زمان مناسب برای جذب ویتامین های مختلف در روز

به گزارش مجله پارمیسفان، بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می گردد، بنابراین مصرف آن ها همراه با غذا توصیه می گردد. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید، زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

زمان مناسب برای جذب ویتامین های مختلف در روز

بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی را در ساعت های مختلف روز پیشنهاد می نمایند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.

بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می نمایند. به این علت که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و بعلاوه به علت اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان یاری کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید. جذب کلسیم علت این امر است.

منیزیم احتیاج است که با کلسیم همراه گردد. بسیاری از افراد منیزیم را با کلسیم، با مکمل های شبیه به هم، در موقع خواب مصرف می نمایند اگرچه برخی معتقدند که منیزیم در روز بهتر جذب می گردد. اگر مکمل کلسیم که شامل منیزیم می گردد، هر دو در یک زمان مصرف گردد مناسبتر است.

بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می گردد، بنابراین مصرف آن ها همراه با غذا توصیه می گردد. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید، زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

ویتامین های محلول در چربی به چربی احتیاج دارند تا جذب شوند بنابراین آن ها باید همواره با غذا هایی که چربی دارند مصرف گردد. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای، و ویتامین کا هستند.

ویتامین سی فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. برای کسب نتیجه بهتر ویتامین سی باید هر 3 ساعت یکبار یا در 3 وعده غذایی تقسیم شده و مصرف گردد.

برترین زمان برای جذب فیبر صبح است. در این لحظه، فیبر در روده وارد شده بدون اینکه غذایی مانع ورود آن گردد. فیبر می تواند مانع جذب ویتامین ها گردد، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می نماید، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی گردد.

پروبیوتیک ها همراه با غذا و گاهی اوقات قبل از غذا مخصوصا 20 دقیقه قبل از غذا جذب می گردد. آنزیم های گوارشی جهت تاثیرگذاری بیشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

ویتامین های محرک مثل ویتامین سی، نباید قبل از خواب مصرف شوند، زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. برخی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین سی خواب را برهم می زند، اما این مورد تایید نشده است.

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آن ها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی ای را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آن ها را به مقدار ای که توصیه شده و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز شامتان باعث می گردد که موقع غذا خوردن، خوردن آن ها را نباید فراموش کنید. حتی اگر ویتامین ها را سر ساعت نخوردید، اضافه کردن آن ها در برنامه غذایی تان در هر ساعتی از روز به سلامتی شما یاری می نماید.

منبع: فرادید
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2231

به "زمان مناسب برای جذب ویتامین های مختلف در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان مناسب برای جذب ویتامین های مختلف در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید