زالی: شرایط کرونا در تهران شکننده است

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که 83 درصد مرگ ومیر بیماران کرونایی مربوط به افراد بالای 65 سال است، توضیح داد اولویت قرار دادن واکسیناسیون این گروه سنی می تواند تا حد زیادی نگرانی ها را کاهش دهد.

زالی: شرایط کرونا در تهران شکننده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی امروز شنبه(8 خرداد 1400) درباره شرایط کرونا در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش های ما بالغ بر 4 هزار و 300 بیمار است و حدود 1350 نفر از این بیماران در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد بیماران نو مراجعه کننده در تهران که احتیاج به بستری داشتند به 677 نفر می رسد که حدود 130 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

زالی مقدار مراجعان سرپایی تهران در 24 ساعت گذشته را حدود 5 هزار و 300 بیمار اسم کرد.

وی با بیان این که آمار عمومی بستری موارد نو، نسبت به هفته گذشته حدود 19,6 درصد کاهش را نشان می دهد، تاکید نمود: اما باز هم تهران شرایط شکننده و ناپایدار خود را طی می نماید.

زالی با اشاره به این که آمارها نشان می دهد در یک سال گذشته، معمولا پس از هر تعطیلات عمومی آمار مراجعان سرپایی و بستری افزایش یافته است، نسبت به خطر افزایش یافتن تعداد بیماران پس از تعطیلات هفته آینده در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، هشدار داد.

وی آخرین آمار مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران را 73 درصد اسم کرد و اضافه کرد: اما کماکان بحث فاصله گذاری اجتماعی در تهران به ویژه در وسایل حمل ونقل عمومی با چالش های اساسی رو به روست.

زالی با اشاره به این که استان هایی همانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر به شدت در حال مبارزه با سویه های نوین بیماری هستند، گفت: 13 شهر قرمز کرونایی کشور در این استان ها قرار گرفته اند و همکاران ما در این استان ها به شدت در حال کوشش هستند که از توسعه این سویه های نو به سایر استان ها جلوگیری گردد.

وی با اشاره به احتمال تردد افراد مبتلا به سویه های نو در تهران، شرایط تهران را از نظر این حیث پرخطر تلقی کرد.

زالی با بیان این که در تهران موارد نو بستری رصد می شوند، گفت: اگر شکل نوی از تظاهرات بالینی مشاهده گردد اقدامات توالی یابی انجام می گیرد تا معین گردد سویه های نو در تهران هم وجود دارد یا خیر.

وی درباره شرایط واکسیناسیون در استان تهران شرح داد: در حال حاضر 68 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران در حال فعالیت است که با پشتیبانی سه تا چهار مرکز جامع سلامت به ارایه خدمات می پردازند.

زالی درباره افراد بالای 80 سال که اولین گروه سنی موردنظر برای دریافت واکسن بوده اند، شرح داد: خوشبختانه تا به امروز بالای 85 درصد این افراد در تهران دوز اول واکسن را دریافت نموده اند.

وی ادامه داد: در تهران در گروه سنی 75 تا 80 سال هم واکسیناسیون حدود 72 درصد و در گروه سنی 70 تا 75 سال که تعداد آنان به 180 هزار نفر می رسد هم تا به امروز واکسیناسیون 54 درصد افراد محقق شده و امیدواریم در طی روزهای آینده این مقدار افزایش یابد.

وی با بیان این که مجموع افراد بالای 65 سال در تهران به 700 هزار نفر می رسد، گفت: حدود 490 هزار نفر از این افراد عمدتا در گروه های سنی بالای 70 سال قرار دارند.

زالی آمار بالاتر موارد وخیم بیماری، بستری و مرگ ومیر در گروه های سنی بالای 70 سال را علت تمرکز بیشتر بر واکسیناسیون افراد بالای 70 سال اسم کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیمار کرونا در کلان شهر تهران گفت: در تهران 64 درصد موارد بستری در خیز چهارم بیماری در بین افراد بالای 65 سال گزارش شده است و متاسفانه 83 درصد مرگ ومیرها هم در همین گروه سنی رخ داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1742

به "زالی: شرایط کرونا در تهران شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: شرایط کرونا در تهران شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید