز و مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90 می پردازیم.

مقایسه با کیا ریو مونتاژ سایپا

در شروع مقایسه هیوندای ورنا با خودروهای هم رده، از کیا ریو مونتاژ شروع می کنیم. این خودرو در بخش طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و باتوجه به زمان طراحی آن نیز نمی توان ایرادی بر این خودرو گرفت. پیشرانه کیا ریو 1.5 لیتری 4 سیلندر است که استهلاک کم آن یکی از ویژگی های این خودرو به شمار می رود. قدرت موتور این خودرو 97 اسب بخار و گشتاور آن 135 نیوتن متر است. بعلاوه هیوندای ورنا مجهز به موتور 1.5لیتری 4 سیلندر است و با حداکثر قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 129 نیوتن متر عملکردی نزدیک به کیا ریو دارد.

مصرف سوخت ترکیبی کیا ریو 6.9 لیتر و هیوندای ورنا 6.6 در هر 100 کیلومتر است. کیا ریو و هیوندای ورنا هر دو استاندارد آلایندگی یورو 3 و 3 ستاره ایمنی را از مؤسسه یورو انکپ کسب نموده اند. این دو خودرو از نظر امکانات رفاهی و آپشن ها مجهز به حداقل های لازم هستند و عملکرد بسیار مشابهی دارند.

کیا ریو می تواند رقیب خوبی برای مقایسه هیوندای ورنا باشد. بعلاوه این خودرو برای افرادی که در پی خودرویی خانوادگی، کم مصرف و مقرون به صرفه هستند، انتخاب خوبی است. بازار خرید و فروش این دو خودرو مشابه است. بیشتر خریداران ترجیح می دهند خودروی صفر کیلومتر یا با کارکرد کمی خریداری نمایند و این می تواند یکی از موانع خرید و فروش این دو خودرو باشد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه کیا ریو مونتاژ با هیوندای ورنا و پژو 206 تیپ 2 را مطالعه کنید.

نمای پشتی هیوندای ورنا

مقایسه هیوندای ورنا با رنو تندر 90

دومین خودرو در مقایسه هیوندای ورنا تندر 90 است. اگرچه تندر 90 و ورنا خودروهایی از شرق آسیا و قلب اروپا به شمار می فرایند، در بسیاری از موارد بسیار به یکدیگر شبیه هستند. هر دوی این خودروها مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری 16 سوپاپ هستند. رنو تندر 90 توانایی فراوری 105 اسب بخار قدرت را دارد. ورنا در 50 دور بیشتر، قدرتی معادل 2 اسب بخار کمتر از رقیب فرانسوی خود را در اختیار راننده می گذارد.

تندر 90 مصرف سوخت ترکیبی بهتری در مقایسه هیوندای ورنا دارد. این خودرو با مصرف 8.3 لیتر در 100 کیلومتر خودروی پرمصرف تری نسبت به ورنای 6.6لیتری محسوب می گردد. تندر 90 پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است و از این جهت از ورنا پیشی می گیرد. هر دوی این خودروها پیروز به کسب 3 ستاره ایمنی از مؤسسه ایمنی یورو انکپ شده اند.

تندر 90 علاوه بر نقاط قوتی همانند مصرف پایین سوخت جاده ای، کیفیت ساخت مناسب، استهلاک پایین و قوای محرکه قابل قبول، نقاط ضعفی از جمله طراحی قدیمی، جنس پلاستیکی ادوات کابین و عدم راحتی جایگاه ها را هم دارد. این نکات منفی باعث دورشدن خریداران از این خودرو می گردد. تندر 90 در مقایسه هیوندای ورنا شناخته شده تر است، بازار خرید و فروش بهتری دارد و بسیاری از خریداران را به خود جذب می نماید.

پیشنهاد می کنیم برای اشراف بیشتر، مطلب مقایسه رنو ال 90 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مقایسه هیوندای ورنا در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت آگهی های خرید و فروش هیوندای ورنا آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2133

به "مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای ورنا با کیا ریو مونتاژ و رنو تندر 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید