10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - در بین کارهای روزمره همه ما عادات غلطی وجود دارد که خواسته و یا ناخواسته با انجام آن ها باعث نابودی سلامتمان می شویم پس هرچه زودتر آن ها را شناسایی و ترک کنیم.

10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد

به گزارش نمناک، همه افراد در طول روز کار هایی انجام می دهند که به آن ها عادت دارند اما ممکن است خیلی از این کارها برای سلامتی شان خطرناک باشند و به آن ها آسیب بزنند. مثلا زمانی که با شریک عاطفی خود به مشکل بر می خورند و شروع به باز کردن زخم های گذشته می کنند و بحث را ادامه می دهند و بسکمک از این مثال ها.

جذابیت و سلامت در کنار هم دوست داشتنی است و هیچ یک به تنهایی لذت واقعی را به شما نخواهد داد ، از آنجایی که امروزه اهمیت به این مسائل بیش از پیش شده است کارشناسان بیشتر در این زمینه مطالعه و بررسی انجام میدهند تا راههای رسیدن به آنها و همچنین عاملان تخریب کننده آنها را شناسایی کنند ؛ یکی از همین عاملان عادات اشتباهی است که نادانسته بیشتر ما انجام میدهیم ، عاداتی که در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به آنها پرداخته شده است.

1. جوییدن قرص ها

بعضی از قرص ها را به دلیل اندازه و یا جنسشان نمی شود قورت داد ، از این رو بعضی از افراد آن ها را می جوند و یا با قاشق پودر می کنند تا راحت تر خورده شوند، در صورتی که این کار به شدت برای سلامتی این افراد مضر است. قرص ها از ماده ای تشکیل شده اند که باید قورت داده شوند و به تدریج در معده حل شوند که با جوییدن چنین قرصی به مخاط معده آسیب شدیدی می رسد . پوشش قرص به گونه ای است که تا زمانی که به معده نرسیده، جذب نشود و خواص دارویی خود را حفظ کند.

در این صورت ، مخاط معده از اثرات منفی شیمیایی دارو محافظت می نماید و حتی استنشاق دارو می تواند عارضه جانبی ایجاد کند، پس برای پیشگیری از حس ناخوشایند هنگام بلعیدن قرص ، سراندکی به عقب برده شده و با آب قوردت داده شود.

2. استفاده از کف فراوان و مواد معطر حاوی نمک در حمام

حمام کردن طولانی مدت و استفاده از کف فراوان و مواد معطر که حاوی نمک هستند، ممکن است برای خیلی از افراد دلچسب و آرامش بخش باشد اما برای سلامت خانم ها مضر است ومی تواند پوست را تحریک کرده و حتی موجب عفونت دستگاه تناسلی شود.

3. استفاده بیش از حد از ژل های ضدعفونی کننده

درست است که این ژل ها ضدعفونی کننده هستند اما تنها میکروارگانیسم های مضر موجود در پوست را ازبین نمی برند، بلکه باکتری هایی که برای سلامت انسان مفید هستند را نیز از خواهند برد . پیش از این هم در بخش سلامت پوست و موی نمناک در این رابطه گفتیم که با گذشت زمان، پوست خشک شده و روی آن چین و چروک ایجاد می شود و البته نباید این ژل ها را برای همیشه کنار گذاشت اما در صورت استفاده کمتر از آن ها جوانی و طراوت پوست ماندگار تر خواهد شد.

4. ورزش کردن زیاد بدون رژیم غذایی مناسب

ورزش کردن به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن چشمگیر شود. 70% موفقیت در کاهش وزن به تغذیه و فقط 30% آن به فعالیت بدنی بستگی دارد.

5. نخوردن صبحانه و نهار و پرخوری کردن بعد از آن

گرسنگی کشیدن در صبح و ظهر باعث افزایش تحریک پذیری بدن شده و احتمال پرخوری در عصر را افزایش می دهد. صبحانه حتی به اندازه اندک لازم است ، مثل خوردن یک نان تست معمولی ، موز ، آجیل و یا یک لیوان شیر.

6. فقط نوشیدن آب معدنی

آب شیر حاوی فلوئور است در حالی که آب های معدنی فاقد آن هستند، این عنصر برای سالم ماندن دندان ها لازم است و بیشتر افراد از کمبود این عنصر رنج می برند پس بهتر است که آب شیر از رژیم افراد خارج نشود و فقط در صورت لزوم از آب های معدنی استفاده شود.

7. صحبت کردن از مسائل با دوستان و آشنایان

صحبت کردن درباره مسائل ، احساسات منفی را تقویت می کند و به افسردگی کمک می کند . در خانم ها این صحبت ها همچنین استرس را هم افزایش می دهد.

8. استفاده بیش از حد از مرطوب کننده دست و صورت

مرطوب کردن بیش از اندازه دست و صورت به وسیله کرم های مرطوب کننده باعث می شود که سلول های پوستی ترشح ماده نرم کننده طبیعی را متوقف کنند که با گذشت زمان پوست خشک می شود و فرد به کرم های مرطوب کننده وابسته می شود و البته استفاده به اندازه از این کرم ها مسئله ای ایجاد نمی کند.

9. اصلاح کردن مو های بینی

موهای بینی برای محافظت فرد از گرد و غبار های موجود در هوا لازم هستند و همچنین فولیکول های موجود در حفره بینی، بدون مو در برابر باکتری ها آسیب پذیر تر می شوند.

10. کشیدن خط چشم بر روی پلک پایین

کشیدن خط چشم روی پلک پایین در صورتی که فرد از لنز استفاده کند و یا چشمانی حساس داشته باشد می تواند صدمات جبران ناپذیری از قبیل خراش پیدا کردن لنز و مردمک چشم و حتی عفونت چشم را در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2100

به "10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10عادات اشتباه که سلامت و جذابیت هر فردی را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید