تبیین مصادیق سند تحول بنیادین و دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه سلامت

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران (پانا) - در اولین وبینار بین المللی سلامت، سواد و آموزش در کشورهای فارسی زبان (کشورهای افغانستان و تاجیکستان) که از سوی کرسی جهانی سلامت و آموزش یونسکو برگزار گردید، زینی وند قائم مقام وزیر در امور بین الملل به عنوان اولین سخنران وبینار، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت را تبیین کرد.

تبیین مصادیق سند تحول بنیادین و دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه سلامت

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، مجتبی زینی وند نخست با طرح و تبیین برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حوزه سواد و سلامت و ارائه مستندات سند تحولات بنیادین در حوزه سلامت به منظور معرفی دیدگاه عالی، مثبت و مترقی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه به ایراد سخنرانی پرداخت و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای اسناد متعددی در حوزه آموزش و پرورش است. یکی از مهمترین این اسناد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که تمامی راهبردها و خط مشی های آموزشی و اجرایی نظام تعلیم و تربیت کشور معطوف به سند مذکور است. در سند تحول بنیادین در حوزه سلامت اهداف، راهکارها و برنامه های عملیاتی مشخصی پیش بینی شده است و در حال اقدام و اجرا می باشد و یکی از ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در این سند، ساحت زیستی و بدنی است که نشان از اهمیت و توجه نظام تعلیم و تربیت به حوزه سلاکت جسم و روان دانش آموزان است.

زینی وند در ادامه، آخرین دستاوردهای حوزه سلامت را با ارائه آمارهای روز در راستای تحقق اهداف سند تحول برای شرکت کنندگان برشمرد و به خدمات ارائه شده طی همه گیری کووید-19 اشاره نمود. وی همچنین با اشاره به آمار دانش آموزان به تفکیک جنس ومقطع تحصیلی و ارائه آمار دانش آموزان خاص از جمله بچه ها با نیازهای ویژه، دانش آموزان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران، گستردگی، تنوع و حجم بزرگ وظایف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با بسیاری از این کشورها بر خدمات شایان توجه این وزارت برای ارتقا شرایط سواد و سلامت جامعه تأکید کرد.

در این وبینار پروفسور علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مطالبی را بیان داشتند و در حاشیه وبینار نیز با برگزاری جلسه ای در دفتر ایشان، خدمات آموزش و پرورش به طور مبسوط توسط رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تشریح شد. دکتر زالی نیز ضمن قدردانی صمیمانه از زحمات آموزش و پرورش، آمادگی خود را برای انعقاد یادداشت تفاهم با وزارت آموزش و پرورش و نیز اجرای برنامه های مشترک از جمله برگزاری برنامه مشترک برای پاسداشت زحمات مدافعان سلامت در روز پرستار مصادف با سی ام آذرماه بیان کرد.

همچنین پروفسور دیدیر جردن، رئیس کرسی جهانی سلامت و آموزش یونسکو نیز ضمن تشکر از خدمات جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری کرد با پیگیری دستاوردهای این وبینار در آینده زمینه ارتباطات بیشتر این کشورها و اشتراک دانش و تجربیات آنها بیش از پیش فراهم گردد.

عبدل جلال، مشاور سیاستگذاری بنیاد فرهنگی آقاخان در افغانستان و نذیرا سوداتیاروا، محقق آموزش فرهنگیان تاجیکستان نیز هر کدام طی یک سخنرانی مطالبی در مورد سواد و سلامت و صندلی آن در کشور متبوع خود ارائه کردند.

در سرانجام نسترن کشاورز محمدی از دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر کمیته علمی کرسی سلامت و آموزش یونسکو وبینار سلامت، سواد و آموزش در کشورهای فارسی زبان که در بخش افتتاحیه با ایراد سخنرانی، خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را درحوزه سواد و سلامت ارائه نموده بود، با جمع بندی جلسه و برقراری امکان پرسش و پاسخ به این وبینار سرانجام دادند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1390

به "تبیین مصادیق سند تحول بنیادین و دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین مصادیق سند تحول بنیادین و دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید