رایزنی ظریف و همتای قطری در دوحه

به گزارش مجله پارمیسفان، وزرای خارجه ایران و قطر در دوحه ضمن آنالیز ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه درباره تحولات این روزهای منطقه به تبادل نظر نشستند.

رایزنی ظریف و همتای قطری در دوحه

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست منطقه ای کنفرانس امنیتی مونیخ در دوحه پایتخت قطر به سر می برد، امروز (سه شنبه) در حاشیه این نشست با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری دیدار و مصاحبه کرد.

مناسبات دوجانبه و تحولات این روزهای منطقه از جمله موضوعات مورد مصاحبه در این دیدار بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران طی دیشب و امروز با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و نوربرت روتگن رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس آلمان دیدار نموده بود. اوضاع جاری عراق و شمال سوریه از جمله موضوعات مورد مصاحبهی ظریف و بارزانی بود و در دیدار مقام آلمانی با ظریف ضمن رایزنی درباره این تحولات، در مورد برجام نیز مصاحبه شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز از سفر محمدجواد ظریف به دوحه قطر اطلاع داد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ به قطر می رود و در دو سه پنل اصلی در این کمیته درباره مسائل منطقه و تحولات جاری خلیج فارس سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام خواهد نمود.

این نشست با مشارکت کنفرانس امنیتی مونیخ و کمیته امنیت سایبری ملی قطر پیش از ظهر امروز در دوحه شروع به کار کرد.

وزیر امور خارجه ایران 20 مرداد امسال نیز برای دیدار با مقامات قطری به دوحه سفر و با همتای خود نیز دیدار نموده بود.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 477

به "رایزنی ظریف و همتای قطری در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ظریف و همتای قطری در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید