دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونای دانشگاه تهران وارد مرحله تجاری سازی شد

به گزارش مجله پارمیسفان، دستگاه تشخیص سریع ROS خلط با نام تجاری RDSS، تحت حمایت ستاد نانو، مجوز فراوری را از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کرد.

دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونای دانشگاه تهران وارد مرحله تجاری سازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دستگاه RDSS، توسط گروه نانوبیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران به سرپرستی محمد عبدالاحد طراحی و ساخته شده است. این کار تحقیقاتی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران، شهید بهشتی و پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی و کمیته علمی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدت چهار ماه به نتیجه رسیده است.

نتایج یافته های این دستاورد پژوهشی در مجله معتبر بین المللی Biosensors and Bioelectronics با ضریب اهمیت IF 10/5 به چاپ رسیده (https://doi.org/10.1016/j.bios.2020.112435) و به تازگی مجوز فراوری این دستگاه از سوی سازمان غذا و دارو نیز صادر شده است و خبر آن در سایت این سازمان اعلام شده است. نمونه اولیه این دستگاه فراوری و در بیمارستان هایی، چون امام خمینی، لقمان حکیم، امام حسین و نورافشار روی بیش از 600 بیمار مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

گفتنی است دریافت مجوز فراوری این دستگاه جهت را برای ادامه تجاری سازی آن هموار می نماید. بر اساس نظر مخترعان دستگاه، این دستگاه برای تشخیص بیماری های ریوی نظیر آسم و سل هم قابل استفاده است که درد دوران پاندمی کرونا بسیار می تواند مؤثر باشد. این دستگاه به وسیله آنالیز تغییرات ایجاد شده در خلط بیمار، بیماری را تشخیص می دهد.

این دستاورد پژوهشی، برای پایش جمعی و عام و به عنوان سیستم یاری تشخیصی سطح فعالیت بیماری مناسب است و می تواند از گونه های اکسیژن فعال برای تشخیص بیماری های مربوط به ریه استفاده کند؛ چراکه افزایش گونه های اکسیژن فعال در خلط یکی از شاخص هایی است که می تواند نشان دهنده بیماری های حاد عفونی ریه از جمله کرونا باشد.

دلیل افزایش گونه های اکسیژن فعال در خلط را می توان در مرحله اول بخاطر به خدمت گرفته شدن سیستم انرژی ساز سلول برای تقسیم ویروس (mROS) و در مراحل بعدی بیماری بخاطر به عملکرد التهابی درون سلولی و ایمنی بدن در برابر حضور ویروس (cytotoxic ROS) نسبت داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1199

به "دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونای دانشگاه تهران وارد مرحله تجاری سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونای دانشگاه تهران وارد مرحله تجاری سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید