سهمیه صادرات فرآورده های نفتی چین دو برابر شد

به گزارش مجله پارمیسفان، چین نخستین سهمیه های صادرات فرآورده های نفتی برای سال 2020 را صادر کرد که 53 درصد بالاتر از سهمیه های سال 2019 هستند.

سهمیه صادرات فرآورده های نفتی چین دو برابر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، سهمیه های صادرات فرآورده های نفتی چین به میزان 28 میلیون تن ممکن است اشباع عرضه فرآورده های نفتی در بازارهای آسیایی را تشدید نموده و حاشیه سود پالایشگاه ها را دچار کاهش بیشتری کند.

این سهمیه ها برای پنج شرکت نفتی دولتی شامل پتروچاینا، سینوپک، CNOOC، سینوکم و شرکت هواپیمایی ملی چین هستند. تصمیم گیری درباره این که کدام سوخت ها بخشی از کل سهمیه شان را تشکیل می دهند برخلاف سالهای گذشته بر عهده خود این شرکت ها خواهد بود.

عمده این سهمیه به میزان 24.55 میلیون تن در شاخه تجارت عمومی قرار می گیرند. صادرنمایندگان برای صادرات در این بخش تخفیف مالیاتی دریافت می نمایند.

پالایشگاه های چینی در سال 2019 رکورد بالایی نفت خام پالایش کردند که به دلیل افزوده شدن ظرفیت پالایش جدید توسط شرکتهای مستقل بود. بلومبرگ در مارس گزارش نموده بود که سال جاری مجموعا 900 هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش افزوده خواهد شد که به رشد تقاضای چینی ها برای نفت یاری می نماید.

این امر در طول سال 2019 باعث شد که پالایشگرها در سایر کشورهای آسیایی از این واهمه را داشته باشند که مازاد فراوری سوخت در چین به کشورهای همسایه سرایت کند و حاشیه سود پالایشگرها را ضعیف تر کند. اما به نظر می رسد خود چین از چنین مسئله ای نگرانی ندارد. پکن در سال 2019 هم سهمیه های بالاتر از سال 2018 برای صادرات فرآورده های نفتی صادر کرد با این حال افزایش مذکور به اندازه افزایش سهمیه های سال 2020 نبود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این خبر برای صادرنمایندگان نفت خام خبر خوبی است. تقاضای بالاتر چین در نوامبر برای نفت خاورمیانه، عامل صادرات بالاتر از این منطقه و متعاقب آن افزایش قیمت شاخص های نفت خاورمیانه ای بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 684

به "سهمیه صادرات فرآورده های نفتی چین دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه صادرات فرآورده های نفتی چین دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید